امروز پنج شنبه , ۹ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Thursday , 28 March , 2024 ساعت 09:25:54 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / برخوار / غربالگری دیابت، این بار کارکنان شبکه بهداشت برخوار

غربالگری دیابت، این بار کارکنان شبکه بهداشت برخوار

به گزارش برخوارنیوز، غربالگری دیابت کارکنان شبکه بهداشت شهرستان برخوار با استفاده از دستگاه‌های اندازه‌گیری مورد سنجش قرار گرفتند.

این طرح با هدف ارتقاء و حفظ سلامت کارکنان و  شناخت بیماری دیابت و ریزفاکتورهای بیماری و مراجعه به موقع به سیستم‌های بهداشتی و درمانی انجام گردید.

مسئول واحد مبارزه با بیماریهای شهرستان برخوار  با بیان اینکه سبک زندگی ناسالم یکی از علت‌های اصلی مبتلا  افراد به دیابت است افزود: متاسفانه از هر دو نفر یک نفر از دیابت خود بی‌خبر هستند.

طاووسی با اشاره به علت‌های مبتلا افراد به بیماری دیابت گفت: شیوه غلط زندگی، تغذیه نامناسب، استفاده از غذاهای ناسالم به خصوص فست‌فودها، مصرف نوشابه، نداشتن فعالیت فیزیکی، فشار خون، استرس و ارث از عوامل موثر در ابتلا افراد به بیماری دیابت می‌باشد. وی با اشاره به قرارگیری در هفته سلامت و شعار امسال که در مورد غلبه بر دیابت است افزودند: افزایش قند خون، نابینایی، بیماری عروق،  زخم عفونت ناحیه پا را از بیماری‌های تهدید کننده افراد دیابتی ذکر کرد و بر آموزش و اطلاع‌رسانی به عموم جهت پیشگیری از دیابت، آموزش، پشتیبانی روحی و ایجاد انگیزه در افراد مبتلا به دیابت برای کنترل صحیح بیماری تاکید نمود./

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super