امروز پنج شنبه , ۹ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Thursday , 28 March , 2024 ساعت 01:46:18 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / برخوار / صدام حسین؛ در خیال قادسیه دوم

صدام حسین؛ در خیال قادسیه دوم

به گزارش برخوارنیوز، در سالگرد فتح خرمشهر حاج محمد زارعان رزمنده و جانباز هشت سال دفاع مقدس در سخنرانی شب گذشته در مسجد سرجوب گفت: صدام به علت سرخوردگی در پیمان 1975 الجزایر که در آن  خط مرزی ایران و عراق در آب‌های اروندرود تعیین شد و همچنین اوضاع و شرایط نابسامان سیاسی و نظامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در خیال دستیابی به سواحل خلیج فارس و حاکمیت مطلق اروندرود و با هدف کلی براندازی نظام نوپای جمهوری اسلامی اقدام به راه‌اندازی جنگ نمود.

شهردار اسبق دولت‌آباد افزود: صدام حسین قبل از جنگ، با اخراج ایرانیان از کشور عراق، اعزام خرابکاران و جاسوسان به ایران، احداث و تقویت پاسگاه‌های مرزی، تخریب لوله‌های نفت و اقدامات خرابکارانه دیگر برای جنگ زمینه‌چینی کرد.

این کارشناس سیاسی گفت: در این جنگ نامتوازن ، تمام استکبار از جمله استعمار پیر، آمریکا، شوروی، فرانسه، آلمان و بسیاری از ابرقدرت‌ها در حمایت از صدام، تجهیزات مورد نیاز عراق را فراهم می‌کردند و ایران تنها با اندک تجهیزات نظامی موجود خود و با نیروی اراده و ایمان جوانان مخلص این مرز و بوم در مقابل دشمن ایستادگی کرد و توانست سرزمین خود را باز پس گیرد.

این جانباز دفاع مقدس با اشاره به کتاب «سپاه سوم» نوشته دکتر مجید الحسینی، پزشک عراقی، گفت: این پزشک عراقی در کتاب خود آورده است که سه ماه قبل از شروع علنی جنگ ، صدام طی یک جلسه محرمانه با فرماندهان خود نقشه جدید عراق را به آن‌ها نشان می‌دهد و می‌گوید روز اول، جنگ را شروع می‌کنیم همزمان مراکز مهم سیاسی و نظامی ایران را بمب‌ باران می‌کنیم. روز دوم من ]صدام[ در اهواز سخنرانی می‌کنم و در روز سوم جشن پیروزی را در تهران برپا می‌کنیم.

 زارعان ادامه داد: این پزشک عراقی می‌نویسد صدام حسین نام بسیاری از شهرهای ایران را به عربی تغییر داده بود از جمله خرمشهر را به المحمره و اروند رود را تا دهانه خلیج فارس به شط‌‌ العرب نام‌گذاری نموده بود. صدام همچنین به سربازانش دستور داده بود که به هیچ کس رحم نکنند و از همه فرصت‌ها و ظرفیت‌های خود استفاده کنند.

وی  با اشاره به اینکه صدام از فرماندهان خود می‌خواهد گزارشات جنگ را لحظه به لحظه برایش ارسال نمایند و هر کس حامل خبرهای خوش باشد و او را شاد کند ترفیع خواهد گرفت، گفت: یکی از فرماندهان عراقی طی یک گزارش می‌نویسد جناب صدام، جای شما خالی بود در خرمشهر زمانی که وارد منزلی شدیم صاحب منزل ممانعت کرد. او را کشتم و به همسر او تجاوز نمودم. آن‌ها تنها یک فرزند 2 ماهه داشتند. من سرنیزه را به دهان او وارد کردم ، این نوزاد به خیال اینکه پستان مادر است شروع به مکیدن کرد سپس آنچنان سرنیزه را وارد حلق او کردم و او را به دیوار زدم که در دم جان داد.

این رزمنده دفاع مقدس با اشاره به نام‌گذاری جنگ تحمیلی به قادسیه دوم توسط صدام گفت: صدام در فکر واهی خود تصور می‌کرد که همانند جنگ صدر اسلام به فرماندهی خلیفه دوم بر علیه نظام پادشاهی ایران، در این جنگ نیز پیروز می‌شود، از این جهت آن را قادسیه دوم نام نهاد در حالی که در جنگ قادسیه که منجر به پیروزی سپاه اسلام شد مردم از ظلم و بی‌عدالتی و تبعیض طبقاتی در رنج بودند از این جهت با میل اسلام را پذیرفتند ولی در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و در آستانه انقلاب اسلامی جوانان رشید این مرز و بوم به رهبری امام خمینی (ره) هجوم به کشور خود را برنتافتند و جانانه در مقابل دشمن ایستادند و او را خوار و خفیف کردند./

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super