امروز شنبه , ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ برابر با Saturday , 20 April , 2024 ساعت 06:36:43 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / اخبار سراسری / اقتصادی / چگونه و چه زمانی بنزین بزنیم؟

چگونه و چه زمانی بنزین بزنیم؟

سعی کنید صبح زود بنزین بزنید؛ فقط صبح زود که حرارت زیر زمین هنوز در پایین‌ترین حد قرار دارد بنزین بزنید. به خاطر داشته باشید که در تمام پمپ بنزین‌ها مخزن سوخت در زیرزمین قرار دارد. هرچه زمین سردتر باشد، بنزین غلیظ‌‌‌‌تر و متراکم‌تر است.

وقتی هوا گرم می‌شود، بنزین منبسط‌‌‌تر می‌گردد. بنابراین، خرید بنزین در بعدازظهر و حتی شب که هنوز هوا کاملا سرد نشده و بر بنزین اثر گذاشته، سبب می‌شود که یک لیتر شما واقعا یک لیتر نباشد.

وقتی مشغول بنزین زدن هستید، دستگیره نازل را تا آخر فشار ندهید. اگر نگاه کنید می‌بینید نازل‌ها دارای سه درجه هستند: کُند، متوسط و تند. استفاده از حالت کُند میزان تبخیر را که در اثر پمپ شدن بنزین حاصل می‌شود، به حداقل می‌رساند.

قبل از خالی شدن محتویات باک، سعی کنید بنزین بزنید؛ یکی از مهم‌ترین نکات برای بنزین زدن این است که وقتی باک اتومبیل نصفه است بنزین بزنید. دلیل آن این است که، هرچه بنزین بیشتری داخل باک باشد، هوای کمتری فضای خالی آن را اشغال می‌کند، توجه داشته باشید که بنزین به مراتب سریع‌تر از آنچه تصور می‌کنید تبخیر می‌شود.

زمانی که تانکر بنزین در جایگاه در حال تخلیه است، اقدام به سوختگیری نکنید؛ زیرا به احتمال زیاد بنزینی که تخلیه می‌شود سبب می‌گردد که بنزین داخل مخزن به هم بخورد و آنچه از آشغال و آلودگی که معمولا ته نشین می‌شود، بالا بیاید و قسمتی از آن نصیب اتومبیل شما شود./

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super