امروز پنج شنبه , ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ برابر با Thursday , 25 April , 2024 ساعت 12:33:41 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / برخوار / وضعیت آموزش و پرورش متحول خواهد شد

وضعیت آموزش و پرورش متحول خواهد شد

به گزارش برخوارنیوز، نماینده شهرستان برخوار، میمه و شاهین‌شهر در خصوص رفع مشکلات مدارس به برخوارنیوز گفت: کشور دچار کمبود اعتبارات است ولی سعی شده است قدم‌هایی جهت تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مشکلات مربوط به سرانه مدارس و نیز رفع مشکلات فرهنگیان شاغل و بازنشسته برداشته شود و هر جایی شرایطی پیش آمده از این قشر زحمتکش دفاع نموده‌ایم.

حاجی دلیگانی در جواب این پرسش که فرهنگیان از رسانه‌ای شدن حقوق و مطالبات خود که گاهی مربوط به سال‌های قبل می‌باشد گله‌مند هستند گفت: در این خصوص تذکراتی به مسئولین ذیربط داده شده است و ما نیز مخالف این‌گونه رفتارها در رساله‌های ارتباط جمعی هستیم.

نماینده شهرستان برخوار افزود: در برنامه ششم توسعه چند پیشنهاد خیلی خوب برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است که در صورت تحقق، وضعیت آموزش و پرورش متحول خواهد شد.

وی افزود: سه میلیارد دلار جهت بازسازی و نوسازی مدارس طی برنامه پنج ساله به آموزش و پرورش اهدا خواهد شد. و نیز دو سوم یک درصد سود بانک‌ها و شرکت‌های دولتی در همین راستا در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.

حاجی تأکید کرد: در تنفیض ماده 22 برنامه پنجم توسعه مبالغ قابل قبولی جهت ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی مدارس دیده شده است.

حاجی گفت: در تماس تلفنی که وزیر آموزش و پرورش در روز گذشته شخصاً با بنده داشتند از خادم مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار جهت پیگیرهای بنده در این ارتباط تشکر نمودند.

نماینده شهرستان برخوار در پاسخ به این سوال که چرا در حالی که سرانه به مدارس تعلق نمی‌گیرد، در رسانه‌ها مدیران مدارس را از دریافت هرگونه وجه برحذر می‌دارند گفت: این تناقض را می‌پذیرم ولی به اطلاع می رسانم که پیشنهادی در کمیسیون تلفیق برنامه ششم مطرح شد و در آن کمیسیون رأی آورد و چنانچه در صحن مجلس تصویب شود و پس از اجرایی شدن آن، بخش زیادی از مشکلات مدارس رفع خواهد.

 حاجی که نخواست توضیح بیشتری پیرامون پیشنهاد اخیر کمیسیون تلفیق ارائه نماید، افزود: در دوره چهار ساله دوم، یک برنامه دقیق‌تر و جامع‌تر برای حماسه دوم پیش‌بینی و در دست تدوین داریم و امیدواریم تا هفتم شهریور آماده شود. این برنامه در سطح ملی، استانی و شهرستانی پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: با تصویب این برنامه که به منظور قانون‌گذاری، نظارت، آبادانی و رشد تعالی مناطق شهری و روستایی تدوین خواهد شد، گامی اساسی جهت رفع مشکلات مردم برداشته خواهد شد./

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super