امروز جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Friday , 19 April , 2024 ساعت 04:28:41 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / اخبار سراسری / ورزشی / دو دقیقه ورزش کنید و رایگان سوار مترو شوید

دو دقیقه ورزش کنید و رایگان سوار مترو شوید

به گزارش برخوارنیوز، ساختار اداری شهری، ساختاری بی‌روح است و خلاقیت، در ایجاد ارتباط بین مدیران و شهروندان بسیار موثر بوده و به نوعی به شهر جان می‌بخشد. در بحث خلاقیت شهری گاهی یک تصمیم ساده از سوی مدیران موجب ایجاد موجی از شادی نه تنها برای شهروندان بلکه برای همه انسان‌هایی ست که تنها خبر اجرای آن را در شهر و کشوری دور می‌شنوند. در این گزارش کوتاه به معرفی یک نمونه از این خلاقیت‌ها در دو شهر مسکو و مکزیک می‌پردازیم.

مدیران این شهرها برای ترغیب شهروندان به ورزش کردن دست به ابتکار جالبی زده‌اند، در مسکو این ابتکار عمل در واقع بخشی از کارزار تبلیغاتی بزرگی با نام "Olympic Changes" است. در جریان این کارزار از مردم خواسته شده تا پیشنهادات و ایده‌های خلاقانه خود را برای جذاب‌تر کردن زندگی روزمره به بهانه المپیک سوچی ارائه دهند و این طرح پذیرفته شد که دستگاهی در مترو قرار دهند که هر کس در عرض 2 دقیقه، 30 حرکت نشست و برخاست در برابر این دستگاه انجام دهد، یک بلیط متروی رایگان دریافت می‌کند.

در شهر مکزیک، وزیر امور خارجه آقای «خوزه آرماندو اورتگو» برای مبارزه با مشکل چاقی این کشور که سرآمد آمار اضافه وزن در جهان است راه حلی مشابه پیشنهاد داده که توسط دولت در 30 ایستگاه اتوبوس اجرایی شده است.

شهروندان چاق مکزیک در این ایستگاه‌ها که به ایستگاه سلامت مشهورند، در ازای اجرای حرکت اسکوات (دست‌ها کشیده رو به جلو، بازکردن پاها به اندازه عرض باسن و سپس نشست و برخاست) به سلامتی خود کمک م‌کنند و جایزه هم می‌گیرند.

این دستگاه مجهز به یک دوربین مادون قرمز است که تک تک نشست و برخاست‌ها را ضبط می‌کند. هر کس که بتواند ده مرتبه این حرکت را پشت سر هم انجام دهد، به عنوان جایزه یک دستگاه "قدم‌شمار" دریافت می‌کند که به کوچکی یک آی‌پاد است و می‌توان آن را به قلاب‌های کمربند شلوار وصل کرد و نیز هر بار که کسی یک حرکت نشست و برخاست را با موفقیت انجام دهد، یک توصیه سلامت روی نمایشگر دستگاه پدیدار می‌شود مثل این: «نظرت راجع به یک پرس همبرگر، سیب‌زمینی سرخ کرده و نوشابه خنک چیه؟ با خوردن این‌ها ۹۲۰ کالری را می‌بلعی. پس بهتره راجع بهش خوب فکر کنی و به جای آن تحرکت رو بالا ببری.» این طرح با استقبال گرم شهروندان مکزیکی روبرو شده است.

اصفهان نیز می‌تواند چه در مترو و چه در بخش‌های دیگر با اجرای طرح‌هایی ابتکاری و یا ادامه طرح ایستگاه سلامت خود، به گونه‌ای که متوجه و مرتبط با مسائل و مشکلات شهری خود در بحث سلامت است مثل دیابت و ام اس، هم مشوقی جهت تغییر سبک زندگی مردم و هم الگوی مناسبی برای دیگر شهرها باشد. / باشگاه خبرنگاران شهر

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super