امروز پنج شنبه , ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Thursday , 18 April , 2024 ساعت 08:31:31 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / خبر ویژه / دشمن با طرح برجام‌‌های هفت‌گانه به دنبال تغییر هویت جمهوری اسلامی است

دشمن با طرح برجام‌‌های هفت‌گانه به دنبال تغییر هویت جمهوری اسلامی است

سید جلال حسینی کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه در گفت و گو با برخوارنیوز گفت: مسئله برجام یکی از دغدغه‌های نظام جمهوری اسلامی است که بزرگان زیادی را نگران خود ساخته است به طوری که مواضع دقیق و روشن آن‌ها به صراحت از رسانه‌های عمومی به اطلاع مردم رسیده است.

حسینی با اشاره به دیدار عارف، منتخب اول مردم تهران، با آیت‌الله جوادی آملی در 19 اردیبهشت  افزود: آیت‌الله جوادی آملی با استفاده از معنای فقهی واژه "دیوث" فرمودند: «کسانی که راه نفوذ بیگانگان را در فضای اقتصادی و یا سیاسی به‌ روی کشور می‌گشایند از غیرت اقتصادی و یا سیاسی برخوردار نبوده و دیوث هستند.»

وی گفت: این که چنین واژه‌ای از سوی این مرجع عالیقدر مطرح می‌شود حکایت از اهمیت موضوع و نگرانی ایشان از برجام دارد.

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی ابتدای سال خود در حرم مطهر رضوی فرمودند: «دشمن با طرح برجام‌های متعدد به دنبال این است که جمهوری اسلامی را ساقط کند.» در واقع دشمن از طرح برجام‌های متعدد به دنبال رسیدن به اهداف چندگانه خود در قالب برجام‌های یک تا هفت است تا بدین وسیله ماهیت جمهوری اسلامی را تغییر دهد و به اهداف خود نائل آید.

حسینی تصریح کرد: در برجام یک دشمن سعی کرد جمهوری اسلامی را در یک مسیر بدون بازگشت قرار دهد بدین معنی که با تصویب قطعنامه و الزام جمهوری اسلامی به کاهش توان اتمی خود و تحقق این امر،  با این وجود تحریم‌ها برداشته نشد و برجام‌های دیگر مطرح شد.

حسینی برجام 2 را تحت عنوان آشتی ملی بیان کرد و گفت دشمن در این مرحله می‌کوشد سران فتنه از حبس آزاد و به فضای سیاسی کشور باز گردند.

وی برجام سه را برچیدن سامانه موشکی و عدم فعالیت ایران  در زمینه ‌فناوری موشکی عنوان کرد.

حسینی گفت:  در برجام چهارم دشمن تلاش دارد با تأکید بر حقوق بشر اقدام به تشکیل کمیسیونی با حضور افرادی مانند شیرین عبادی نماید. از اهداف این کمیسیون به رسمیت شناختن گروه‌‌های ضاله و اجازه فعالیت به گروه‌های ضد انقلاب و ضد دین است.

این استاد دانشگاه برجام بعدی را عدم حمایت از تروریسم  عنوان کرد و گفت: دشمن به دنبال قطع حمایت ایران از گروه‌های مقاومت از جمله حزب‌الله و خلع سلاح نمودن آن‌هاست.

در برجام‌های بعدی دشمن می‌کوشد تا ماهیت رژیم صهیونسیتی توسط ایران به رسمیت شناخته شود و در نهایت حل کامل مشکلات و برداشت تحریم‌هاست.

این کارشناس سیاسی غلبه بر دشمن و پیروزی در برابر استکبار جهانی را در پیروی از منویات مقام معظم رهبری می‌داند و بیان می‌کند: دشمن هیچ‌گاه از موضع خود کوتاه نمی‌آید و تنها راه مبارزه با او ایستادگی است. و اگر از تواناییها و ظرفیت‌های خود به بهترین، انسانی‌ترین و اسلامی‌ترین شکل استفاده کنیم، قطعاً بر همه موانع فائق خواهیم آمد./

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super