امروز جمعه , ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Friday , 29 March , 2024 ساعت 05:08:59 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / اخبار سراسری / اقتصادی / سهم كشور ايران در صادرات سنگ اندك است

سهم كشور ايران در صادرات سنگ اندك است

به گزارش برخوارنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران شهر، مهندس اسرافیل احمدیه با حضور در دفتر شهرک صنعتی دولت آباد شهرستان برخوار با رییس و اعضای هیات امنای شهرک دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که فرماندار شهرستان و رییس خانه صنعت معدن و تجارت استان نیز حضور داشتند گزارشی از وضعیت واحدهای صنعتی شهرستان ارائه شد و تنی چند از نمایندگان واحدهای صنعتی بابیان  مشکلات واحدهای تولیدی به گفتگو با بخش دولتی نشستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نیز ضمن تشکر و ابراز خرسندی به جهت حضور، شهرک صنعتی دولت آباد را نمونه‌ای از اقتصاد مقاومتی به جهت پشتکار و تلاش مضاعف نام برد و گفت: با توجه به همه مشکلات موجود، آن شهرک بر اساس آمار با کمترین تعطیلی واحد تولیدی روبرو بوده و در بازدید خود از دو واحد نمونه شهرک، با بیان تایید روند موجود، خواستار نوسازی و بازسازی صنایع سنگ همراه با دانش روز و جلوگیری از  ضایع شدن این سرمایه ملی شدند.

احمدیه با بیان این نکته که ما دومین تولید کننده سنگ در دنیا هستیم گفت: ولی  سهم کشور ما در صادرات سنگ بسیار اندک است و ما بیش از بیست میلیون دلار صادرات سنگ نداشته و صادرات مانند یک حلقه زنجیر از حلقه‌های تولید کشور بوده که وقتی تمام حلقه‌ها با هم وصل میشود زنجیر محکم غیرگسستنی را تشکیل خواهد داد.

وی گفت: این سفر اولین سفر شهرستانی از نوع خود در جهت منویات مقام معظم رهبری در جامه عمل پوشاندن به اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل می‌باشد.

احمدیه ابراز امیدواری نمودند با جمع‌بندی و تعامل با بخش خصوصی بتوانیم بهترین راهکار را در راستای برون رفت از وضعیت موجود بیابیم و لذا بیشتر مشکلات واحدها با هم مشترک هستند و برای مابقی مشکلات واحدها باید راهکار مناسب جستجو کرده و راهکارهای مختلف را باید در جهت برون رفت در نظر گرفت زیرا جنس مشکلات متفاوت بوده و ما همه گزینه‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم.

برکتین رئیس خانه صنعت معدن و تجارت استان نیز با بیان اینکه بخش خصوصی به عنوان کارشناسان آن عرصه مشکلات را لمس کرده‌اند، مشکل مالیاتی و قوانین موجود را بسیار مهم دانستند و با انتقاد از برخورد با صنعتگران در این زمینه گفت: اوضاع کنونی در شان و شایسته واحدهای تولیدی نیست و رفع مشکلات به وجود آمده صنعتگران در ید بخش خصوصی نبوده و امید داریم تا بخش دولتی وضعیت کنونی را به درستی بررسی و در کنار بخش خصوصی در برون رفت از بحران کمک کنند.

شایان ذکر است فرماندار شهرستان برخوار با تقدیر و تشکر از حضور چندین مرتبه و حسن توجه ریاست سازمان صنعت معدن و تجارت استان  به شهرستان را دلیل  بر حسن همکاری و تدبیر ایشان دانستند و با جمع بندی موضوعات خواهان رویکرد جدید مدیران استانی به این شهرستان شدند.

شرکتهای صلصال سنگ سپاهان و آجر سفال سپهر اصفهان بازدیدهای مهندس احمدیه از شهرک صنعتی دولت آباد بودند./

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super