امروز جمعه , ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Friday , 29 March , 2024 ساعت 03:57:29 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / اخبار سراسری / اجتماعی / برای کودکانتان تلفن هوشمند نخرید

برای کودکانتان تلفن هوشمند نخرید

به گزارش برخوارنیوز، امروزه استفاده از اسمارت فون‌ها یا همان تلفن‌های هوشمند به صورت چشمگیر در بین اقشار مختلف رو به افزایش است. تو گویی داشتن یک تلفن همراه هوشمند برای صاحبش اعتبار و شخصیت به دنبال می‌آورد.

در دنیای امروز که عصر اطلاعات و ارتباطات می‌باشد‌، تلفن همراه یکی از مهم‌ترین و در دسترس‌ترین ابزارهای ارتباط جمعی است که نقش مهمی در زندگی روزمره افراد ایفا می‌کند. به طوری که استفاده صحیح از آن می‌تواند به پیشبرد و تسریع امور کمک شایانی نماید.

بدیهی است در استفاده از تلفن همراه همانند هر وسیله دیگری لازم است فرهنگ استفاده از آن را نیز آموخت و به گونه صحیح از آن استفاده کرد تا دچار مشکلات و تبعات استفاده نادرست از این وسیله از جمله اتلاف وقت ، اتلاف هزینه ، روابط غیر اخلاقی ، بیماری‌های روحی و روانی و … نشد.

ضریب امنیت این گوشی‌ها هنگامی که نرم افزارهای پیام‌رسان بر روی آنها نصب بوده و به شبکه اینترنت متصل  باشند حدود شصت درصد می‌باشد. به مفهوم دیگر تلفن‌های هوشمند هیچگاه محل مناسبی جهت ذخیره فایل‌های شخصی و اطلاعات مهم نمی‌باشند.

این در حالی است که امروزه تهیه و در اختیار قرار دادن گوشی‌های همراه پیشرفته به کودکان کم سن به صورت اپیدمی در آمده است. طبق گفته کارشناسان حوزه آی تی استفاده از گوشی‌های هوشمند نیاز به داشتن تخصص کافی در این زمینه می‌باشد.

این نوع تلفن‌ها در اختیار کودکانی قرار می‌گیرد که هیچگونه دانشی در این زمینه ندارند و این امر می تواند باعث بروز مشکلات فراوانی شود. از جمله‌ی این مشکلات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– تأثیر منفی بر روان کودک که منجر به پرخاشگری ، تضعیف خلاقیت ، تضعیف اعصاب ، نا فرمانی و … می‌شود.

– اتلاف وقت. کودک بجای اینکه از عروسک‌های و اسباب‌بازی‌های مناسب سن خود استفاده نماید و یا با هم سن و سالان خود بازی گروهی نماید با استفاده از گوشی وقت خود را بیهوده تلف نموده و باعث می‌شود کودک گوشه‌گیر و تنها بار بیاد و بدیهی است با این روند ،  در آینده دچار آسیب‌های اجتماعی فراوانی خواهد شد.

مشکلات ذکر شده و بسیاری مشکلات دیگر شاکله شخصیتی کودک را از مسیر عادی منحرف نموده و این امر باعث بروز مشکلات فراوان اجتماعی ، اخلاقی و شخصیتی در آینده خواهد شد.

کوتاه سخن این که تلفن‌های هوشمند به هیچ عنوان مناسب برای کودکان نیستند و استفاده برای بزرگترها نیز مستلزم فراگیری اطلاعاتی درباره آن است./

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super