امروز جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Friday , 19 April , 2024 ساعت 08:22:09 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / برخوار / صنعت منبت شهرستان برخوار ظرفیت برند سازی دارد

صنعت منبت شهرستان برخوار ظرفیت برند سازی دارد

به گزارش برخوار نیوز به نقل از ایرنا ، علی محمد فصیحی مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان برخوار با اشاره به اینکه 400 کارگاه منبت‌کاری در شهرستان برخوار وجود دارد گفت: شهر دولت‌آباد مرکز تولید این صنعت دستی است و حرفه منبت‌کاری اصلی‌ترین رشته صنایع دستی شهرستان برخوار محسوب می‌شود.

وی گفت:امروزه مبل این شهرستان به عنوان مبل رهنان به فروش می‌رود؛ در حالی که شهر رهنان تولید مبل چندانی ندارد و اکثر مبل‌های فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های رهنان در این شهرستان تولید می‌شود.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان برخوار در ادامه با اشاره به مشکلات این حرفه افزود: صنعت مبل که در کارگاه‌های این شهرستان تولید می‌شود در خود شهرستان عرضه نمی‌شود.

فصیحی نداشتن خلاقیت هنرمندان را از دیگر مشکلات این حرفه دانست و افزود: هنرمندان این شهرستان اغلب از طرح‌های تکراری استفاده می‌کنند و این موضوع برای آینده هنر منبت شهرستان پسندیده نیست.

وی با اشاره به اهمیت توسعه کسب و کار در حوزه صنایع دستی اظهار داشت: هدف اصلی میراث فرهنگی پایداری اشتغال موجود است.

فصیحی افزود: ایجاد انگیزه در هنرمندان اثر مثبتی بر روحیه آن‌ها می‌گذارد و در این راستا میراث فرهنگی اعطا تسهیلاتی به هنرمندان را پیگیری می‌کند تا هنرمندان بتوانند کارگاه‌های خود را توسعه دهند./

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super