امروز سه شنبه , ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Tuesday , 16 April , 2024 ساعت 01:23:12 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / اخبار سراسری / اجتماعی / 18 ارديبهشت منتظر حمايت مردم هستيم

18 ارديبهشت منتظر حمايت مردم هستيم

به گزارش برخوارنیوز، مدیر عامل انجمن خیریه حمایت از بیماران تالاسمی اصفهان به مناسبت 18 اردیبهشت ، روز جهانی تالاسمی، در گفت و گو با برخوارنیوز گفت: انجمن تالاسمی اصفهان همینک تعداد 1100 نفر  بیمار تالاسمی تحت پوشش خود دارد و در زمینه‌ تهیه دارو ، درمان، بستری و خدمات تفریحی و رفاهی از آن‌ها حمایت می‌کند و نیز در امور مختلف تحصیلی ، اشتغالزایی، تهیه جهیزیه، کمک در امر ازدواج و موارد دیگر به این عزیزان مساعدت می‌کند.

مجتبی حقایق پیرامون مشکلات بیماران تالاسمی گفت: هر بیمار تالاسمی می‌بایست هر 15 روز یک بار بنا به تشخیص پزشک یک یا 2 کیسه خون تزریق کند. علاوه بر این هر بیمار تالاسمی مجبور است هر شب به وسیله پمپ تزریق دسترال، ترکیب 6 دارو را به مدت 8 تا 12 ساعت تحمل نماید.

حقایق ادامه داد: از آن جایی که بیماری تالاسمی علاوه بر جسم بر روح و روان بیماران تالاسمی اثر مستقیم دارد و باعث گوشه‌گیری آنان از جمع می‌شود، این انجمن با برگزاری مراسم و اردوهای مختلف سیاحتی – تفریحی نظیر سفرهای  كوتاه چند روزه مشهد مقدس، قشم، باغ بهادران و چادگان و با برگزاری جشن بزرگداشت بیماران تالاسمی سعی دارد نشاط و شادابی را در آن‌ها به وجود و امید به زندگی را در آن‌ها تقویت نماید.

وی افزود: این جشن همه ساله با حضور بیماران تالاسمی و با اجرای برنامه‌های شاد توسط هنرمندان مطرح از جمله هنرمند پیشکسوت اصفهای حسن اکلیلی برگزار و از آنان پذیرایی به عمل می‌آید.

حقایق ادامه داد: سال گذشته حدود 800 نفر از بیماران تالاسمی در این جشن حضور داشتند و امسال پیش‌بینی می‌شود هزار نفر بیمار تالاسمی در جشنی که در تالار مجلل آزادی در شهرک امیرحمزه برگزار می‌شود شرکت کنند.

مدیر عامل انجمن تالاسمی افزود: دولت با تقدیم مبلغ  15 میلیون تومان کمک هزینه خرج درمان به این بیماران در سال، بار اصلی را به دوش دارد.

حقایق از مشکلات مکان موجود انجمن تالاسمی چنین گفت: مکان فعلی انجمن واقع در بیمارستان امام رضا (ع) که در مجاورت بیمارستان سیدالشهدا قرار دارد و با توجه به نوع پذیرش بیماران در این بیمارستان و نیز قدمت و فرسودگی واحد خونگیری ساختمان فعلی، مکان مناسبی برای این عزیزان نمی‌باشد و از نظر روحی تأثیر منفی برای آن‌ها دارد.

وی تصریح کرد: جهت جابجایی مکان تصمیماتی اتخاذ شده است. از جمله انتقال مکان انجمن به بیمارستان امین که در این ارتباط با مسئولین ذیربط از جمله رئیس بیمارستان امین، رئیس دانشگاه اصفهان و معاونت درمان استان صحبت‌های صورت گرفته است ولی متاسفانه تاکنون نتیجه قطعی در بر نداشته‌ است.

حقایق این را نیز گفت: یکی دیگر از مشکلات بیماران تالاسمی در اصفهان نبود آزمایشگاه تشخیص رسوب آهن در خون این بیماران است و تنها آزمایشگاه موجود در تهران واقع می‌باشد. از این رو هر ماه یک اتوبوس جهت انجام آزمایش مذکور به تهران روانه می‌شود  و ظرف 2 سال اخیر حدود 750 نفر بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای از این طریق به تهران منتقل شده‌اند.

حقایق همچنین گفت: در 18 اردیبهشت در میدان انقلاب، پارک شهید رجایی و کوه صفه از ساعت 8 صبح الی 10 شب، ایستگاه اطلاع‌رسانی جهت پیشگیری از تولد فرزند مبتلا به تالاسمی مستقر می‌شود. از این رو از عموم مردم دعوت می‌شود با حضور در ایستگاه‌های مذکور ضمن اعلام حمایت مادی و معنوی خود از این انجمن ، از نحوه فعالیت این خیریه  مطلع شوند.

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super