امروز جمعه , ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Friday , 29 March , 2024 ساعت 10:46:46 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / برخوار / ابتلای دو نفر به آنفلوانزای H1N1 در برخوار

ابتلای دو نفر به آنفلوانزای H1N1 در برخوار

تاکنون در سطح شهرستان برخوار دو نفر مبتلا به آنفلوانزای H1-N1 شده‌اند که خوشبختانه پس از انتقال به بیمارستان امین اصفهان به بهبودی رسیده‌اند.

به گزارش برخوارنیوز به نقل از فارس ، خانم زیبنده‌پور معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان برخوار  ضمن اعلام خبر فوق افزود: ارسال دستورالعمل کنترل آنفلوانزا به مدارس و بازدید از آن‌ها، آموزش در مراکز صنعتی، ارسال پوسترهای آموزشی به تمام مراکز، واکسیناسیون پرسنل شبکه بهداشت و دامپزشکی و اطلاع‌رسانی از طریق سایت شبکه بهداشت و درمان انجام شده است.

معاون شبکه بهداشت و درمان برخوار تصریح کرد: شناسایی بیماری آنفلوانزا معمولاً بر اساس مشخصات اپیدمیولوژیک آن صورت گرفته و موارد تک‌گیر آن را فقط با کمک روش‌های آزمایشگاهی می‌توان تشخیص داد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: در حوزه پیشگیری از بیماری آنفلوانزا باید به چهار مورد مهم از جمله استفاده از واکسن، رعایت اصول بهداشت فردی، خودداری از دست دادن و روبوسی در هنگام بیماری و پوشاندن دهان به هنگام سرفه و عطسه کافی به‌منظور جلوگیری از انتشار بیماری است.

زیبنده‌پور به یک تخلف بهداشتی نیز اشاره کرد و گفت: پیرو گزارش‌های مردمی مبنی بر تولید همبرگر دستی در منزل مسکونی و توزیع در بین اغذیه‌فروشی‌های شهرستان گروه مهندسی بهداشت محیط با بازرسی میدان از اطراف منزل مسکونی تأیید خبر فوق و اخذ مجوز ورود به منزل از طریق مراجع قضایی به محل متأسفانه مشاهده شد افرادی سودجو در اتاق‌خواب منزل مسکونی و در شرایط و مواد اولیه کاملاً غیربهداشتی اقدام به تهیه همبرگر می‌کردند.

وی تأکید کرد: به همین وسایل کار آن‌ها تا تعیین تکلیف نهایی به شبکه بهداشت انتقال داده شد و پرونده متخلفان جهت رسیدگی به مراجع ذی‌صلاح ارجاع داده شد./

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super