امروز شنبه , ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ برابر با Saturday , 20 April , 2024 ساعت 10:43:36 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / بین‌الملل / اروپایی‌ها ارزش‌های خود را به دلارهای نفتی فروخته‌اند

اروپایی‌ها ارزش‌های خود را به دلارهای نفتی فروخته‌اند

به گزارش برخوار نیوز به نقل از خبرگزاری مهر ، بشار اسد در گفتگویی با کانال دوم تلویزیون هلند گفت: بیشتر گزارش‌های بین‌المللی درباره سوریه، سیاسی و نادرست است. منابع مالی تامین کننده تهیه‌کنندگان این گزارش قطری‌ها و سعودی‌ها هستند یا این گزارش‌ها بیشتر استنباط‌های شخصی تهیه‌کنندگان آن است. حتی سازمان ملل تحت سیطره آمریکاست و آمریکا دشمن سوریه است. این امکان وجود دارد که به فردی پول داده شود کاری که قطری‌ها انجام می‌دهند.

وی افزود: سیاست غرب در قبال مبارزه با تروریسم بر پایه‌های درست استوار نیست و از همین رو ناکارآمد است و تاثیرات عکس به دنبال دارد. سیاست اروپایی‌ها مستقل از سیاست آمریکا نیست و همه آن را می‌دانند.

بشار اسد با اشاره به انگیزه‌های برخی از کشورهای اروپایی برای مبارزه با داعش آن را برگرفته از ترس و نه ارزش توصیف و بیان کرد: در این موضوع باید اصل ثبات و تداوم وجود داشته باشد. برخی از مسئولان اروپایی ارزش‌های خود را به دلارهای نفتی فروخته‌اند و به موسسات وهابی سعودی اجازه داده‌اند که افکار ایدئولوژیک افراطی را اروپا منتقل کنند.

رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد: تلاش‌هایی که در آن وانمود می‌شود علت بحران به وجود رئیس‌جمهور منوط شود در راستای گمراه کردن افکار عمومی است و تنها ملت سوریه است که مشخص می‌کند چه فردی بماند یا نماند و هر موضع‌گیری خارج از موضع ملت سوریه برای ما اهمیتی ندارد خواه از سوی هر طرفی صادر شود.

بشار اسد بیان کرد: پایان بحران در سوریه منوط به تدابیر لازم برای توقف تحرکات تروریست‌ها و توقف حمایت لجستیکی از آنهاست. علت مهاجرت از سوریه تروریسم و محاصره غرب است. بخش اعظم مهاجران، سوریه را دوست دارند و آماده بازگشت به آن هستند.

وی افزود: من هم اکنون بیش از قبل اعتماد دارم. اگر به مناطق تحت کنترل دولت بروی وضعیت کاملاً متفاوت با مناطق تحت تسلط تروریست‌ها خواهید یافت زیرا در مناطق تحت کنترل دولت همه طیف‌ها هستند اما در مناطق تحت کنترل تروریست‌ها فقط افرادی که می‌جنگند حضور دارند.

بشار اسد در جواب سئوالی مبنی بر وجود شکنجه در سوریه گفت: اگر حمایت مردمی وجود نداشت چگونه می‌توانستیم به مدت پنج سال در برابر همه تحرکاتی که علیه ما می‌شود ایستادگی کنیم. چگونه می‌شود که دولتی که ملتش را شکنجه می‌کند از پایگاه مردمی برخوردار شود.

وی درباره اینکه از طرف‌های بین‌المللی چه کشورهایی می‌توانند به راهکار بحران سوریه کمک کنند افزود: تنها روسیه و ایران و همپیمانان آنها و برخی کشورهای دیگر که حامی سوریه هستند این توان را دارند اما غرب آمادگی ندارند. کشورهای کمی در این زمینه وجود دارند.

بشار اسد در ادامه بیان کرد: تروریست‌ها موفق به کسب پایگاه اجتماعی نشده‌اند و از همین رو ما از آنها واهمه نداریم. مشکل این است که حمایت‌ها از تروریست‌ها ادامه دارد و اگر این حمایت‌ها قطع شود ظرف کمتر از یکسال بحران تمام می‌شود. راهکار سیاسی که آنها از آن دم می‌زنند تغییر حکومت و براندازی رئیس جمهور است و از همین رو بحران ادامه دارد./

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super