امروز جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Friday , 19 April , 2024 ساعت 11:55:03 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / بین‌الملل / اتهام جدید ترکیه علیه روسیه در جنگ با داعش

اتهام جدید ترکیه علیه روسیه در جنگ با داعش

به گزارش برخوار نیوز به نقل از خبرنگاران جوان، دولت ترکیه با طرح این اتهام که روسیه در حملات خود به سوریه روستاهای ترکمن نشین را بمباران کرده اقدام به احضار سفیر روسیه در آنکارا کرد.

«احمد داووداوغلو» نخست وزیر ترکیه، روسیه را متهم کرده که به بمباران شدید روستاهای ترکمن‌ نشین در شمال سوریه دست زده است. در همین رابطه وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که با احضار «آندره‌ای کارلف» سفیر روسیه در آنکارا، به «بمباران غیرنظامیان در روستاهای ترکمن‌نشین همجوار مرز ترکیه اعتراض کرده و خواستار قطع فوری این حملات شده است.»

ترکیه پیش از این گروه‌ های کرد سوری را به اذیت و آزار و اخراج ترکمن‌ ها از مناطق زیر کنترل خود در شرق و شمال شرق سوریه متهم کرده بود. دولت رجب طیب اردوغان که خواستار کناره‌گیری بشار اسد است ضمن حمایت از گروه های شورشی حاضر در سوریه از مدت‌ها پیش خواهان اعلام حریم هوایی پرواز ممنوع در منطقه نزدیک به مرزهای خود در داخل سوریه بوده است.

در همین حال، خبرگزاری رویترز به نقل از برخی مخالفان بشار اسد گزارش داده است که آن‌ها در تلاش هستند تا با برگزاری نشستی مواضع مخالفان را به یکدیگر نزدیک کنند اما هنوز تاریخی برای آن تعیین نشده است.

به گزارش مهر، روسیه از اوایل ماه سپتامبر و بعد از توافق با ایران، عراق و سوریه حمله به مواضع تروریست های حاضر در سوریه را آغاز کرد ، رئیس جمهوری روسیه هدف از این حملات را نابودی داعش و سایر «تروریست‌ها» در سوریه اعلام کرده است. اما آمریکا و ترکیه بارها روسیه را متهم کرده‌اند که بیش از داعش، گروه‌های مسلح مورد حمایت آن‌ها را هدف قرار می‌دهد.

روسیه ضمن رد کردن این اتهام، اخیرا پس از اعلام رسمی اینکه علت سقوط هواپیمای مسافربری روسی در صحرای سینا انفجار بمبی در داخل آن بوده، خواستار همکاری نزدیک با آمریکا و غرب علیه داعش در سوریه شد./

Watch Dragon ball super