امروز شنبه , ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ برابر با Saturday , 20 April , 2024 ساعت 04:41:57 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / اخبار سراسری / اجتماعی / صلاحیت 864 داوطلب مجلس در استان اصفهان تائید شد

صلاحیت 864 داوطلب مجلس در استان اصفهان تائید شد

به گزارش برخوارنیوز به نقل از ایرنا، رسول زرگرپور عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: قبلا اعلام شده بود که جمع ثبت نام کنندگان استان یکهزار و 14 نفر است، اما در ساعات پایانی یک نفر در شهر گجرات هندوستان برای حوزه انتخابیه شهرستان نظنز ثبت نام کرد و میزان ثبت نام کنندگان استان اصفهان را به یکهزار و 15 نامزد رساند.

وی اضافه کرد: از این بین 42 نامزد انصراف دادند و 109 ثبت نام کننده نیز احراز صلاحیت نشدند که در بین آنها از همه گرایش‌های سیاسی وجود داشتند.

زرگرپور خاطرنشان کرد: اقدامات هیات‌های اجرایی در تأیید صلاحیت ثبت نام کنندگان بر مبنای مشی اعتدال صورت گرفته است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: هیات‌های اجرایی ملزم به اخذ استعلام از چهار مرجع دادستانی، ثبت احوال، اداره اطلاعات و نیروی انتظامی بودند و وضعیت تمام افراد تأیید صلاحیت نشده نیز بر اساس ملاحظاتی قانونی و استعلام از این چهار مرجع بوده است.

زرگرپور اضافه کرد: تأیید نشدن صلاحیت این تعداد ثبت نام کننده بدلیل گرایش سیاسی آنها نبوده و بندرت نیز چهره‌های سرشناس در بین این عده وجود داشته است.

وی ادامه داد: این افراد برای اعتراض و ارائه مدارک از فردا (چهارشنبه) به مدت چهار روز یعنی تا پایان روز شنبه 19 دی ماه فرصت خواهند داشت.

وی تصریح کرد: نتیجه بررسی‌ها نیز تا 20 بهمن ماه اعلام خواهد شد.

استاندار اصفهان گفت: تمام سلایق و گرایش‌های سیاسی در بین منتخبان حاضر در صحنه انتخابات وجود دارد.

وی اضافه کرد: در حوزه انتخابیه خمینی‌شهر، نایین، خور و ارامنه، همه ثبت نام کنندگان تایید شدند.

زرگرپور افزود: با این وجود شمار رد صلاحیت‌شدگان در حوزه انتخابیه گلپایگان و خوانسار از متوسط بیشتر است و برای بررسی این موضوع نیز هیئتی به این دو شهرستان اعزام شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر صلاحیت‌های نهایی به گونه‌ای باشد که از همه سلایق در انتخابات مجلس حضور داشته باشند، انتخابات باشکوهی برگزار می‌شود.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

پس از طی مراحل قانونی در تاریخ 27 بهمن اسامی قطعی نامزدهای تأیید شده انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی توسط وزارت کشور به مراکز حوزه‌های انتخابیه اعلام می‌شود و یک روز بعد، این اسامی توسط فرمانداران حوزه‌های انتخابیه در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

زمان قانونی تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنها از 29 بهمن آغاز می‌شود و تا پنجم اسفند ادامه دارد و روز ششم اسفند هرگونه فعالیت تبلیغاتی برای نامزدها و طرفدارانشان ممنوع خواهد بود.

24 ساعت پس از پایان مهلت قانونی تبلیغات یعنی هفتم اسفند انتخابات برگزار می‌شود./

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super