امروز سه شنبه , ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ برابر با Tuesday , 19 March , 2024 ساعت 09:52:52 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / اخبار سراسری / سیاسی / از تحقیر ایران تا عزتمندی

از تحقیر ایران تا عزتمندی

به گزارش برخوار نیوز به نقل از افکارخبر، عزت‌الله ضرغامی رئیس سابق رسانه ملی با انتشار تصویری از دیدار پوتین با رهبر معظم انقلاب و عکس یادگاری روزولت، استالین و چرچیل در کنفرانس تهران (در محل سفارت شوروی سابق است) در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت:

 

آذر ۱۳۲۲

خاطره تلخ و تحقیر آمیز سران امریکا،شوروی و انگلیس با شاه ایران است. آنان بدون اطلاع شاه وارد تهران می‌شوند. فرودگاه مهرآباد در قرق هواپیماهای نظامی آن ها در می آید تا کنفرانس ۴ روزه ی خود را در سفارت شوروی برگزار کنند.

شاه ایران، پس از اطلاع، سراسیمه به دیدار آنان می‌شتابد و چند دقیقه ای فرصت می‌یابد تا با آنان صحبت کند. خیر مقدم می‌گوید و قالیچه گران قیمت هدیه می‌دهد و در خواست می کند تا تبعیدگاه پدرش را به دلیل آب و هوای بد جزیره موریس تغییر دهند. درخواست شاه پذیرفته می‌شود و رضا شاه به ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی منتقل می‌شود.

 

آذر ۱۳۹۴

ولادیمیر پوتین به ایران می‌آید و قبل از پیوستن به سایر روسای جمهور شرکت‌کننده در کنفرانس، مستقیماً و بدون تشریفات دیپلماتیک به حسینیه امام خمینی و بیت رهبر معظم انقلاب می‌رود.

پوتین، نهایت ادب و تواضع را پیشه می‌کند. از محضر رهبری و تجارب ذی قیمت او، حتی در مورد تاریخ روسیه و عبرت‌های آن بهره می‌برد و قرآن نفیس و ارزش‌مندی را از موزه‌ی آثار تاریخی کشور خود به رهبری هدیه می‌دهد.

رهبر ایران نقاط قوت آقای پوتین و مزیت‌های او را یادآوری می‌کند و او را برای مقابله و ایستادگی در مقابل زیاده‌ خواهی‌های آمریکا آماده‌تر می‌کند. ایشان همچنین از برنامه‌های آقای پوتین برای تعمیق دوستی، همکاری متقابل و اتحاد راهبردی با ایران استقبال می‌کند./

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super