امروز پنج شنبه , ۹ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Thursday , 28 March , 2024 ساعت 09:00:30 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / اخبار سراسری / اجتماعی / ازدواج، اشتغال و مسکن سه مشکل اصلی جوانان

ازدواج، اشتغال و مسکن سه مشکل اصلی جوانان

به گزارش برخوارنیوز به نقل از خبرگزاری فارس ، حجت‌الاسلام مسعود سرافراز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دولت‌آباد با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان و مسؤولان نیروی انتظامی کشور اظهار کرد: یکی از اصلی‏‌ترین مباحث در بیانات ایشان، مسئله مهم امنیت بود که از جمله مهم‏ترین مسائل همه جوامع بشری و همه حکومت‏‌ها مسئله امنیت است و ایران اسلامی به مدد خدای متعال و مجاهدت‏‌های مردان خدا، در عرصه‏‌های مختلف نظامی و انتظامی اکنون از امنیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی افزود: گروهک‌‏های تکفیری و تروریستی مانند داعش و امثال آن و حامیان آن‏ها از جمله آل سعود در عربستان، اگر می‌‏توانستند به‏‌ جای عراق و سوریه و یمن به ایران، تروریست و جنایتکار بفرستند، خوشحال می‏‌شدند و حتماً از این کار خودداری نمی‏‌کردند، شک نکنید که اگر دستشان می‏‌رسید اول‌ از همه ایران را ناامن می‏‌کردند، اما ایران اسلامی به لطف خدای متعال و رهبر معظم انقلاب و مجاهدت‏‌های بندگان خدا چنین امن و استوار و باثبات و برقرار است.

امام‌ جمعه دولت آباد با بیان اینکه امنیت را نباید صرفاً در امنیت جانی و ایجاد ثبات و نظم خلاصه کرد، بیان داشت: باید برای بهبود وضعیت کشور در امنیت اجتماعی و امنیت اخلاقی نیز تلاش شود، معضلات امنیتی مانند سرقت، زورگیری، درگیری، خشونت، مواد مخدر، مزاحمت‌ها البته معضلاتی اجتماعی هستند که جنبه‏ امنیتی دارند و بدون توجه به جنبه‏‌های امنیتی آن‏ها نمی‌‏توان این معضلات را برطرف کرد.

وی خاطرنشان کرد: از نیروی انتظامی هم در اجرای طرح امنیت اجتماعی دو انتظار داریم، اول اینکه این حرکت مقدس را با برنامه‌ریزی و مهرورزی شروع کنند و با قاطعیت به سامان برسانند و بعد آن‌ که از مخالفت‌ها و جوسازی‌ها نهراسند، با توکل به خدا و پشتیبانی امت مؤمن و خداجوی، با صلابت و اقتدار راه خود را ادامه دهند و نگذارند این حرکت مقدس نیمه‌تمام و ناکارآمد بماند، چرا که طرح امنیت اجتماعی هم مطالبه دینی است و هم مطالبه ملّی.

خطیب نماز جمعه‌ دولت آباد در بخش دیگر خطبه‌ها با اشاره به سالروز لغو امتیاز تنباکو در پی فتوای فقیه مجاهد آیت‏‌الله میرزای شیرازی، بیان داشت: یـکـی از نقاط عطف تاریخ معاصر ایران، تحریم تنباکو است که سند گویایی بر رهبری روحانیت مبارز و مقاومت و همبستگی مردم متعهد این سرزمین در پاسداری از ارزش‌های اسلامی و دفـاع از استقلال و آزادگی است.

سرافراز به‌ روز 26 اردیبهشت سالروز تأسیس دولت جعلی اسرائیل که یوم النکبة یا روز نکبت نام دارد، اشاره کرد و گفت: این روز یادآور خاطرات بسیار تلخ ملت مظلوم فلسطین است، یکی از شوم‌ترین و سیاه‌ترین روزهای تاریخ معاصر است که پس از کشتار و آوارگی صدها هزار نفر مسلمان بی‌گناه در طول سال‌های متمادی، رژیم نامشروعی که برای بشریت دستاوردی جز قتل و ترور و رنج و مصیبت نداشته، اعلام موجودیت کرد و کشورهایی چون انگلیس و آمریکا، این رژیم جعلی را به رسمیت شناختند.

وی بیان داشت: امام خمینی (ره) نه ‌تنها این رژیم را غاصب و اشغالگر خواند، بلکه از او به‌عنوان غده سرطانی یاد کرد و در همه سخنرانی‌هایش نوک پیکان را به سمت این رژیم منحوس نشانه رفت و به همه مسلمانان اطمینان داد که اگر هرکدام یک سطل آب بریزند اسرائیل را  آب خواهد برد.

امام‌ جمعه دولت آباد تصریح کرد: واقعیت هم همین است، چراکه رژیم صهیونیستی از خود نیرو و قدرتی ندارد؛ امروز دو عامل رژیم صهیونیستی را سرِپا نگه‌داشته است، یکی حمایت بی‌قید وشرط وقیحانه آمریکا از این رژیم منحط و دیگری حمایت نکردن دولت‌های عربی و اسلامی از مردم فلسطین.

وی با اشاره به فرارسیدن سالروز ولادت باسعادت حضرت علی‏‌اکبر (ع) و روز جوان بیان داشت: درباره شخصیت حضرت علی‌اکبر (ع) گفته‌شده که ایشان جوانی خوش‌سیما و خوش‌زبان و دلیر بود و از جهت سیرت و صورت و خلق‌وخوی، شبیه‌ترین مردم به رسول خدا (ص) بود و شجاعت و رزمندگی را از جدّ بزرگوارش علی بن ابیطالب (ع) به ارث برده بود و جامع کمالات و محامد و محاسن بود.

سرافراز تصریح کرد: جوانان امروز کشور ما باید همچون جوان‌های دوران انقلاب و دفاع مقدس حضرت به علی‌اکبر (ع) اقتدا کنند و او را الگو و سرمشق خود بدانند و در بصیرت و شجاعت و رعایت ادب و احترام پدر و ولایتمداری و دیگر سجایای اخلاقی همچون او باشند.

وی ادامه داد: به مسؤولان کشور و والدین هم توصیه می‌کنیم که جوان‌ها را دریابند و برای حل مشکلات آنها در عمل کاری انجام دهند و مسئله ازدواج و اشتغال و مسکن که سه مشکل اصلی و عمده جوان‌هاست را در اولویت رسیدگی قرار دهند.

امام‌ جمعه دولت آباد متذکر شد: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، باید کارآمدی و توانمندی قشر جوان را باور داشته باشیم، قشر جوان قشری است که می‌‏تواند اقتصاد را اداره کند و باید به آن‌ها میدان داد و آنها را باور داشت./

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super