امروز جمعه , ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Friday , 29 March , 2024 ساعت 11:45:07 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / برخوار / نماز جمعه قرارگاه فرهنگی و سیاسی کشور در جنگ نرم است

نماز جمعه قرارگاه فرهنگی و سیاسی کشور در جنگ نرم است

حجت‌الاسلام مسعود سرافراز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دولت‌آباد با سفارش به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار ائمه جمعه کشور ضمن تکریم فراوان امامان جمعه، نماز جمعه را «قلب فرهنگی» جامعه خوانده و از جایگاه مهم نماز جمعه به ‏عنوان قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت و اخلاق و در یک کلمه قرارگاه فرهنگی و سیاسی کشور در جنگ نرم فرهنگی تعبیر فرمودند و ائمه جمعه را به‏ عنوان فرمانده این قرارگاه دانستند.

به گزارش برخوارنیوز، وی افزود: حضرت آقا فرمودند «ما قدردان نماز جمعه هستیم، از خدای متعال هم واقعاً متشکریم، واقعاً نعمت بزرگی است، نماز جمعه، لیلة‌القدری برای انقلاب اسلامی‏ است».

امام‌ جمعه برخوار ادامه داد: این تعابیر، تعریف جدیدی بود که از شأن و جایگاه امامت جمعه توسط ولی امر مسلمین مطرح گردید و حقیقتاً ذهن و دل همه ما را به خود مشغول کرده بود.

وی همچنین تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار در خصوص اهمیت و جایگاه انتخابات در نظام اسلامی فرمودند "انتخابات نعمت بزرگی است که باعث می‏‌شود مردم در وسط میدان بمانند".

سرافراز خاطرنشان کرد: یک بیان صریح و روشن رهبر معظم انقلاب در مورد انتخابات این بود که عده‌‏ای از افراد مریض‌‏القلب از مدتی قبل از انتخابات بر طبل نامطمئن بودن انتخابات می‏‌کوبند و مدعی این می‌‏شوند که نگران آن هستند که انتخابات سالم نباشد و باید انتخابات سالم برگزار شود.

سرافراز اظهار داشت: این در حالی است که اینان به بهانه ابراز نگرانی در مورد سلامت انتخابات، در واقع اطمینان عمومی به‌سلامت انتخابات را نشانه گرفته‏‌اند و در پی ایجاد حالت عدم اطمینان هستند، به تعبیر رهبر معظم انقلاب "انتخابات را نباید خراب کرد، انتخابات ایران انتخابات سالمی است".

وی ادامه داد: نکته مهم دیگر اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی به‏ صراحت بر خطر نفوذ در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی تأکید کردند و فرمودند "اگر نفوذ در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی صورت گیرد، نظام از درون مورد هجمه و آسیب قرار می‏‌گیرد، مثل موریانه از داخل می‏‌جود و پایه‏‌ها را سست می‏‌کند و فرو می‌ریزد؛ بنابراین مسئله‌ نفوذ خیلی مهم است و روشنگری لازم است".

امام‌ جمعه دولت آباد به لزوم حضور حداکثری مردم در انتخابات‏ از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: هرچه مردم بیشتر در انتخابات شرکت کنند، استحکام نظام و اعتبار کشور و نظام بالاتر خواهد رفت؛ چون نظام، نظام مردمی است.

وی تأکید کرد: دشمن، خصوصاً آمریکا تلاش می‌کند با توطئه و فتنه به ‌نظام و انقلاب ضربه و صدمه بزند بنابراین چشم طمع دوخته‌‏اند به همه‏ حوادث داخلی کشور ما و از جمله به انتخابات امسال، ملت ایران بایستی بر خلاف میل دشمنان، چه در این انتخابات و چه در هر مسئله‌ مهم دیگر اجتماعی درست ضد خواست دشمن حرکت کند و مشت محکمی به دهان دشمن بکوبند.

سرافراز با تبریک و تسلیت شهادت آیت‌الله نمر یاقرالنمر گفت: گناه این روحانی مبارز چه بود، گناه این مجاهد این بود که از رژیم سعودی خواسته بود به «قبرستان بقیع» رسیدگی کرده، مذهب «تشیع» را به رسمیت شناخته و شیوه‌‏های آموزشی و درسی کنونی حاکم بر عربستان را تغییر داده یا لغو کند.

وی با بیان اینکه اقدام احمقانه ریاض در اعدام آیت‌الله نمر باقرالنمر، واکنشی عصبی به شکست‌های سنگین و پی‌درپی آل‌سعود در منطقه است، یادآور شد: ریاض در یمن وارد باتلاق شده است، در سوریه به اهداف خود نرسیده، حضور و نفوذ معنوی ایران را در کشورهای مختلف منطقه می‌بیند و عملاً کاری از دستش ساخته نیست، به همین خاطر به شهادت رساندن شهید النمر شاید آسان‌ترین و البته ابلهانه‌ترین واکنش ریاض به این شکست‌ها می‌توانست باشد.

امام‌ جمعه دولت آباد با تأکید بر هوشیاری و انسجام ملت‌های مسلمان افزود: اما در مواجهه با این اقدام رژیم سعودی، آنچه مهم است حفظ وحدت و یکپارچگی مذاهب اسلامی و اجتناب از هرگونه ادعا و شعار تفرقه‌‏آمیز است، نباید واکنش انفعالی و نسنجیده‏ای را که بازی در پازل دشمنان اصلی جهان اسلام به‌‏حساب می‌‏آید، نشان دهند.

وی بیان داشت: دشمنان اسلام سعی خواهند کرد که از این موضوع برای ایجاد تفرقه و دعوا بین شیعه و سنی سوءاستفاده کنند، اما باید به هوش بود و نباید اجازه داد از این موضوع برای ایجاد شکاف بین شیعه و سنی استفاده شود.

سرافراز خاطرنشان کرد: جریان وهابیت تکفیری جریان مقبولی در جهان اسلام نیست و اسلام در سراسر جهان، دین صلح و مبارزه با خشونت و تروریسم و مبارزه با استکبار و ظلم است، جهان اسلام اولین قربانی خشونت و تروریسم‌ است که شهید باقرالنمر نیز از این قاعده مستثنا نیست.

وی اظهار کرد: یقیناً همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند "این شهید مظلوم، شیخ النمر مورد تفضل خداوند خواهد بود و بدون شک دست انتقام الهی گریبان ظالمانی را که به جان او تعدی کردند خواهد گرفت و خداوند متعال از خون بی‌گناه نمی‌گذرد".

امام‌ جمعه دولت آباد در خصوص فعالیت‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران هم به چند نکته اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های موشکی ایران غیرقابل‌ برگشت است؛ این فعالیت‌ها ضمن صلح‌‏آمیز بودن، دفاعی به جهت بازدارندگی از توطئه‏‌ها و دشمنی‏‌ها هستند.

وی با اشاره به‌ روز 19 دی‌ ماه گفت: این روز یادآور حماسه بزرگ و باشکوهی است که‌ برگ دیگری از کتاب زرین انقلاب اسلامی را رقم زد، 19 دی سالروز قیام خونین مردم قم است؛ همان روزی که در تاریکی استبداد و ستم، روزنه‌ها را به ‌سوی روشنایی گشود و روند انقلاب را به‌ گونه‌ای شکل داد که طومار 2500 ساله نظام شاهنشاهی در مدت‌زمان کوتاهی در هم‌ پیچیده شود.

سرافراز با بیان اینکه به فضل خداوند متعال و با رشادت این ملت نظام استبدادی شاهنشاهی فرو ریخت و دیگر نظام استبدادی دیکتاتوری بر این کشور حاکم نخواهد شد، تصریح کرد: این مردم عزیز و همیشه در صحنه آن‌ چنان‌ که دیروز به صحنه آمدند و از احکام نورانی اسلام و آرمان‌های بلند امام راحل پاسداری کردند، در آینده هم همین مردم در صحنه‌اند، هم در انتخابات خبرگان و هم در انتخابات مجلس شورای اسلامی که در پیش داریم کسانی را انتخاب می‌کنند که خدمتگزار صادق مردم، پاسدار و مدافع اسلام و آرمان‌های امام راحل و پشتیبان حقیقی ولایت‌فقیه باشند.

نمازگزاران جمعه و مردم خداجوی شهرستان برخوار پس از اقامه نماز جمعه در محکومیت جنایات آل‌سعود پلید و شهادت آیت‌الله نمر باقرالنمر راهپیمایی کردند و این اقدام وحشیانه رژیم سفاک سعودی را محکوم کردند.

منبع: خبرگزاری فارس/

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super