امروز پنج شنبه , ۹ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Thursday , 28 March , 2024 ساعت 07:24:46 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / برخوار / خاطراتی از دو برادر شهید از زبان سردار

خاطراتی از دو برادر شهید از زبان سردار

به گزارش برخوارنیوز، در شب مراسم هفتمین روز درگذشت حاج حسین داوری پدر 2 شهید دولت‌آباد، فرصتی دست داد تا با سردار حاج حسن فتاحی مسئول مهندسی – رزمی لشکر 14 امام حسین (ع) در دوران دفاع مقدس گفت و گویی داشته باشیم.

وی همرزم بزرگ‌مردان شهیدی بود که نامشان برای همیشه در بلندای تاریخ می‌درخشد. اسطوره‌هایی که عاشقانه شهد شهادت نوشیدند و به دیدار معبود شتافتند تا رنگ خدایی بگیرند. سرداران بزرگی چون حاج حسین خرازی، عبدالرزاق زارعان، شهید منصوری و بسیاری دیگر.

حاج حسن از خاطرات تلخ و شیرین دوران جنگ گفت. خاطراتی که باید با آب طلا نوشت تا ارمغانی باشد برای آیندگان. آیندگانی که جز شنیده‌ها از جنگ، بهره‌ دیگری ندارند.

در ادامه، شما را به خواندن بخشی از خاطرات این رزمنده دفاع مقدس از زبان خودش دعوت می‌کنم. خاطراتی که به سردار شهید محمد داوری و نعمت‌الله داوری،2 شهید از یک خانواده مربوط می‌شود.

سردار فتاحی گفت: آشنایی من با محمد به سال‌های کودکی باز می‌گردد. هر دو متولد دولت‌آباد هستیم. در روزهای شکل‌گیری انقلاب، مودت و دوستی بین ما بیشتر شد. به طوری که در صحنه‌های مختلف شکل‌گیری انقلاب حضور داشتیم. حتی در دفاع شهری غائله بروجن در کنار هم بودیم. پس از آن محمد به کردستان عزیمت کرد. او جوانی لایق، مستعد با توان جسمی بالا و دارای روحیه‌ای انقلابی بود. در کردستان در مقابل اشرار به خوبی مقاومت کرد تا به درجه رفیع شهادت نائل شد. محمد اولین شهید دولت‌آباد بود.

سردار فتاحی با اشاره به نحوه شهادت شهید نعمت‌الله داوری ادامه داد: نعمت‌الله در واحد مهندسی – رزمی مشغول به خدمت بود. او راننده لودر بود. در یکی از روزهای عملیات هنگامی که  مشغول هموار نمودن مسیر بود، باران شدیدی بارید و منجر به سیلی ویرانگر که باعث ویرانی مسیرها شد. در این حین افراد زیادی را از دست دادیم. نعمت‌الله مسئول انتقال شهدا شد. به ناچار شهدا را در بیل لودر قرار می‌دادیم و به عقب منتقل می‌کردیم. ولی مجروحین به وسیله هلیکوپتر منتقل می‌شدند. آن روز شهید حسین محقق، بیسیم‌چی گردان، با نعمت‌الله بود. در همین گیر و دار گلوله خمپاره‌ای به آن‌ها اصابت کرد. به محل شهادت آن‌ها که مراجعه نمودم شگفتی شهادت آنان مرا مبهوت ساخت. آن‌ها همانند 2 یار عاشق در کنار یکدیگر آرمیده و سرشان در مجاورت هم قرار داشت.

سردار در ادامه از خصوصیات پدر شهید سخن گفت: حاج حسین پدر شهیدان محمد و نعمت‌الله داوری، فردی مذهبی و انقلابی بود. او به همراه چند تن دیگر از پدران شهدا در خصوص ایجاد سالن گلزار شهدا ویژه برگزاری مناسبات مذهبی بسیار تلاش کرد. او همواره مدافع انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بود.

وی همچنین گفت: در دفاع مقدس فشارهای زیادی بر مملکت وارد می شد و اگر روحیه شهامت و شهادت‌طلبی نیروهای مخلص و انقلابی نبود، با هیچ سلاح دیگری امکان مقابله با دشمن وجود نداشت.

فتاحی با اشاره به روحیه بالای این پدر 2 شهید گفت: روحیه گذشت و ایثار از الطاف خداوند است که با به شهادت رسیدن فرزندی از خانواده، پدر مانع از رفتن فرزند دیگر نمی‌شود و در شهادت فرزندان خم به ابرو نمی‌آورد./

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super