امروز پنج شنبه , ۹ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Thursday , 28 March , 2024 ساعت 01:03:28 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / خبر ویژه / عوارض جبران‌ناپذير استفاده بلند مدت از تلفن همراه

عوارض جبران‌ناپذير استفاده بلند مدت از تلفن همراه

به گزارش برخوارنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران شهر، امروزه استفاده از تلفن همراه جز جدانشدنی زندگی مردم جهان شده است. با توجه به زیان‌های احتمالی امواج پخش شده از تلفن‌های همراه برای تندرستی انسان، شناخت و بررسی تاثیر این امواج و ارائه راهکارهای مناسب برای ایمن سازی تلفن‌های همراه بسیار ضروری است.

از اثرات جبران ناپذیر استفاده بیش از حد تلفن همراه می‌توان به مواردی از جمله؛ سردرد، سرگیجه، تهوم، بیماری‌های اسكلتی عضلانی، بیماری‌های گوارشی، بیماری‌های روانی، عارضه‌های قلبی و مغزی و همچنین ضعیف شدن سیستم دفاعی بدن اشاره نمود. همچنین ثابت شده این امواج موبایل تأثیر بدی در باروری مردان دارد، زیرا اسپرم‌ها را می‌کشد و باعث کاهش قوای جنسی آقایان می‌شود، مخصوصاً در کسانی که موبایل را به کمرشان می‌بندند.

تحقیقاتی توسط دانشمندان صورت گرفته كه سرطان‌زا بودن مویابل را توجیه می‌كند وهمچنین احتمال ابتلا به بیماری‌های آلزایمرو پاركینسون را هم افزایش می‌دهد. علاوه بر آن حتی تحقیقات جدید نشان داده‌اند که اگر شخصی 2 دقیقه با موبایل‌ صحبت کند، ساختار آنزیمی بزاق دهانش کلا تغییر می‌کند. علاوه بر این، تأثیرات منفی بر روی خون و ادرار دارد.

میدان‌های الکترومغناطیسی به ویژه آن‌هایی که در گستره فرکانس بدن هستند، باعث تغییر عملکرد جذب مواد معدنی در بدن می‌شوند و سرعت گسترش تومورها را افزایش می‌دهند. هر 4 هزارم ثانیه این امواج به بدن ما برخورد کرده و از آن عبور می‌کنند. یكی از بدترین عرضه‌ها برای جنینی که در شکم مادر است، امواج الکترومغناطیسی موبایل است. بدن جنین هنوز بافت خوب و کاملی را به خود نگرفته و بسیار حساس است. امواج موبایل منجر به کاهش عکس‌العمل مولکولی در بدن جنین می‌شود.

حمل کردن موبایل هم ضرر دارد. حتی اگر 30 سانتی متر هم از شما فاصله داشته باشد، امواج الکترومغناطیسی حدود 400 هزار Pw/M2 در هر لحظه با بدن اصابت می‌کند. وقتی که شما با موبایلتان حرکت می‌کنید، جاهایی که آنتن‌ها آنها را کمتر پوشش می‌دهند، گوشی شما سعی بیشتری برای به دست آوردن آنتن می‌کند، در واقع سیگنال‌های بیشتر و قوی‌تری از خود ساطع می‌کند که این موضوع بسیار خطرناک است. حتی به افرادی که مشکل قلبی دارند سفارش می‌شود که موبایل را دور از خود نگه دارند، در صورتی که بعضی‌ها آن را در جیب بغلشان می‌گذارند.

یکی از نکات جالب این است که زمانی که شما با موبایلتان عکس بفرستید، هزار برابر خطرش بیشتر است. این موضوع را یک دانشگاه اتریشی اثبات کرده است. جاهایی که پوشش کم است، امواج گوشی بیشتر می‌شود و در جاهایی مانند نزدیک آنتن‌های BTS هم که پوشش خوب است، امواج ساطع شده از طرف آنتن‌ها برای بدن بسیار خطرناک است.

موقع صحبت کردن با موبایل از هر زمان دیگری برای بدن خطرناک‌‌تر است. استفاده از هندزفری نیز نمی‌تواند درصد امواج را کاهش دهد زیرا هندزفری هم مانند یک آنتن عمل می‌کند و تفاوت خاصی در میزان اصابت امواج با بدن ندارد. تحقیقات نشان می‌دهد تاثیر میدان الکترومغناطیسی تلفن همراه با هموگلوبین موجب تغییرات ساختاری در آن و کاهش پیوند اکسیژن با هموگلوبین می‌شود. همچنین اختلال در عملکرد هموگلوبین، موجب آزادسازی اکسیژن بیشتر در بافت و در نهایت بروز ناهماهنگی در واکنش‌های بدن می‌شود.

اما این كه چرا در مورد مضررات تلفن همراه آگاهی رسانی نمی‌شود دلیلش وجود شركت‌ها و همچنین برخی از دستگاه‌های دولتی است كه از فروش و تجارت تلفن همراه سود نجومی نصیبشان می‌شود.

در این میان اما راهكارهایی  وجود دارند كه تا حدودی مضررات تلفن همراه را خنثی می‌كند. این راهکارها عبارتند از:

– مدت زمان مكالمه را كاهش دهید.

– تلفن همراه را در جیب شلوارتان و یا روی کمر بندتان قرار ندهید زیرا بافت‌های بخش پایینی بدن بیشتر از بافت‌های سر و صورت ، اشعه‌های مضر تلفن همراه را جذب کرده و آسیب می‌بینند.

– اول بگذارید ارتباط برقرار شود بعد تلفن همراه خود را کنار گوشتان قرار دهید.

– تلفن همراه‌تان را داخل پوشش‌های فلزی و محفظه‌های دربسته فلزی قرار ندهید.

– تلفن همراهی با جذب پایین اشعه برای بدن بخرید.

– در هنگام مکالمه از هدست استفاده کنید.

– از هندزفری‌های بلوتوث‌دار استفاده کنید.

– جلوی آنتن موبایلتان را نپوشانید.

– از اسپیکر یا پخش صدا استفاده کنید./

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super