امروز شنبه , ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ برابر با Saturday , 20 April , 2024 ساعت 05:52:15 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / برخوار / زندگی بدون مشکل بی معناست

زندگی بدون مشکل بی معناست

حجت‌الاسلام جعفر ناصری، استاد اخلاق حوزه صبح امروز در جمع طلاب و اساتید و کادر حوزه علمیه حضرت نرجس خاتون دولت‌آباد با اشاره به گام‌های ارتباطی حضرت موسی (ع) گفت: درخواست آمادگی «رب اشرح صدری»، آسان سازی امور «و یسرلی امری»، قدرت بیان امور در ذهن «واحلل عقده من لسانی» که این سه گام مختص به متکلم است و اما گام بعدی «یفقهوا قولی» و گام برای مخاطب است.

به گزارش برخوارنیوز ، وی در ادامه به بیان الگوهایی قرآنی پرداخت و اظهار داشت: یکی از  الگوهای قرآنی حضرت مریم (س) است و حضرت مریم (س) چه کرده بودند که در کوتاه‌ترین فرصت اراده شان محقق شد و درخت خشکیده برای او ثمر داد، ایشان چه مشکلاتی بر دوش کشیدند و چه سختی هایی کشیدند.

استاد اخلاق حوزه ابراز داشت: همانطور که یک درخت باید سیر نباتی اش را طی کند، انسان نیز باید یک سیری را طی کند تا به جایگاهی برسد که چنین شود.

حجت‌الاسلام ناصری خاطر نشان کرد: حالا ما چطور فکر می‌کنیم؟ می‌گویم اصلا نباید مشکلی باشد، یا اگر هست باید خیلی زود حل شود، در حالی که زندگی بدون مشکل معنا ندارد و انسان باید مشکلات را مدیریت کند.

وی تاکید کرد: باید ظرفیت‌مان را بشناسیم و بالا ببریم و حضرت مریم (س) ظرفیتش را با تحمل سختی پر کرد، انسان ها هم می‌توانند رشد کنند و به ظرفیتی که برایشان مقرر شده برسند./ خبرگزاری شبستان

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super