امروز پنج شنبه , ۹ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Thursday , 28 March , 2024 ساعت 02:06:13 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / اخبار سراسری / اجتماعی / 2200 خانوار در برخوار زیر پوشش کمیته امداد هستند

2200 خانوار در برخوار زیر پوشش کمیته امداد هستند

به گزارش برخوارنیوز به نقل از فارس، ناصر علی خاصی با تبریک فرارسیدن اعیاد ماه مبارک شعبان اظهار کرد: 2 هزار و 200 خانوار در شهرستان برخوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی هستند که از این تعداد یک‌هزار  و 700 خانوار آن‌ها زنان سرپرست یا بی‌سرپرست خانواری هستند که از مجموعه امداد خدمات مختلفی دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به خدمات مجموعه امداد به زنان سرپرست خانوار افزود: از جمله این خدمات می‌توان به پرداخت مستمری ماهانه و حق بیمه تأمین اجتماعی و ارائه تسهیلات بدون بهره بانکی نام برد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی برخوار با بیان اینکه سال گذشته نزدیک به 600 میلیون تومان حق بیمه زنان بی‌سرپرست خانوار شهرستان برخوار به‌ حساب سازمان تأمین اجتماعی واریز شد، تصریح کرد: 180 فرزند یتیم در شهرستان برخوار زندگی می‌کنند که توسط خیرین مورد اکرام و ایتام قرار می‌گیرند.

وی گفت: سال گذشته با همکاری مسئولان شهرستان توانستیم ایتام را به موسسه خیریه انصارالحسین (ع) وصل کنیم و نزدیک به 30 درصد یعنی معادل 60 هزار تومان درآمد آن‌ها را افزایش دهیم؛ 430 دانش‌آموز و دانشجوی برخواری که خانواده‌های آن‌ها توانایی تأمین هزینه تحصیلی‌شان را نداشتند بخشی از هزینه‌های آن‌ها توسط مجموعه امداد برخوار داده می‌شود.

علی خاصی یکی از سیاست‌های مهم کمیته امداد را تلاش جهت فراهم ساختن زمینه‌های اشتغال خانوارهای مورد حمایت برای خروج آن‌ها از تحت پوشش امداد عنوان کرد و بیان داشت: در راستای فرمایشات و تأکیدات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی سال گذشته کمیته امداد برخوار در جهت آموزش‌های اشتغال و چگونگی استفاده از سرمایه برای ایجاد یک کسب‌وکار مناسب فعالیت‌های چشم‌گیری انجام داده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 30 میلیون تومان تسهیلات بدون بهره به خانوارهای تحت پوششی که در نظر داشتند یک شغل یا کارگاه تولیدی را راه‌اندازی کنند پرداخت شد، ادامه داد: در برخوار به افرادی که در نظر داشتند فضای کسب‌ وکار خود را رونق دهند مبلغ 15 میلیون تومان تسهیلات با کارمزد چهار درصد پرداخت کرده‌ایم، همچنین به سرپرست‌ها و فرزندان خانوارهای تحت حمایتی که می‌خواستند یک کارگاه تولیدی راه‌اندازی کنند تا سقف 45 میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره ارائه شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی برخوار از رشد 80 درصدی درآمدها و افزایش دو برابر مشارکت‌های کمیته امداد برخوار در سال گذشته خبر داد و گفت: رتبه استانی کمیته امداد برخوار در حوزه مشارکت‌ها و رشد درآمدها در استان اصفهان چهارم است./

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super