امروز پنج شنبه , ۹ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Thursday , 28 March , 2024 ساعت 06:58:45 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / خواندنی / شفا با نوشیدن ادرار شتر
بطری‌هایی که به جای ادرار شتر فروخته می شد

شفا با نوشیدن ادرار شتر

نوشیدن ادرار شتر نزد بسیاری از سعودی‌ها امری مرسوم بوده و خرید و فروش آن در فروشگاه‌ها امری عادی تلقی می‌شود.

سازمان بهداشت جهانی خرداد ماه امسال درباره نوشیدن ادرار شتر توسط عربستانی‌ها به علتِ احتمال دچار شدن به بیماری کرونا هشدار داده بود.

سازمان بهداشت جهانی (WHO)، همچنین درباره نزدیک شدن به شترها یا نوشیدن مستقیم شیر از آن‌ها و یا خوردن گوشت آن‌ها بدون پاک کردن و خوب پختن، هشدار داد و به شدت بر ضرورت پرهیز از نوشیدن ادرار شتر تاکید کرده بود.

برخی از مردم عربستان، با استناد به فتوای عجیب شماری از مفتیان وهابی، ادرار شتر را دارویی شفابخش می‌دانند و برای درمان بسیاری از بیماری‌های خود آن را می‌نوشند.

عربستان، به عنوان کانون بیماری خطرناک کرونا شناخته می‌شود.

اما دراین میان چندی پیش فاجعه‌ای درعربستان روی داد که از نوشیدن ادرار شتر درآن کشور پرسرو صدا تر بود.

ماجرا از این قرار بود که چندی پیش فروشگاهی که در آن ادرار انسان به جای ادرار شتر به فروش می‌رسید٬ به همت "کارشناسان بهداشت" در یک شهر ساحلی عربستان تعطیل شد.

روزنامه انگلیسی دیلی میل هم با انتشار تصاویری از بطری‌هایی که به عنوان "ادرار شتر" در فروشگاهی در شهر ساحلی «قنفذه» در جنوب جده فروخته می‌شد٬ از تعطیلی این فروشگاه به دلیل فروش ادرار انسان به جای ادرار شتر خبر داد.

متصدی این فروشگاه که یک کارگر خارجی است٬ اعتراف کرده که در 4 چهار سال گذشته٬ ادرار خود را با مایعات دیگر مخلوط می‌کرده و به مشتریانی که به دلیل خواص درمانی ادرار شتر خواهان خرید آن بوده‌اند٬ می‌فروخته است.

کارشناسان بهداشت  در این شهر عربستان٬ بیش از 70 بطری را که به این روش پر شده و آماده فروش بود٬ کشف و ضبط کرده‌اند.

منبع: شبکه العالم/

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super