امروز چهارشنبه , ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ برابر با Wednesday , 24 April , 2024 ساعت 04:42:11 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / اخبار سراسری / اجتماعی / آمار نهایی نامزدهای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی

آمار نهایی نامزدهای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی

به گزارش پایگاه خبری شهرستان برخوار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در مورد آخرین اطلاعات ثبت‌نام انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری، اظهار داشت: حدود 801 نفر برای مجلس خبرگان ثبت‌نام کرده‌اند که این روند افزایش 62 درصدی نسبت به دوره قبل نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه برای حضور در مجلس دهم حدود 12 هزار و 123 نفر ثبت‌نام کننده داشتیم، افزود: ثبت‌نام انتخابات مجلس نیز تقریباً دو برابر شده است. در انتخابات دوره نهم مجلس، 5 هزار و 283 نفر ثبت‌نام کرده بودند. اکنون برای هر کرسی مجلس شورای اسلامی، 42 نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

رحمانی فضلی درباره روند بررسی صلاحیت‌ها نیز گفت: هیئت‌های اجرایی بررسی‌ها را برای احراز شرایط انجام می‌دهند و نتیجه این بررسی‌ها طی روزهای آینده به هیئت‌های نظارت استان اعلام می‌شود.

وی تصریح کرد: به همه کسانی که ثبت نام کرده‌اند اطمینان می‌دهیم که شورای نگهبان و وزارت کشور، هیئت‌های اجرایی و هیئت‌های نظارت منطبق با قانون، بررسی‌ها را انجام خواهند دارد و اگر اشکال، ایراد و اعتراضی هم وجود داشته باشد، طبق قانون داوطلبان می‌توانند مراجعه کرده و پیگیر حقوق‌شان باشند.

وزیر کشور افزود: امیدواریم در فضای مطلوب و مناسب قانونی، مرحله احراز شرایط داوطلبان عزیز را هم طی کنیم تا وارد مراحل بعدی شویم.

رئیس ستاد انتخابات همچنین درباره زمان اعلام نتایج بررسی‌ها گفت: امروز به همه استانداران و فرمانداران ابلاغ کردیم که ساعات کار بررسی را افزایش دهند، حتی اگر لازم شد 24 ساعته این کار را انجام دهند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه برای احزار صلاحیت داوطلبان 10 روز فرصت داریم، اظهار داشت: از اولین روز آغاز ثبت نام از داوطلبان انتخابات به مراکز چهارگانه اسامی را اعلام کردیم، مدارک و اسناد به مرور ارسال شده و مسلماً بررسی‌ها را در موعد مقرر قانونی انجام داده و به شورای نظارت ارائه خواهیم کرد.

وزیر کشور ضمن قدردانی از همه کسانی که احساس مسئولیت کرده و در انتخابات ثبت نام کردند، تاکید کرد: این استقبال بیانگر امید و اعتماد مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی است و انتقال قدرت در دو حوزه اصلی خبرگان و مجلس شورای اسلامی با مکانیسم رأی صورت می‌گیرد. لذا استقبال داوطلبان را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم مردم هم در مراحل بعدی با همین حضور پرشکوه بتوانند به زبان رأی، اقتدار ایران را به دنیا اثبات کنند./

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super