امروز جمعه , ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Friday , 29 March , 2024 ساعت 02:34:19 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / برخوار / نامزدهای مجلس نان خود را در تخریب رقیب نبینند

نامزدهای مجلس نان خود را در تخریب رقیب نبینند

حجت‌الاسلام مسعود سرافراز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر دولت‌آباد ضمن تبریک فرا رسیدن ولادت با سعادت امام حسن عسکری (ع) اظهار کرد: امام حسن عسکری (ع) فرمودند: پارساترین مردم آن کسی است که از موارد گوناگون شبهه و مشکوک اجتناب و دوری نماید، عابدترین مردم آن شخصی است که قبل از هر چیز، واجبات الهی را انجام دهد، زاهدترین انسان‌ها آن فردی است که موارد حرام و خلاف را مرتکب نشود، قوی‌ترین اشخاص آن شخصی است که هر گناه و خطایی را، در هر حالتی که باشد، ترک نماید و امیدواریم همه ما به توفیق الهی این فرمایش گهربار امام عسکری (ع) را جامه عمل بپوشانیم.

به گزارش برخوارنیوز، وی افزود: ما ایرانی‌ها افتخار می‌کنیم در جوار آستان مقدس ثامن‌الحجج علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) میزبان خواهر بزرگوارش حضرت معصومه (س) هستیم و هم از امام رضا (ع) و هم از امام جواد (ع) رسیده است؛ هر کس او را زیارت کند بهشت نصیبش می‌گردد.

امام‌ جمعه دولت آباد همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مخلص حجت‌الاسلام سید مجتبی نواب صفوی و یاران شهیدش چون خلیل طهماسبی، مظفر ذوالقدر و سید محمد واحدی که با تشکیل "جمعیت فداییان اسلام" به مبارزه با بدخواهان و بداندیشان پرداختند، ادامه داد: شهیدانی که درخشش نور در ظلمت آن دوره سیاه بودند و نماد غیرت دینی و استخوانی در گلوی استکبار و خار در چشم آن‌ها بودند.

وی گفت: پس از شهادت نواب صفوی، رسانه‌ها اعلام کردند؛ مردی که سال‌ها منافع غرب را در ایران به خطر انداخته بود اعدام شد و سرانجام این مجاهد خستگی‌ناپذیر و همراهانش در سحرگاه 27 دی ماه 1334 به دست جلادان رژیم ستمشاهی تیرباران شده و به خیل شهدا پیوست.

سرافراز با بیان اینکه مهم‌ترین مسئله پیش روی ما انتخابات همزمان مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی است، تصریح کرد: انتخابات در حقیقت میدان حضور و اعلام وفاداری است.

وی بیان کرد: از ملت بزرگ و سربلند ایران اسلامی انتظار این است، آن‌ چنان‌ که در انتخابات گذشته باشکوه در صحنه بودند در این انتخابات نیز همان تجربه شیرین گذشته را تکرار کنند.

خطیب نماز جمعه‌ دولت‌آباد خاطر نشان کرد: هم کاندیداهای محترم و هم هوادارانشان بکوشند تبلیغات اسلامی داشته باشند یعنی آنکه در تبلیغات نقاط مثبت خود و کاندیدای مورد حمایتشان را بگویند اما نان خود را در تخریب کاندیدای دیگر نبینند که این کاری خلاف شرع است به‌خصوص عزیزانی که خود را مطیع ولایت‌فقیه می‌دانند مجاز نیستند به تخریب کاندیداهایی که نمی‌پسندند بپردازند.

سرافراز عنوان کرد: نامزدها و هوادارانشان بکوشند به‌گونه‌ای تبلیغ کنند که وحدت مردم خدشه‌دار نشود و به‌عبارت‌دیگر خود را فدای نظام کنند نه نظام را فدای خود، ان‌شاءالله مردم هم با تحقیق و چشم‌ باز به افرادی که واجد صلاحیت‌های لازم هستند رأی خواهند داد.

وی متذکر شد: در رابطه با اجرای انتخابات هم مطمئنم که مجریان کشور امین هستند و ناظران شورای نگهبان هم با دقت هرچه تمام پاسدار آراء مردم‌اند، از این روندی که پیش‌بینی می‌شود ان‌شاءالله انتخابات در فضایی سالم و با کمال بی‌طرفی اجرا خواهد شد.

سرافراز ادامه داد: به گفته مقامات کشورمان و هم‌چنین طرف‌های غربی، قرار است از روزهای آینده، برجام وارد مرحله اجرا شود و تحریم‌های اعمال‌ شده علیه ایران به‌تدریج برطرف شود.

وی اظهار کرد: مشاهده رفتار غربی‌ها به‌ویژه آمریکایی‌ها تاکنون نشان داده است که آن‌ها همچنان به دنبال دو هدف اساسی هستند: ابتدا محدودسازی و برچیدن برنامه هسته‌ای ایران به‌عنوان هدف حداقلی و بعد مهار نقش‌آفرینی ایران در منطقه و تغییر رفتار ایران در مناسبات بین‌المللی به‌عنوان هدف حداکثری است.

امام‌ جمعه دولت آباد افزود: مقامات کاخ سفید برای تثبیت هدف اول در پسابرجام، سعی داشتند تا ایران را در یک تنگنا و چارچوبی قرار دهند تا پس از طی این مرحله، هدف دوم و حداکثری محقق گردد.

وی گفت: بر این اساس و چارچوب، ایران باید از نزدیک شدن به خطوط  قرمز آمریکا به دور باشد و رفتار خود را در پسابرجام با قواعد مدنظر آمریکا تنظیم نماید؛ یعنی ایران بپذیرد یک بازیگر هم‌سطح با بازیگران تحت سلطه آمریکا باشد و حوزه‌های نفوذ راهبردی آنان را به رسمیت بشناسد، ایران دیگر از محور مقاومت در منطقه حمایت نکند و دنبال تغییر هندسه سیاسی منطقه نباشد، ایران برنامه موشکی خود را متوقف نماید.

سرافراز با بیان اینکه گفتار و رفتار آمریکائی‌ها حکایت‌گر قابل ‌اعتماد نبودن آمریکاست، تصریح کرد: آمریکایی‌ها با کمال وقاحت دارند اعلام می‌کنند: «اگر در قضیّه هسته‌ای ایران کوتاه هم بیاییم، تحریم‌ها یکجا و همه برداشته نخواهد شد».

وی در ادامه خاطر نشان کرد: این نشان‌دهنده این است که نمی‌شود به آمریکایی‌ها اطمینان و اعتماد کرد؛ حتی اگر مسئله هسته‌ای حل شود، ده‌ها بهانه دیگر را برای تحریم و فشار پیش می‌کشند، تا دنبال رفع تحریم‌هاییم، به‌جایی نمی‌رسیم.

امام‌ جمعه دولت آباد گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) قبل از سال 93 بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند که باید توجه ویژه به این رهنمود داشته باشیم و به‌عنوان نقشه راه باید با تمام قدرت و توان و با استفاده از ظرفیت‌های عظیم کشور، کارها را به‌ پیش ببریم.

وی اضافه کرد: اگر چنانچه ما بر روی توان خودمان تکیه کنیم، استقامت آن‌ها در هم خواهد شکست. تا وقتی ‌که ما چشممان به دست دیگران باشد، دنبال این باشیم که کدام مقدار از تحریم‌ها کم شد، کدام مقدار چنین شد، فلان حرف را فلان مسئول آمریکایی گفت یا نگفت تا وقتی دنبال این حرف‌ها باشیم به‌جایی نمی‌رسیم.

سرافراز در پایان با بیان این خبر که بالاخره پس از پیگیری‌ها و جلسات مکرر، وضعیت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هم تعیین تکلیف شد، تصریح کرد: همزمان با شروع دهه فجر انقلاب اسلامی این اداره هم فعالیت خودش را آغاز خواهد کرد تا به یاری خداوند متعال امور مربوط به هیئات مذهبی و مداحان و گروه‌های تعزیه‌خوان و مبلغین شهرستان برخوار سامان داده شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: با عنایت حضرت آیت‌الله ناصری نسبت به مسائل فرهنگی و دینی و این ‌که وجود این عالم بزرگ همیشه منشأ خیر و برکت بوده و هست، مقرر شد که قسمت اعظمی از فضای کتابخانه دیجیتال حضرت ولیعصر (عج) در اختیار اداره تبلیغات قرار بگیرد تا در آینده نزدیک ساختمان این اداره ساخته شود.

خبرگزاری فارس/

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super