امروز جمعه , ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Friday , 29 March , 2024 ساعت 05:11:08 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / اخبار سراسری / سیاسی / تذکر حاجی نماینده برخوار به نایب رئیس مجلس

تذکر حاجی نماینده برخوار به نایب رئیس مجلس

به گزارش برخوارنیوز، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، میمه  و برخوار طی تذکری بر اساس بند 4 ماده 24 خطاب به باهنر نایب رئیس مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست مجلس را به عهده گرفته است گفت: خبرگزاری خانه ملت روز چهارم دی ماه نامه‌ای را از رئیس مجلس که در آن توصیه‌ای را از مقام ریاست مجلس به یکی از نمایندگان برای ثبت نام در انتخابات دهم مجلس انجام داده بود را منتشر کرد.

وی تصریح کرد: آیا استفاده از عنوان ریاست مجلس خلاف قانون نییست برای آنکه توصیه کند شخصی کاندید بشود یا خیر؟

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تأکید کرد: آیا اگر فردا سایر روسای قوا از این سمت استفاده کرده و توصیه‌ای را برای کاندیدا شدن شما انجام دهند درست است یا خیر؟ ناز کردن و این جور ناز کشیدن در شأن مسئولان نظام نیست.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه این امر نوعی سوء استفاده بوده و آیا تبلیغات انتخاباتی محسوب نمی‌شود، گفت: شما به چندین نفر توصیه کردید در این انتخابات ثبت نام کنند اما چرا خانه ملت آنها را منتشر نکرده است.

نماینده شاهین شهر، میمه  و برخوار در تذکر بعدی خود بر اساس بند 4 و 5 آیین نامه نیز اظهار کرد: روز دوشنبه گذشته یک بی‌عدالتی در مجلس رخ داد.

وی در ادامه افزود: ماه‌هاست که ده‌ها طرح یک و دو فوریتی در نوبت قرار دارد مانند طرح بسیار مهم از کارافتادگی اما روز دوشنبه به یکباره طرح دیگری که برای همان شخص توصیه شونده برای ثبت نام در انتخابات است برخلاف قانون و آیین نامه مطرح شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان داشت: اینجا دیگر نوبت‌ها مطرح نیست زیرا آقای رئیس مثلا خودشان انجام می‌دهند، اگر رئیس قانون را اجرا نکند بقیه کشور چه کاری می‌خواهند انجام دهند، مگر ما سوگند یاد نکردیم که قانون را رعایت کنیم.

باهنر نایب رئیس مجلس در پاسخ به حاجی دلیگانی اظهار کرد: این نکاتی را که شما فرمودید را می‌توانستید قبل از دستور کار امروز مطرح کنید.

وی تأکید کرد: قطعا تذکر شما وارد نیست، زیرا رئیس مجلس ممکن است به کسی بگوید که ثبت‌نام بکن یا نه و به نظر بنده مسئولان کشور به صورت بدیهی و روشن می‌توانند نظر خود را اعلام کنند.

باهنر خطاب به حاجی دلیگانی اعلام کرد: ممکن است ده‌ها نفر به شما توصیه کنند که ثبت‌نام بکن یا نه و این شما هستید که باید بعد از بررسی تصمیمی را براساس منافع نظام اتخاذ کنید./

باشگاه خبرنگاران جوان

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super