امروز پنج شنبه , ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ برابر با Thursday , 25 April , 2024 ساعت 03:27:23 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / اخبار سراسری / سیاسی / آنقدر از قوانین کشور اطلاع دارم که مرتکب تخلف نشوم

آنقدر از قوانین کشور اطلاع دارم که مرتکب تخلف نشوم

به گزارش برخوار نیوز به نقل از خبرنگار پارلمانی ایسنا،  وزیر صنعت ، معدن و تجارت، تعداد شرکت‌هایی که در هیات مدیره آنها عضویت داشت را 19 شرکت اعلام کرد و افزود: بنده در تاریخ‌های 13 و 14 و 15 مرداد 92 و قبل از معرفی به مجلس به عنوان وزیر صنعت و معدن و تجارت استعفاهایم را نوشتم.

محمدرضا نعمت‌زاده در پاسخ به سوال حمید رسایی که به چه دلیل همزمان با وزارت صنعت، در هیات مدیره 16 شرکت حضور دارید پاسخ داد: بنده در تاریخ‌های 13 و 14 و 15 مرداد 92 به موجب اصل 141 قانون اساسی از همه شرکت‌هایی که درآن عضو هیات مدیره بودم استعفا دادم که مدارکش نیز موجود است. اما برای طی شدن مراحل ثبتی، مجامع این شرکت‌ها به صورت عادی یا فو‌ق‌العاده باید تشکیل می‌شد که زمان بندی تشکیل مجامع شرکت‌ها در اختیار بنده نیست.

وی افزود: سهام بنده به جز یکی دو شرکت خانوادگی در مابقی شرکت ها یک یا دو سهم مدیریتی بود که از بنده امضاء و اثر انگشتگ رفتند که بعد از انجام ماموریت آن یکی دو سهم نیز در مالکیت بنده نباشد.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت افزود: در سال 88 بعد از 30 سال بازنشست شدم اما با توجه به سابقه شش ساله در مدیریت صنعت کشور صلاح نبود بیکار بمانم به همین دلیل بنا به درخواست صندوق ها و نهادهای بخش خصوصی در چندین شرکت به صورت مدیریتی مشغول شدم که عمده آن‌ها در شهرستان چابهار بود که در حوزه پتروشیمی فعالیت داشتند.

وی با بیان اینکه سهامش دراین شرکت ها یکی دو سهام مدیریتی بود گفت:‌ این سهام باید به ما برگردانده شود و بنده امضا کردم و اثرانگشت زدم. بنده قبل از معرفی به عنوان وزیر صنعت در مرداد 92 از 19 شرکتی که در هیأت مدیره آن‌ها عضویت داشتم استعفا دادم که مدارکش نیز موجود است. البته برای قطعی شدن استعفاها مراحل ثبتی آن باید طی می‌شد و مجامع شرکت ها به صورت عادی یا فوق العاده باید این استعفاها را در دستور کار خود قرار می دادند که برگزاری این جلسات در توان بنده نبود.

وی ادامه داد: بنده آنقدر از قوانین کشور اطلاع دارم که مرتکب تخلف نشوم. مدارک استعفاهایم از شرکت ها را به صورت تلفنی و حضوری جمع آوری کردم، همه مسلمانیم و صداقت و راستگویی نیز وظیفه ماست. از قبل از انقلاب در بخش خصوصی کار کردم و از سال 57 در حد توان زیر پرچم امام خمینی (ره) خدمت کردم و به حکم دولتی عضو هیأت مدیره شرکت های مختلف از جمله ایران‌خودرو و صنایع دفاعی شدم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد:‌ عمده سهام بنده در شرکت ها سهام مدیریتی بوده است و به جز یکی دو شرکت که خانوادگی است که به اتفاق خانواده در آن‌ها 20 درصد در آن سهامدار هستیم، در بقیه شرکت‌ها سهام مدیریتی داشتم. اسناد آن نیز به قوه قضاییه ارائه شده است. همچنین اموالم را در دوره قبل و دوره فعلی به مقامات مسؤول اعلام کردم.

نعمت زاده گفت: از طریق حقوق و املاک به ارث رسیده امرار معاش می‌کنم.

وی با اشاره به گزارش دیوان محاسبات کشور گفت: بنا بر استعلامات این نهاد نظارتی بنده عضو هیچ هیأت مدیره شرکتی نیستم که گزارش سازمان بازرسی کل کشور نیز این مسأله را تائید می‌کند.

نعمت زاده بار دیگر مرداد 92 را زمان نوشتن استعفاهایش اعلام کرد و افزود: مدارکم را مردادماه تحویل دادم نه آنطور که آقای رسایی می‌گوید نه ماه قبل. معاونم کتبا به رئیس ونایب رئیس صنایع و معادن نامه نوشت و آن‌ها نیز اعلام کردند مدارک رابه آقای رسایی نشان دادند و نیز به نظر می رسد مبنای ایشان از مدرک ، انتشار روزنامه‌ای اطلاعات این مسأله بوده است/.

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super