امروز پنج شنبه , ۹ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Thursday , 28 March , 2024 ساعت 08:42:39 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / اخبار سراسری / اجتماعی / شکر نعمت انقلاب ، خدمت به این مردم است

شکر نعمت انقلاب ، خدمت به این مردم است

حجت‌الاسلام مسعود سرافراز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه دولت آباد در حوزه مسائل داخلی کشور ضمن تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران شاخه‌ای از شجره طیبه نهضت سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) است.

به گزارش برخوارنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، وی افزود: ما هرچه داریم از سیدالشهدا (ع) است، هم آغاز انقلاب ما که پانزدهم خرداد سال 1342 بود، در 12 محرم با شور حسینی همراه شد و هم پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن تاکنون با بهره‌گیری از حماسه عاشورا بود.

امام‌ جمعه دولت آباد با بیان اینکه نام انقلاب اسلامی با نام بنیان‌گذار این انقلاب یعنی امام خمینی (ره) عجین است، ادامه داد: نمی‌توان این انقلاب را بدون نام مبارکش دید، آن‌کس که یک ملت را زنده کرد، آن‌کس که یک ملت را از بردگی رهانید، آن‌کس که با هدایت انقلاب تا ساحل پیروزی، اسلام را پرآوازه کرد.

وی خاطر نشان کرد: این انقلاب بزرگ در عرصه جهانی نیز انقلابی پدید آورد، در شرایطی که این تز جا افتاده بود که کشورها یا باید قطب باشند و یا اگر قطب نیستند، وابسته به یکی از قدرت‌های بزرگ باشند؛ این مطلب را بر مسند نشاند که با شعار نه شرقی نه غربی می‌توان مستقل بود، و این به معنای شکاف در حاکمیت جهانی است.

سرافراز یادآور شد: به برکت این انقلاب بزرگ بود که جریان بیداری اسلامی و هویت بخشی به جهان اسلام آغاز شد. بی‌تردید انقلاب بزرگ اسلامی آغاز یک مقطع حساس در تاریخ جهان است.

وی گفت: عظمت این انقلاب وقتی روشن می‌شود که حکومت سیاه بیش از پنجاه‌ ساله پهلوی پدر و پسر تصویر شود، اسلام‌ستیزی آن رژیم، عفت‌ستیزی‌ها، استقلال ستیزی‌ها، خفقان و استبداد و شکنجه‌های قرون‌وسطایی آن رژیم، بردگی و سرسپردگی آن رژیم نسبت به بیگانگان و وابستگی کامل آن کشور به بیگانگان و سایر نسل اولی‌های انقلاب این‌ها را لمس کردند.

امام‌ جمعه ذولت آباد اظهار کرد: باید این حقایق را به‌ وضوح و شفاف برای مردم تبیین کرد تا نسل اولی‌ها از یادشان نرود و نسل دوم و سوم انقلاب این حقیقت را دریابند.

وی متذکر شد: در این رابطه کارهایی صورت گرفته اما از وزارت آموزش‌ و پرورش، وزارت علوم، وزارت ارشاد، صدا و سیمای جمهوری اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و دفتر تبلیغات اسلامی انتظار می‌رود تلاش بیشتری در این عرصه داشته باشند.

سرافراز با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی نعمتی ارزشمند و هدیه خداوند به این مردم بود، اضافه کرد: سنت خداوند در باب نعمت‌ها آن است که نعمت‌ها با شکر می‌مانند و با ناسپاسی از بین می‌روند.

وی گفت: در راستای شکر نعمت انقلاب باید بکوشیم فضای معنوی و دینی انقلاب را گسترش دهیم که دین و معنویت ستون فقرات انقلاب اسلامی ماست.

امام جمعه دولت آباد تصریح کرد: سفارش پیوسته امام راحل (ره) به همه گروه‌ها و اقشار این بود که به سیل خروشان مردم بپیوندید. همه باید از نعمت وحدت پاسداری کنیم بخصوص در این ایام که به انتخابات هم نزدیک می‌شویم؛ این مهم با برخورد منطقی و محترمانه به دست می‌آید.

سرافراز ادامه داد: شکر نعمت این انقلاب بزرگ خدمت به این مردم است؛ مردمی که به‌ حق ولی ‌نعمت انقلاب هستند، حضور و همراهی این مردم بود که انقلاب را به ساحل پیروزی رساند و در طول این 37 سال هم‌ پیوسته در صحنه بودند.

وی با بیان اینکه از جلوه‌های شکر نعمت انقلاب حضور در صحنه‌های وفاداری به انقلاب است، بیان کرد: این حضورها در طول این 37 سال برکات فراوانی را با خود به همراه داشته است. حضور شکوهمند امسال مردم ما در راهپیمایی 22 بهمن پیام ویژه خواهد داشت.

امام‌ جمعه دولت آباد تصریح کرد: آن پیام ویژه این است که این ملت بزرگ، راه سعادت و عزت خود را یافته و در هیچ شرایطی از آرمان‌های بلند خود دست نخواهد کشید.

وی تأکید کرد: آمریکا و اسرائیل و اتحادیه اروپا و مزدوران و نوچه‌های آن‌ها همچون رژیم پلید سعودی وهابی بدانند که احمقانه‌ترین رفتار سیاسی با ملت ایران «زبان تهدید» است.

سرافراز خاطر نشان کرد: حداقل باید این بدیهی‌ترین امر را این‌ها فهمیده باشند که زبان زور و تهدید با ملت بزرگ ایران نه‌تنها جواب نمی‌دهد؛ بلکه عامل انسجام و وحدت ملی ما خواهد شد.

وی تأکید کرد: آمریکا بداند که مدام خط‌ و نشان کشیدن برای ملت ایران و مخالفت با ایران و در برابر هر موفقیت داخلی و خارجی ایران موضع گرفتن، تبدیل به امری نخ‌نما و کهنه‌ شده و بازتاب داخلی آن نفرت بیشتر همه اقشار از آمریکاست.

امام‌ جمعه دولت آباد یادآور شد: به یاری خداوند در راهپیمایی باشکوه روز 22 بهمن بار دیگر این ملت تودهنی محکم‌تر از گذشته به سیاست‌مداران مغرور و نابخرد آمریکا و ایادی آنها خواهد زد./

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super