امروز جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Friday , 19 April , 2024 ساعت 12:40:36 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / اخبار سراسری / سیاسی / تقسیم خاورمیانه هدف اصلی آمریکاست

تقسیم خاورمیانه هدف اصلی آمریکاست

به گزارش برخوارنیوز، عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) پیرامون نقش ایران در منطقه خاورمیانه اظهار داشت: آمریکا  به دنبال 2 هدف اصلی در منطقه می‌باشد. تغییر جغرافیای سیاسی و مرزی منطقه. لذا تلاش می‌کند در خاورمیانه بزرگ این معادلات را به گونه‌ای سازمان دهد تا به دهکده جهانی که مد نظر خود دارد، دست یابد.
یوسفی افزود:به همین دلیل یکی از تهدیداتی که کشورهای اسلامی را هدف قرار می‌دهد ، اعمال نفوذ آمریکا بر سیاست برخی کشورهای منطقه است. وی اشاره کرد: تشکیل داعش در منطقه ، ورود داعش به سوریه و عراق و حمله عربستان به یمن همه حاکی از این است که آمریکا به دنبال تغییر جغرافیاست. به همین دلیل آمریکا معتقد است که سوریه را به چند قسمت تقسیم کند. بخش علوی ،  بخش سنی‌نشین و بخش کردنشین.
یوسفی ادامه داد: آمریکا در تلاش است عراق را به بخش کردنشین ، بخش شیعه و بخش سنی و یمین را نیز به دو بخش سنی و شیعه تقسیم کند. از طرف دیگر با هدف تغییر مسایل سیاسی منطقه به دنبال جلوگیری از نفوذ بنیادگرایی اسلامی و هلال شیعی است و تلاش می‌کند اتحاد جمهوری اسلامی را با سایر کشورها بر هم بزند. این تلاش‌ها باعث شده به صورت جنگ نیابتی ایفای نقش کند بدین معنی که کشورهای دیگر را به عنوان نایب خود وارد جنگ کند.
این استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: جمهوری اسلامی با وجود قدرت نرم و سختی که در اختیار دارد توانسته در مقابل این حرکت عظیم دشمن بایستد. وجود قدرت علمی بالا ، وجود مردم همیشه در صحنه و وجود رهبری و نیز توانمندی‌های علمی که در کشور وجود دارد به عنوان قدرت نرم و همچنین توان نظامی از جمله موشک‌های بالستیک به عنوان قدرت سخت که می‌تواند در دفاع از جمهوری اسلامی به کار رود در بازدارندگی متخاصمان به جمهوری اسلامی نقش مهمی داشته باشد.
یوسفی اضافه کرد: از این رو با وجود اینکه ایران هدف و اولویت اصلی آمریکا است ولی مستقیماً با جمهوری اسلامی درگیر نمی‌شود بلکه با کشورهای منطقه که با ایران تعامل دارند درگیر می‌شود. به همین دلیل کمک مستشاری ما به کشورهایی نظیر سوریه ، عراق و حزب‌الله لبنان به خاطر این است که ما جنگ را با آمریکا در آن منطقه انجام می‌دهیم و چنانچه بتوانیم جنگ را در آنجا خفه کنیم ، امنیت جمهوی اسلامی و امنیت داخلی خود را مستحکم خواهیم کرد.
این استاد دانشگاه در ادامه گفت: از این رو قدرت نرم و سختی که در اختیار است 2 عامل بازدارندگی است و وجود رهبر که انسجام دهنده این 2 قدرت است قابل کتمان نیست و تاکنون توانسته نقش مهمی را در معادلات سیاسی منطقه و جهان ایفا کند. /

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super