امروز پنج شنبه , ۹ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Thursday , 28 March , 2024 ساعت 01:19:13 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / اخبار سراسری / سیاسی / عده‌ای مسیر نفوذ آمریکا را آسفالت کرده‌اند

عده‌ای مسیر نفوذ آمریکا را آسفالت کرده‌اند

به گزارش برخوارنیوز به نقل از تسنیم، علیرضا زاکانی در ویژه‌ برنامه «مرزبانی فرهنگی» با محوریت بررسی ابعاد نفوذ در آستانه 9 دی در محل مهدیه مشهد، اظهار داشت: پیرامون ابعاد نفوذ باید مصداقی بحث کرد، نفوذ راهی سهل‌الوصول است که بدون هزینه ، آورده زیادی را برای دشمنان هر ملتی دارد؛ خاصه ما که داعیه تمدن‌سازی و داعیه حضور در عرصه هماوردی با نظام سلطه داریم، تشدید یافته است.

وی گفت: نفوذ از ابتدای انقلاب نیز بوده و اگر از ابتدای انقلاب نگاه کنید انواع و اقسام آن را شاهد هستید. دولت موقت استعفا کرد و امام (ره) فرمودند اگر می‌ماند، جز تحویل به آمریکا به کمتر راضی نبود، نفوذ یعنی اینکه شورای انقلاب می‌تواند کسی را انتخاب کند و بعدها امام راحل بگویند: من با نخست وزیری بازرگان موافق نبودم.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطر نشان کرد: اگر دقت کنیم، مسئولان به‌ طرق مختلف تحت تأثیر قرار می‌گیرند و حداقل تأثیر، تأثیر در زمینه محاسباتی آنهاست. رهبر انقلاب همواره در این زمینه تذکر داده‌اند اما سطح غلیظ‌‌‌‌‌تر آن، زمانی است که اطلاعات غلط به مسئولان داده و سبب می‌شود که اولویت‌ها تغییر کند و مسئول اشتباه کند؛ به ‌جای اینکه به اولویت کشور بپردازد، به اموری می‌پردازد که اولویت ندارد و یا اقداماتی را انجام می‌دهد که در زمینِ دشمن بازی می‌کند، اما در وهله دوم برایش تصمیم می‌گیرند و ماحصل آن، اشکالات جدی برای مسئول و جامعه ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: زمانی مسئولی در قالبِ «دوست» رخ‌نمایی می‌کند و عامدانه تصمیم غلط می‌گیرد، در دو سطحِ نخست، مسئول عامدانه تصمیم نمی‌گیرد اما در سطح سوم مسئول عامدانه و در قالب خیرخواهی به جامعه صدمه می‌زند و این بدترین نوع نفوذ است.

زاکانی با اشاره به اینکه در این سطح مسئول به‌ خلاف مکتب امام (ره) تصمیم می‌گیرد، تأکید کرد: حال اگر همین نکته را ما دقت کنیم، خوب در می‌یابیم که دو نگاه در کشور وجود دارد؛ یکی تأکید بر ارزش‌های انقلاب دارد و نگاهش تمدن‌ساز است و رسالت زمینه‌سازی ظهور را به‌عهده دارد و بیان می‌کند: وظیفه من تحقق زمینه ظهور و مقدمات آن است تا مستضعفان در زمین پیروز شوند.

وی با ابراز اینکه در مسیر نگاه تمدنی، افراد همان‌گونه که انقلاب اسلامی را الگو قرار دادند، برای شکل‌گیری تمدنِ جامعه، الگو را نیز مد نظر قرار می‌دهد، بیان کرد: اگر نتوانیم از نظر مادی و معنوی ایران را الگو و سرآمد کنیم، نمی‌توانیم یک الگوی تمدن‌ساز را در خدمتِ جوامع بشری قرار دهیم. اگر مقام معظم رهبری شعار تمدن اسلامی را برای جامعه اسلامی قرار می‌دهند و در نهایت شکل‌گیری تمدن اسلامی را مدنظر قرار می‌دهند، فعل اساسی این است که ما نیاز به یک الگو داریم.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره نگاه دوم خاطر نشان کرد: نگاه دوم نیز از ابتدای انقلاب بوده و شاید پرچمدار آن امثال بازرگان بودند؛ اینها معتقد به یک حرکت «پارلمانتاریسم آرام» بوده و معتقد بودند شاه باید بماند و بعد از انقلاب هم تاب و تحمل مواجهه با سلطه‌گر را نداشتند و استعفا دادند، اما این مسیر و ریشه ادامه پیدا کرد.

وی تأکید کرد: نگاه دیگری نیز اعتقاد به تنش‌زدایی دارد و معتقد است آمریکا، آمریکای گذشته نیست و اصرار دارد که نه نگاه تمدنی بلکه یک نگاه همزیستی مسالمت‌آمیز با شیاطین جهان زمینه‌اش فراهم شود و رخ‌نمایی این دو نگاه کاملاً واضح و مشخص است.

زاکانی خاطرنشان کرد: امروز از نفوذ به‌عنوان مسیری برای قهرمان‌سازی و بزرگ‌پروری استفاده می‌کنند و قبح آن را از میان برده‌اند، در حالی که نفوذ از ابتدای انقلاب وجود داشته است.

وی ادامه داد: در سطح کلان 2‌ نگاه در کشور وجود دارد؛ نگاه امام (ره) و مکتب ایشان که برگرفته از شعارهای انقلاب اسلامی است و در عرصه‌های جمهوری اسلامی و جهانی با شعار «نه شرقی و نه غربی و استقلال» هدف‌گذاری شده است؛ نگاه دوم با احساسات فردی ادامه دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: امروز به‌گونه‌ای القاء شده که کشورمان در تقابل با قدرت آمریکا در حالت انزوا قادر نخواهد بود مسائلی از قبیل فقر، عدم توسعه، عدم تولید و صادرات را حل کند و حل این معضلات با توجه به اقتصاد جهانی مقدور و ممکن است.

وی متذکر شد: از مسئولان نظام جمهوری اسلامی انتظار داریم در چارچوب انقلاب اسلامی گام بردارند و بر اساس اصول و ارزش‌های اسلامی که در مکتب امام راحل متجلی شده، حرکت کنند.

زاکانی همچنین گفت: وقتی می‌خواستیم انقلاب کنیم با یک مکتب و یک اصول و مبانی انقلاب کردیم، به‌طوری که امام (ره) فرمود این قرن، قرن غلبه مستضعفین بر مستکبرین است.

وی عنوان کرد: ما معتقدیم که دوستانی که تکیه بر قدرت می‌زنند، باید با مکتب امام راحل، این کشور را بسازند. آنچه مورد اهمیت بوده این است که امروز عده‌ای شعار امام (ره) را می‌دهند و حتی زرنگ‌تر از آنها عده‌ای شعار مقام معظم رهبری سر می‌دهند.

 نماینده مردم تهران در مجلس گفت: امروز رهبر انقلاب تأکید بر "نفوذ" دارند درحالی‌که مانند روزِ روشن می‌بینیم مسیری که آمریکا برای "نفوذ" می‌آید، مسیری است که سنگلاخ نبوده و عده‌ای آن را آسفالت کرده‌اند و هرجا آمریکا گیر کند، کمکش می‌کنند.

زاکانی افزود: دوستانی که امروز به‌دنبال شورایی‌کردن رهبری هستند، اقتدار منطقه را ببینند؛ ببینند که کشورهای جهان در مقابل رهبر انقلاب زانو می‌زنند و به‌صورت علنی می‌گویند از سخنان رهبری حرف‌های زیادی یاد می‌گیرند. اگر درایت مقام معظم رهبری نبود امروز داعش در شهرهای ما قرار داشت نه اینکه هزاران متر آن‌طرف‌تر از ما جا بماند.

وی با ابراز اینکه فتنه 88 مقدماتی داشت، خاطرنشان کرد: در سال 88 مقام معظم رهبری فرمودند که فتنه سابقه 10 ساله دارد و اگر با ریشه‌های آن برخورد می‌شد، فتنه 88 اتفاق نمی‌افتاد. بنابراین امروز مواجه هستیم با تجربه‌ای به‌ نام فتنه 88.

زاکانی با اظهار «وقتی در رابطه با فتنه صحبت می‌کنیم قله افتخار‌آمیز آن رشادت و در صحنه بودن مردم است» گفت: ما بنا نداریم سرمان را زیر برف کنیم و جلوی فتنه بزرگ‌تر را که امروز در راه است، نگیریم. اگر در فتنه 88 تدبیر مقام معظم رهبری نبود امروز از نظام خبری نبود و زیر پوتین‌های آمریکایی له می‌شدیم؛ امروز افرادی دست و پا زده و حرف‌هایی می‌زنند که رسانه‌های بیگانه خشنود شوند، آن هم مبنی بر اینکه رهبری این کشور شورایی شود.

وی خاطر نشان کرد: امروز مردم بصیرت و اعتقادشان را افزایش داده‌اند و باید در این دوره، بصیرت چراغِ راه ما باشد؛ حضور آگاهانه و مؤمنانه آنها زمینه آرامش را در جامعه ایجاد خواهد کرد./

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super