امروز شنبه , ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ برابر با Saturday , 20 April , 2024 ساعت 08:15:33 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / برخوار / طرح واکسیناسیون تب برفکی در شهرستان برخوار

طرح واکسیناسیون تب برفکی در شهرستان برخوار

به گزارش پایگاه خبری شهرستان برخوار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، محمد حق‌شناس رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار اظهار داشت: در راستای مبارزه با بیماری تب برفکی با اجرای طرح فراگیر واکسیناسون دام‌های سنگین در آذرماه سال جاری بالغ بر 20 هزار رأس گاو و گوساله بر علیه بیماری تب برفکی در شهرستان برخوار تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند.

وی در تشریح این بیماری بیان کرد: بیماری تب برفکی به عنوان یکی از بیماری‌های ویروسی واگیر دام (گاو، گاومیش، گوسفند و بز) در صورت شیوع، خسارات اقتصادی فراوانی به دامداران وارد می‌کند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار گفت: این بیماری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و واکسیناسیون و ایمن‌سازی دام‌ها و رعایت مقررات و ضوابط بهداشتی قرنطینه‌ای در واحدهای دامداری مؤثرترین راه برای پیشگیری از بیماری واگیر است.

حق‌شناس با اشاره به اینکه اجرای طرح فوق در راستای افزایش سطح ایمنی جمعیت دامی شهرستان بوده است، افزود: در اجرای این طرح علاوه بر واکسیناتورهای بخش دولتی از توان واکسیناتورهای بخش خصوصی نیز در قالب طرح خرید خدمات دولتی استفاده شده است.

وی اظهار داشت: عمده ضرر اقتصادی بیماری تب برفکی در جمعیت گاو و گاومیش، کاهش تولید و هزینه بالای درمان و در جمعیت گوسفند و بز علاوه بر این موارد تلفات در بره و بزغاله‌های کوچک نیز است.

رئیس شبکه دامپزشکی برخوار از برگزاری کلاس آموزشی در مورد بیماری تب برفكی به خصوص ‌بیماریهای مشترک انسان و دام خبر داد و تصریح کرد: در این کلاس که با اولویت بیماری‌ تب برفكی و بروسلوز در شهرستان برخوار و با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی برگزار شد دامداران در یک روز با مباحث مربوط به بیماری‌های فوق‌الذكر آشنا شدند.

حق شناس بیان کرد: این کلاس در اجرای برنامه آموزشی ترویجی و به منظور آشنایی دامداران و بهره‌برداران با بیماری‌های شاخص و مشترک بین انسان و دام تشکیل شد که در مجموع حدود 40 نفر از دامداران و روستائیان شرکت داشتند./

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super