امروز پنج شنبه , ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ برابر با Thursday , 25 April , 2024 ساعت 04:15:48 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / برخوار / انتخابات در ایران نماد مردم‌سالاری دینی است

انتخابات در ایران نماد مردم‌سالاری دینی است

به گزارش پایگاه خبری شهرستان برخوار ؛ برخوار نیوز ؛  به نقل از خبرگزاری فارس از برخوار، حجت‌الاسلام مسعود سرافراز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه دولت آباد ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن عسکری (ع) با اشاره به جنایت هولناک کشتار شیعیان نیجریه خاطر نشان کرد: ما این وحشی‌گری عوامل تکفیری و سلفی و وهابی را به ‌شدت محکوم نموده و از مجامع بین‏‌المللی و حقوقی، پیگیری این مهم را توسط کمیته‏‌ای حقیقت‏‌یاب درخواست می‏‌کنیم.

وی عنوان داشت: دستان پنهان و پلید آمریکا، رژیم اشغال‌گر قدس و رژیم کودک‌کش آل‌سعود در این حملات و جنایات به ‏‌وضوح قابل‌ مشاهده است؛ شکستن وحدت اسلامی میان شیعه و سنی یکی از برنامه‏‌های اصلی دشمنان برای منحرف کردن جریان بیداری ‏اسلامی از مسیر اصلی خود است و تا وقتی‌ که مسلمانان با بصیرت و وحدت عمل کنند، دشمنان به اهداف شوم خود دست پیدا نمی‏‌کنند.

خطیب جمعه دولت آباد در ادامه به 27 آذر روز شهادت شهید آیت‌الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و اذعان کرد: شهید مفتح نقش ارزنده و ستودنی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت و سرانجام با گلوله نفاق گروه فرقان به شهادت رسید.

وی در خصوص مسئله مهم و سرنوشت‌ساز انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در هفتم اسفندماه امسال اشاره‌ کرد و یادآور شد: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران پدیده مبارک و نماد مردم‌سالاری دینی است.

امام‌جمعه دولت آباد تصریح کرد: با انتخابات است که مردم سرنوشت سیاسی خود را رقم می‌زنند؛ باید این پدیده مبارک را به‌گونه‌ای برگزار کرد که در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.

سرافراز خاطر نشان کرد: قطعاً مردم انقلابی ایران همانند انتخابات گذشته در صحنه حضور پرشوری خواهند یافت و افراد شایسته، ولایی و در خط ولایت و رهبری را برای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری انتخاب خواهند کرد.

امام جمعه برخوار در خصوص مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا، گفت: این یک اقدام کاملاً سیاسی است که البته دولت و وزارت امور خارجه در این ارتباط باید پاسخ محکمی به آمریکایی‌ها بدهند.

وی ادامه داد: مجلس نمایندگان آمریکا در صدد است تا فضای مثبت ایجاد شده پس از برجام را با دست‌انداز مواجه کند در حالی‌که پروژه ایران هراسی در دنیا شکست خورده است بنابراین با توجه به این‌ گونه اقدامات از سوی طرف مقابل لازم است که ایران پاسخ محکم‌تری نسبت به این قبیل رفتارها بدهد.

سرافراز با اشاره به بسته شدن پرونده PMD گفت: این توفیق بزرگی برای دستگاه دیپلماسی و یکی از دستاوردهای بزرگ کشور ما در مسئله هسته‌ای است که این پرونده بسته شد.

وی یادآور شد: البته شناخت و هوش دقیق و مدیریت و رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری و حمایت مردم عزیز ایران، این موفقیت‌های بزرگ را نصیب کشورمان کرده است.

امام جمعه دولت آباد ادامه داد: آژانس اعلام کرد هیچ دلیلی بر انحراف در تولید مواد غنی‌سازی برای تولید سلاح هسته‌ای نیافتیم؛ البته آژانس مسائل مربوط به گذشته را تا امروز مطرح می‌کرد اما از امروز به بعد مباحث در مورد آینده است.

وی افزود: ما در آینده هم نمی‌خواهیم به سمت این موضوع برویم از این رو نگرانی در این زمینه نداریم چراکه ما با استناد به فتوای رهبر معظم انقلاب مبنی بر حرمت تولید، انباشت و استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی به دنبال آن نمی‌رویم.

سرافراز خاطر نشان کرد: ما در اوج جنگ تحمیلی هم به دنبال سلاح کشتار جمعی نبودیم اما طرف مقابل این موضوع را قبول نمی‌کرد و علیه ما قطعنامه صادر کردند.

وی با بیان اینکه امیدواریم سند برجام به زودی اجرایی شود تا تحریم‌ها رفع شود، تصریح کرد: امروز رکود اقتصادی یکی از مشکلات کشور است و تا رونق تولید در کشور ایجاد نشود با رکود مواجه هستیم.

خطیب جمعه برخوار تاکید کرد: به طور حتم کلید حل مشکلات کشور، اجرا و تحقق اقتصاد مقاومتی است که تکیه به مردم و حمایت از تولید از مهمترین ویژگی‌های آن است.

وی اضافه کرد: مشکلات کشور همه به علت تحریم نبوده بلکه قسمتی از مشکلات به علت مدیریت ناصحیح ایجاد شده است که به طور حتم با مدیریت صحیح و مناسب و همبستگی مردم حل خواهد شد./

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super