امروز سه شنبه , ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ برابر با Tuesday , 23 April , 2024 ساعت 11:52:13 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / برخوار / مراسم بزرگداشت آیت‌الله نمر در مسجد جامع دولت‌ آباد

مراسم بزرگداشت آیت‌الله نمر در مسجد جامع دولت‌ آباد

به گزارش برخوارنیوز، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حبیب رضا ارزانی در مراسم بزرگداشت شیخ النمر باقر نمر در مسجد جامع دولت آباد ضمن محکومیت جنایت اخیر عربستان در به شهادت رساندن شیخ نمر گفت: سئوالی که باید از برخی معاندان جمهوری اسلامی مانند رژیم منحوس صهیونیستی و آمریکا پرسید این است که چه فرقی بین مبلغان شیعه و سنی است؟ چرا مبلغان اهل تسنن بدون هرگونه ممانعتی به کشورهای دیگر سفر می‌کنند ولی مبلغان شیعه هر بار با مشکلی مواجه می‌شوند؟ جواب این سوال این است که آن‌ها می‌دانند مبلغان شیعه از اسلامی دم می‌زنند که در آن امام حسین (علیه السلام) و نهضت او، جهاد و شهادت و مبارزه با ظلم و استبداد دارد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: بنده در تمام کشورهایی که رفته‌ام اعلام کرده‌ام که ما جنگجو نیستیم، در زمان رژیم شاه پهلوی، ما وزارت جنگ داشتیم اما با آمدن حضرت امام خمینی ( ره) این وزارت به وزارت دفاع تغییر نام داد چون با دنیا سر جنگ نداریم بلکه می‌خواهیم دست دوستی و صلح به همه انسان‌ها آزاده بدهیم.

وی ادامه داد: حضرت امام علی (علیه السلام) می فرمایند اگر تمام دنیا را به من بدهند تا دانه گندمی را به ظلم از مورچه‌ای بگیرم این کار را نخواهم کرد ولی همین امیرالمومنین (علیه السلام) در مقابل ظلم و ظالم تا آخرین قطره خونش مبارزه می‌کرد؛ این مکتب اسلام است.

دکتر ارزانی ضمن اشاره به بیداری اسلامی در آفریقا و حوادث اخیر در کشور نیجریه و شهادت شیخ زاکزاکی گفت: میلیونها نفر به خاطر تبلیغات و زحمات شیخ زکزاکی در نیجریه به مذهب شیعه مشرف شدند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در ادامه به بیان دلایل هراس دشمن از مکتب شیعه پرداخت و افزود: مگر شیخ نمر در عربستان چه کرده است او ارتش دارد؟ سلاح نظامی دارد؟ پس چرا آل سعود از او می‌ترسند چه چیز مهمی این شیخ دارد که چندین سال است که تصمیم اعدام و ترور او را داشتند؟

وی خاطرنشان کرد: او عقیده، فکر، ایدئولوژی و مکتبی دارد که می تواند دنیا را متحول کند.

وی یادآوری کرد: گاندی یک هندو است ولی برای انقلاب خودش از مدل ظلم ستیزی اسلام استفاده می‌کند و می‌گوید هیچ مدل و نهضت چون نهضت امام حسین (علیه السلام) نمی‌تواند کشور من را از یوغ اسارت انگلیس آزاد کند.

حجت‌الاسلام ارزانی افزود: این مکتب در تمام جهان موج ایجاد می‌کند، این مکتب همان مکتبی است که همه جهان‌خواران می‌خواهند مقابلش بایستند گاهی با آن مذاکره، گاهی جنگ و گاهی تهدید و تحریم می‌کنند اما خداوند متعال وعده داده است که اگر دین خدا را یاری کنید قطعا خدا شما را یاری می کند و این یاری سابقه تاریخی بسیاری مانند جنگ بدر، اصحاب کهف و… دارد.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در پایان گفت: ظلم در دنیا ماندنی نیست و خون پاک امثال آیت الله نمر استقامت، شجاعت و پایداری مسلمانان و شیعیان در مقابل ظالمان و ستمگران را دو چندان و ندای اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه وآله وسلم) را به سایر کشورها و انسان‌های آزاده صادر خواهد کرد و دشمن نیز از همین موضوع هراس دارد./

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super