امروز سه شنبه , ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ برابر با Tuesday , 19 March , 2024 ساعت 09:02:53 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / بین‌الملل / ایران از روسیه سوخو خریداری می‌کند

ایران از روسیه سوخو خریداری می‌کند

به گزارش برخوارنیـوز، اخیرا و پس از سفر سردار دهقان وزیر دفاع ایران به مسکو، یک مقام روس که مسوول صادرات تجهیزات نظامی روسیه است اعلام کرد که ایران و روسیه در سال 2016 قرارداد خرید جنگندههای سوخو 30 اس ام را امضاء خواهند کرد.

 سوخو 30 اس ام یک جنگنده هوایی روس است که توسط شرکت هوانوردی سوخو برای نیروی هوایی روسیه ساخته شد. این جنگنده نمونه ارتقاء یافته جنگنده‌های خانواده سوخو 30 ام کی است.

جنگندههای خانواده سوخو 30 ام کی هم‌اکنون در اختیار نیروی هوایی الجزایر، هند، اندونزی، نیروی هوایی چین، نیروی هوایی سلطنتی مالزی، نیروی هوایی اوگاندا، ونزوئلا و ویتنام است.

جنگندههای سوخو 30 اس ام در راستای رفع نیازهای نیروی هوایی روسیه طراحی شده است. این مدل از سوخو توسط شرکت (IRKUT) یک شرکت روسی ساخته شده است.

نخستین نمونههای ساخته شده از جنگندههای سوخو 30 اس ام در سال 2012 در اختیار وزارت دفاع روسیه قرار گرفت و پرواز آزمایشی خود را انجام داد.

جنگنده سوخو 30 اس ام میتواند در نبردهای هوا به هوا، هوا به سطح و هوا به دریا شرکت کند.

این جنگنده هم‌چنین میتواند نبردهای ضدالکترونیکی را نیز انجام دهد. بدنه این جنگنده از تیتانیوم و آلومینیوم تقویت شده ساخته شده است.

جنگنده سوخو 30-SM قادر به حمل تسلیحات پیشرفته تا حداکثر وزن 8 تن است.

سوخو 30- SM می‌تواند به تیربار،‌ انواع بمب، موشک‌های هوا به هوا و نیز موشک‌های فراصوتی ضد ناو و نیز حملات زمینی مجهز شود.

موشک‌های فراصوتی که می‌توان بر روی این جنگنده نصب شود اونیکس است که توسط شرکت روسی (NPO) ساخته شده است. موشک های اونیکس دارای برد 120 تا 300 کیلومتری است.

این جنگنده به طور خاص می‌تواند با حمل موشک های هوا به زمین برای انجام عملیات حمله زمینی انجام شود.

سوخو 30- SM توانایی خلبان اتوماتیک را در همه حالات پرواز مثل پرواز در ارتفاع کم را دارد. برد عملیاتی آن 1500 کیلومتر است دارای مخزن سوختی مناسب برای پرواز 3000 کیلومتر را دارد که با توجه به ویژگی سوخت‌گیری هوایی آن میتوان این عدد را به 5200 کیلومتر افزایش داد./ ایسنا

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super