امروز جمعه , ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Friday , 29 March , 2024 ساعت 10:42:40 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / برخوار / چاقی و اضافه وزن در بین نوجوانان در حال رشد است

چاقی و اضافه وزن در بین نوجوانان در حال رشد است

به گزارش برخوارنیوز، دکتر مرادمند مسئول درمانگاه نوایی گفت: با توجه به نتایج معاینات نوجوانان در مقطع متوسطه اول در قالب معاینات مدارس که به صورت سالانه انجام می‌شود درصد نوجوانان مبتلا به اضافه وزن و چاقی بالاتر از حد انتظار است.

وی افزود: با توجه به ارتباط چاقی و اضافه وزن با بسیاری از بیماری‌های غیرواگیر و همچنین شیوع بالای  این بیماری‌ها در جامعه ما که متاسفانه در حال افزایش نیز می‌باشد رسیدگی به این موضوع از اهمیت بسزایی برخوردار است.

مرادمند اشاره کرد: نقش چاقی در بروز بیماری‌های قلبی – عروقی و انواع سرطان‌ها اثبات شده است. بنابراین یکی از ارکان مهم پیشگیری از افزایش شیوع این بیماری‌ها در آینده پیشگیری از چاقی و اضافه وزن است.

وی اظهار داشت: این راهکار نیاز به آگاهی و اقدام آگاهانه خانواده در برنامه‌ریزی جهت تغذیه صحیح با ایجاد عادات غذایی صحیح از کودکی و گنجاندن فعالیت ‌بدنی مؤثر در برنامه روزانه خانواده می‌باشد.

نوایی تاکید کرد: در همین راستا توصیه می‌شود رعایت اصول تغذیه سالم ، خودداری از مصرف فست‌فودها و پرهیز از مصرف تنقلات مضر به صورت یک عادت در کودکان و نوجوانان و انجام روزانه یک ساعت ورزش منظم و مستمر از سوی خانواده‌ها در برنامه روزانه کودکان و نوجوانان منظور شود. همچنین توصیه می‌شود اندازه‌گیری وزن ، قد و محاسبه BMI و اطلاع از نمایه توده بدنی به صورت  منظم انجام و در این زمینه اقدامات به موقع انجام شود./

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super