امروز پنج شنبه , ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Thursday , 18 April , 2024 ساعت 05:38:30 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / برخوار / ساخت بالگرد تک سرنشین توسط نخبه برخواری

ساخت بالگرد تک سرنشین توسط نخبه برخواری

به نقل از وب سایت نریمانیها

یکی از عوامل پیشرفت در جامعه، حمایت معنوی و مادی مسئولین از نخبگان و مخترعان است. الحمدالله شهرستان برخوار دارای نخبگان و مخترعان فراوانی در زمینه‌های مختلف است. اسماعیل داوری که شغلش تعمیر اتومبیل است، یکی از افراد نخبه این شهرستان می‌باشد که توانسته با اتکا بر توان خویش اقدام به ساخت بالگرد تک سرنشین نماید. خبرنگار اجتماعی آوای برخوار با این مخترع شهرستان گفتگوی داشتند که با هم می‌خوانیم.

لطفا طرحتان را برای خوانندگان گرامی ماهنامه آوای برخوار معرفی نمائید.

طرح بنده ساخت بالگرد تک سرنشین می‌باشد که از قطعاتی همچون موتور خودرو (سمند) که جدیدا موتور دوزمانه ۴۰۰ سی سی را برای سبک شدن طرح انتخاب کردم و گیربکس دست ساز می‌باشد. از زمان طراحی تا زمان برخاستن بالگرد از زمین حدود سه سال طول کشید که توانستم اولین پرواز بالگرد را حدود ۵ دقیقه انجام دهم.

از مزایایی این بالگرد بگویید:

از این بالگرد می‌توان در زمینه‌های عملیاتی و اطلاعاتی وهمچنین در زمینه کسب اطلاعات در مورد زمینهای کشاورزی و بازدید از زمینهای در حال کشت ، برای تفریحات مردمی در مکانهای خاص پرواز بهره برد و این قابلیت را دارد که در محیط‌های کوچک حتی سقف منازل فرود آید.

بالگرد تک سرنشین شما چه خصوصیات پروازی دارد؟

این بالگرد می تواند تا ارتفاع حدود ۱۵۰۰ متر ازسطح دریا به مدت حدود ۳۵ تا ۴۵ دقیقه بسته به وزن سرنشین با سرعت پرواز حداکثر حدود ۸۰ کیلومتر بر ساعت پرواز کند و در این مدت، ۱۰ لیتر سوخت مصرف نماید.

طرح شما مشابه خارجی هم دارد؟

بله مشابه ژاپنی این طرح هشت سیلندر بوده و حدود ۱۹/۵ لیتر سوخت در ۳۰ دقیقه مصرف می‌کند که قیمت آن ۳۵۰۰۰ دلار معادل حدود ۱۲۰ میلیون تومان است ولی طرح من حدود ۱۶ میلیون تومان نیاز دارد.

صحبت شما با مسئولین ؟

بنده بعد از اولین باری که تست طرح را داشتم معایب را شناسایی کردم و بعد از آن شروع به تغیرات و رفع معایب نمودم که حدود پنج ماه تا همین تاریخ طول کشیده و هنوز به اتمام نرسیده چون هزینه‌های ادامه دادن و تکمیل شدن طرح را نداشتم و مجبور شدم بصورت آهسته آهسته بقیه طرح را دنبال کنم .

برای این هزینه‌ها به هر ارگانی که امکان کمک مالی را داشته باشد سر زدم از جمله سپاه. که هر بار با بهانه ای از زیر بار این مسئولیت شانه خالی می‌کردند و تنها کاری که سپاه انجام داد نمایش دادن این طرح در شبکه اصفهان و نمایش در چند نمایشگاههای استانی در اصفهان بود که همین تلاش نیز قابل تقدیر است ولیکن این کار حمایت بیشتری را می‌طلبد. البته به سازمانهای هوا و فضا هم که مراجعه کردم تا آنها یا با پرداخت کمک هزینه یا با دادن قطعه به من کمک کنند، آنها هم قبول کردن که من کمک کنند اما به این شرط که طرح به نام اونها ثبت بشه من هم قبول نکردم.

تا این تاریخ حدود ۱۴ میلیون تومان هزینه کردم که برای تکمیل شدن حدود ۱۲ میلیون دیگر نیاز هست که اگر بصورت وام هم برایم فراهم بشود، ظرف یک ماه طرح تکمیل می‌شود./

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super