امروز جمعه , ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Friday , 29 March , 2024 ساعت 04:20:37 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / برخوار / ما هرچه داریم از برکت مقام معلم است

ما هرچه داریم از برکت مقام معلم است

به گزارش برخوارنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران شهر، امام جمعه دولت‌آباد در همایش گرامیداشت معلمان نمونه و نخبه شهرستان برخوار ضمن تبریک و تهنیت حلول ماه شعبان و گرامیداشت یاد و خاطر استاد بزرگ، علامه و فیلسوف شهید آیت‌الله مرتضی مطهری گفت: از منظر آیات و روایات، مقام معلم رفیع و جایگاه و منزلتی متعالی است و امام راحل فرمودند: اول معلم خداست و این برای شما معلمان افتخاری است که بدانید خدا و پیغمبر و ائمه اطهار خود معلم هستند.

حجت‌الاسلام سرافراز افزود: ما هرچه داریم به برکت معلم است. پیشرفت‌های چشمگیر در عرصه‌های مختلف علم و تکنولوژی و فناوری، همه مرهون درس معلم است. اگر ما دانشمندان هسته‌ای تربیت کرده‌ایم و اگر در عرصه  هوا – فضا، در عرصه موشکی، در عرصه دفاعی پیشرفته و در عرصه‌های نانو و دیگر فناوری‌های مطرح جهانی جزء کشور‌های مطرح دنیا هستیم، این‌ها جزء در سایه تلمذ در مکتب معلم حاصل نشده است.

وی تصریح کرد: همین گویای جایگاه بس بلند و رفیع معلم است و جمهوری اسلامی ایران این شأنیت و تکریم به مقام معلم را احیا کرد.

سرافراز گفت: البته این که کسانی بخواهند به صورت تشریفاتی از مقام معلم تقدیر و تشکر کنند، جفا در حق معلم است. در واقع گرامیداشت هفته معلم و احترام به مقام معلم، توجه دادن به شخصیت معلم است و توجه دادن به رسالت والا و جایگاه رفیع و بلند اوست. چرا که معلم، مربی است و اگر معلمی، رسالت انبیاست، مهمترین هدف رسالت انبیا تربیت نفوس و پرورش انسان‌ها در سایه کرامت انسانی است.

امام جمعه دولت‌آباد تأکید کرد: مهم‌ترین رسالت معلم تربیت انسان‌هاست و حتی این تربیت مقدم بر تعلیم می‌باشد. و با تأسی به آیات و روایات در می‌یابیم که تربیت، تزکیه و پرورش نفس بر تعلیم مقدم است.

وی در اهمیت تربیت گفت: علم فرعی است  که در سایه و در کنار اصل یعنی تربیت معنا پیدا می‌کند. اگر تربیت و پرورش صحیح نباشد نتیجه علم همانی خواهد شد که امروز در کشورهای پیشرفته دنیا می‌بینیم که از علم و آموزس در جهت نابود کردن کمالات انسانی بهره می‌گیرند.

 سرافراز تأکید کرد: امروزه رسالت معلم، پدافند فرهنگی و پدافند اخلاقیست. ولی چنانچه فضای تعلیم و تربیت فضای ناهنجار و آلوده باشد معلم نمی‌تواند رسالت انسان‌سازی خودش را به معنای واقعی عملی نماید.

امام جمعه دولت‌آباد در ادامه با اشاره به ناهنجاری‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها گفت: به هر مقدار که  ناهنجاری‌ها در فضاهای علمی و آموزشی اعم از مدارس و دانشگاه‌ها توسعه پیدا کنند، به همان میزان فرآورده‌ها و فرایندهای علمی و فکری مجامع  دچار تزلزل می‌شود. به گونه‌ای که ما در زمانی از نظر علمی در رتبه هفتم دنیا قراد داشتیم و در زمانی در رتبه دهم و امروز رسیدیم به رتبه بیستم الی سی‌ام. و این بخاطر احاطه فضای ناهنجار فرهنگی حاکم در فضای دانشگاه است.

سرافراز تصریح کرد: دانشجو در این مسئله مقصر نیست بلکه در پشت قضیه یک جریان ناهنجار ضد دین، ضد فرهنگ اصیل و ضد ارزش با استفاده از توان خود می‌کوشد تا با استفاده از اساتید و دانشجویان همسو به اهداف خود دست یابد./

یک دیدگاه