امروز پنج شنبه , ۹ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Thursday , 28 March , 2024 ساعت 09:21:57 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / اخبار سراسری / اجتماعی / مردم در انتخابات 7 اسفند جلوی نفوذ دشمن را بگیرند

مردم در انتخابات 7 اسفند جلوی نفوذ دشمن را بگیرند

به گزارش برخورنیوز به نقل از خبرگزاری فارس ، حجت‌الاسلام مسعود سرافراز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به بیانات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مردم آذربایجان پرداخت و اظهار کرد: یکی از اصلی‏‌ترین محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب در این دیدار، حمایت قاطع و جدی ایشان از جایگاه قانونی و اسلامی شورای محترم نگهبان بود که آمریکایی‏‌ها از اول انقلاب با این شورا مخالف بودند و یکی از طرح‏‌های دیرین آمریکایی‏ها حمله به شورای نگهبان و تلاش برای برچیدن این شورا بوده و هست.

وی افزود: این در حالی است که شورای نگهبان چشم بینای نظام اسلامی است که می‏‌تواند خطر نفوذ در مراکز حساس نظام را بکاهد و از تصویب قوانین ضد اسلامی در کشور جلوگیری به عمل آورد.

امام‌ جمعه دولت‌آباد ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند «برنامه دشمن این است که کشور را 4 سال در خلأ قانونی بگذارد.» این تعبیر رهبر معظم انقلاب بسیار مهم است؛ اگر شورای نگهبان دچار خلل شود مجلس شورای اسلامی و کل نهاد قانون‏‌گذاری در کشور دچار خلأ می‏‌شود و از رسمیت می‏‌افتد.

سرافراز تأکید کرد: دشمن از طریق حمله به شورای نگهبان به دنبال چنین طرح‌های خطرناکی است و متأسفانه عده‌‏ای در داخل با آن همراهی می‌‏کنند.

وی خاطرنشان کرد: تذکر بسیار مهم دیگر رهبر معظم انقلاب این بود که اگر مجلس شورای اسلامی، مجلسی ضعیف و ترسو باشد و در برابر دشمنان این کشور از جمله آمریکا از خود سستی نشان دهد، چنین مجلسی کشور را بدبخت خواهد کرد.

خطیب نماز جمعه‌های دولت‌آباد یادآور شد: به تعبیر مقام معظم رهبری «مجلس ریل‏‌گذار حرکت دولت است. اگر مجلس دنبال رفاه مردم، عدالت، گشایش اقتصادی، پیشرفت علم و فناوری و عزت و استقلال باشد، ریل‌‏گذاری به سمت این اهداف خواهد بود. اگر مجلس، مرعوب غرب و آمریکا باشد، دنبال حاکمیت جریان اشرافی باشد، این، مملکت را بدبخت خواهد کرد.»

وی خاطرنشان کرد: نکته بسیار مهم دیگر این دیدار، تأکید مجدد رهبر معظم انقلاب در باب نفوذ دشمن بود و این که برای دشمن هیچ جا برای نفوذ بهتر از مجلس نیست.

سرافراز بیان کرد: ازآنجا که خطر نفوذ دشمن در مجلس وجود دارد باید مراقب بود افرادی که با ولایت‌فقیه زاویه‌دارند به مجلس راه پیدا نکنند، شگرد دشمن این است که نیروهایش را در نقاط مختلف نظام نفوذ بدهد بعد آن‌ها مانند موریانه به جان انقلاب بیفتند و در این زمان است که انقلاب با مشکل جدی روبرو خواهد شد، لذا مردم آگاه باشند و ضد خواست دشمن عمل کنند و جلوی نفوذ دشمن را بگیرند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به چند نکته انتخاباتی اشاره کرد و گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی که هر دو از اهمیت به سزایی برخوردار است، پیامدهایی دارد که عبارت‌اند از اقتدار منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، ایجاد یأس و سرخوردگی در اردوگاه دشمن، انسجام و استحکام ملی و برکات فراوان دیگری را که با خود به همراه خواهد داشت.

امام‌ جمعه دولت‌آباد همچنین با توصیه به رعایت تقوای انتخاباتی گفت: تقوا در انتخابات آن است که در پی شایسته‌ترین باشیم؛ شایسته‌ترین‌ها، هم در عرصه خبرگان و هم مجلس شورای اسلامی کسانی هستند که دو ویژگی داشته باشند؛ اول این که متدین‌ترین باشند، ان‌شاءالله همه آن‌ها را که شورای نگهبان و هیئت‌های نظارت در انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی برای کاندیداتوری صالح تشخیص داده‌اند، متدین هستند، شما برترین‌ها را در این عرصه برگزینید، این را با رجوع به پیشینه و به‌خصوص عملکرد 37 ساله بعد از انقلاب می‌توان تشخیص داد.

وی افزود: توانمندترین افراد در کاری که قرار است به آن‌ها سپرده شود، انتخاب شود، چه‌بسا کسی متدین است اما توان کاری که به او سپرده می‌شود ندارد، چنین کسی شایسته انتخاب نیست.

سرافراز خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های شناخت کاندیدای اصلح و غیر آن این است که انسان دقت کند که پشت‌صحنه کمک به این‌ها، چه کسانی هستند، چه جریانی از آن‌ها حمایت می‌کند؟! یعنی نگاه کنید لیست دهنده‌ها چه کسانی هستند؟ اگر آن‌ها صالح‌اند این‌ها هم صالح‌اند و الا اگر صالح نیستند، او هم صالح نیست.

وی در پایان اظهار کرد: به‌هرحال انتخاب صالح یا اصلح یک وظیفه عقلانی است و تقوای انتخاباتی هم اقتضای این را دارد مردم امانت خبرگان و امانت مجلس شورای اسلامی را به لایق‌ترین‌ها و اهلش بسپارند که به فضل الهی 7 اسفندماه انتخاباتی پرشور و با مشارکت حداکثرى‏، انتخاباتی همراه با آرامش و امنیت‏ و‏ انتخاباتى در تراز نظام اسلامى با نتیجه مطلوب‏ برگزار گردد./

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super