امروز جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Friday , 19 April , 2024 ساعت 08:37:41 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / اخبار سراسری / اجتماعی / تعداد زنان شاغل در استان اصفهان افزايش می‌يابد

تعداد زنان شاغل در استان اصفهان افزايش می‌يابد

به گزارش برخوارنیوز به نقل باشگاه خبرنگاران شهر، مدیر كل امور زنان و خانواده استانداری اصفهان در نشست خبری خود اعلام كرد استاندار اصفهان در جلسه اخیر شورای اداری استان خواهان افزایش میزان سهمیه زنان در ادارات دولتی شده و دستورات لازم برای اجرایی شدن این امر را نیز صادر كرده است.

سهیلا اثنی عشران افزود: در همین راستا دفتر امور زنان و خانواده نیز بلافاصله نسبت به شناسایی زنان مستعد و نیز نیاز دستگاه‌ها و ادارات مختلف به نیروی كار، اقدام كرده و بنابراین در سال جاری تعداد نیروهای زن شاغل در ادارات و دستگاه‌های دولتی افزایش خواهد یافت.

اثنی عشران با اعلام آماری از وضعیت اشتغال فعلی زنان افزود: در حال حاضر در سطح استان اصفهان 429 زن عضو هیات علمی دانشگاه‌های استان بوده و در سطح مدیریت میانی نیز، 36 زن در حال فعالیت هستند.

وی در ادامه افزود : در حوزه‌های علمیه خواهران نیز در حال حاضر 350 مدیر زن حضور دارند و 180 زن نیز در سطح استان به عنوان نویسنده، مترجم و مؤلف مشغول به كار هستند.

وی همچنین آمار فعالیت زنان در سطح شوراهای اسلامی شهر و روستا را نیز مثبت ارزیابی كرد و افزود: در حال حاضر55 زن در قالب شوراهای اسلامی شهر، 60 نفر در شورای اسلامی روستا و 49 نفر نیز در قالب دهیاران زن مشغول به فعالیت هستند كه این امر اقبال جامعه به افزایش حضور زنان در امور اجتماعی را نشان می‌دهد و خصوصاً در عرصه روستاها تحولی بسیار بزرگ و امید بخش به حساب می‌آید./

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super