امروز پنج شنبه , ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Thursday , 18 April , 2024 ساعت 08:17:58 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / برخوار / نشست خبری دادستان برخوار با اصحاب رسانه شهرستان

نشست خبری دادستان برخوار با اصحاب رسانه شهرستان

به گزارش پایگاه خبری شهرستان برخوار به نقل از خبرماه، نشست خبری دادستان برخوار با اصحاب رسانه شهرستان روز پنجشنبه 26 آذر در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برخوار تشکیل شد.

صابری رییس اداره ارشاد برخوار هدف این نشست را تبیین موارد مورد نیاز برای پیشگیری از مشکلات احتمالی و اجرای یک انتخابات خوب و آرام در شهرستان برخوار عنوان کرد.

محمدی دادستان شهرستان برخوار در ابتدای این جلسه به دو انتخابات مهم و پیش روی ملت ایران در سال جاری اشاره کرد و گفت: در پیشگیری از جرایم مطبوعاتی یکی از موضوعاتی که در سطح کشور، استان و شهرستان‌ها مطرح شده، مطبوعات است که مطبوعات شامل مطبوعات در فضای مجازی و مطبوعات مکتوب می‌باشد.

وی افزود: یکی از میدان‌دارهای اصلی فضای انتخابات، مطبوعات است و قدرت مطبوعات در فضای انتخابات معلوم می‌شود اما در عین حال آسیب‌هایی هم دارد، چه مطبوعات مکتوب و چه فضای مجازی که گوی سبقت را از مطبوعات مکتوب گرفته است.

محمدی خاطر نشان کرد: فضای رسانه‌ها در عین حال که می‌تواند یک فضای خوب، با نشاط و ترغیبی را برای مردم ایجاد کند تا بتوانند در انتخابات حضوری پررنگ داشته باشند، همزمان می‌تواند مخرب نیز باشد و ایجاد تنش و مشکل کند تا جایی که حتی فضا را امنیتی هم بکند که اگر فضای امنیتی ایجاد شود بسیاری از محدودیت‌ها نیز به تبع آن ایجاد می‌شود.

دادستان شهرستان برخوار یادآوری کرد: اگر الزامات اقدامات مطبوعاتی درست رعایت نشود، ممکن است فضا متشنج و حساس بشود و حتی کل انتخابات را تحت تاثیر قرار بدهد خصوصاً در جوامعی مثل شهرستان برخوار به دلیل سنتی‌تر بودن؛ احساسات مردم زودتر برانگیخته می‌شود و تاثیر اخبار و تحلیل از طرف مخاطبان نیز زودتر انجام می‌گیرد.

وی با تاکید بر این که این جلسه  به عنوان ارائه تذکرات جهت پیشگیری در خصوص مواردی که از نظر قانونی خلاف و جرم تلقی می‌شود تشکیل شده است، گفت: ممکن است سایت‌ها تبلیغ از یک کاندید را هم بکنند که منع ندارد و قانون هم در این خصوص منعی ندارد اما در پرتوی این تبلیغ باید یکسری موازین را رعایت کرد، بنابراین هدف ما این است که جلوی آسیب‌ها را بگیریم چون یک متن یا مطلب، اثر مخرب خود را در ذهن خوانندگان می‌گذارد حتی اگر با ناشر آن برخورد شود و یا حتی تکذیبیه آن مطلب منتشر شود.

محمدی ادامه داد: اما در فضای انتخابات به دلیل محدودیت زمانی و کم بودن فرصت نشر یک مطلب کذب و یا یک خبر دروغ، ممکن است حق یک کاندید تضییع و یا مشکل بزرگی به وجود بیاید که این موضوع می‌طلبد پیشگیری را به کار ببریم.

دادستان برخوار در پایان از تشکیل ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در شهرستان خبر داد و افزود: موارد الزامی و ضروری جهت رعایت و پیشگیری از تبلیغات زود هنگام و تخلفات انتخاباتی کاندیداها به‌ تمامی دستگاه‌ها ابلاغ‌ شده است و هیئت اجرایی انتخابات روز گذشته متشکل از هشت نفر اعضا، دادستان، فرماندار و اداره ثبت احوال شهرستان جمعا به تعداد یازده نفر تشکیل شد./

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super