امروز جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Friday , 19 April , 2024 ساعت 10:19:31 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / برخوار / ریشه شکل‌گیری داعش به بعد از رحلت پیامبر (ص) بر می‌گردد

ریشه شکل‌گیری داعش به بعد از رحلت پیامبر (ص) بر می‌گردد

به گزارش پایگاه خبری شهرستان برخوار به نقل از خبرماه، امام جمعه دولت‌آباد با حضور در مسجد جامع با تسلیت دهه آخر ماه صفر گفت: روزهای پایانی ماه صفر یادآور خاطره‌های بسیار تلخی است، از دست دادن رسول گرامی اسلام (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، کسانی که اهل مطالعه تاریخ هستند می‌دانند که غم از دست دادن رهبر جهان اسلام در آن شرایط حساس بسیار سنگین و جانکاه بود. و متأسفانه گمراهی امت اسلامی از کنار بستر بیماری به اوج خود رسید.

حجت‌الاسلام و المسلمین مسعود سرافراز افزود: بی حرمتی به خانه وحی و نبوت، به شهادت رساندن تنها دختر پیغمبر و غصب خلافت، گویی آرامش را در آن عالم هم از رسول خدا سلب کرد، آتش جنگ نهروان از همان آتش سقیفه نشأت گرفت و بر امیر مومنان (ع) تحمیل شد و در نهایت فرق مبارک حضرتش را در محراب نماز غرق در خون کرد. و همان جهل و عناد باعث شد تا فرزند نازنین او، حسن ابن علی (ع) مظلومانه به شهادت رسد، زبانه‌های همان آتش در روز عاشورا بر خیمه‌های حسینی افتاد و اهل بیتش را آواره بیابان‌ها کرد.

وی ادامه داد: این بلاهای هولناک، امامان شیعه (ع) را یکی پس از دیگری به شهادت  رساند. و اگر ما از درک و حضور امام عصر (عج) محروم هستیم، همه از کجراهی و انحرافی است که پس از  شهادت رسول گرامی اسلام (ص) در مسیر بشریت قرار گرفت، گدازه‌های آتش سقیفه، وهابیت و داعش و تکفیری را به وجود آورد که امروز پیروان مذهب تشیع را واجب‌القتل و زیارت را شرک می‌دانند، شیعیان را از زیارت قبور امامان (ع) خود محروم می‌کنند و تخریب مزار امامان را لازم و واجب می‌دانند.

حجت الاسلام سرافراز یادآور شد: سقیفه‌نشینان، مانع هدایت جامعه بشری به سوی کمال شدند و امروز تمامی ظلم‌هایی که بر بشر می‌رود و تمام کجروی‌ها بر گردن آنان است؛ باشد تا روز واپسین و حسابرسی اعمال که هر کس به سزای اعمال خویش خواهد رسید!

و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون…

حجه‌الاسلام سرافراز با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا گفت: نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان غربی و اروپایی افق جدیدی را پیش روی جوامع اروپایی و به‌ ویژه جوانان آن‌ها باز کرد، هر دو نامه مقام معظم رهبری مملوّ از نکات و پیام‌هایی است که گره‌های ذهنی جوانان امروز اروپایی را باز می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: هدف رهبر معظم انقلاب در نامه‌ اول به جوانان غرب، دعوت برای شناخت بی‌واسطه از اسلام بود اما به نظر می‌رسد هدف از نگارش نامه‌ دوم یادآوری این نکته است که «تروریسم، درد مشترک» جهان اسلام و غرب است.

خطیب جمعه دولت‌آباد افزود: ما معتقد هستیم همه انسان‌ها فطرتاً پاک و خداجو هستند و وقتی در معرض کلام حق قرار می‌گیرند نوعی پیوستگی، دلبستگی و همراهی بین آن‌ها شکل خواهد گرفت به‌ویژه وقتی مخاطب جوانان باشند.

امام جمعه دولت‌آباد در بخش دیگری از سخنان خود به ۱۶ آذر روز دانشجو اشاره کرد و افزود: جنبش دانشجویی در کشور، از اصالت برخوردار است، ریشه‌دار است، جریانی است، ضد استکباری، ضد استعماری و همیشه از ریشه فرهنگی و اصالت اسلامی برخوردار بوده و هست.

وی یادآور شد: دانشجویان عزیز قبل از انقلاب در جریان مبارزه با شاه فعال بودند، بعد از انقلاب تعداد زیادی از این عزیزان در دفاع مقدس به شهادت رسیدند. دانشجویان عزیز باید پاسدار این اصالت‌ها باشند و اجازه ندهند کسانی از این جریان اصیل استفاده ابزاری کنند و با تندروی‌ها، هتاکی‌ها و حرمت شکنی‌ها نسبت به مقدسات، این پیشینه ارزشمند را لکه‌دار کنند./

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super