امروز جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Friday , 19 April , 2024 ساعت 07:26:38 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / اخبار سراسری / اجتماعی / کاهش جمعیت خطر جدی برای آینده مملکت است

کاهش جمعیت خطر جدی برای آینده مملکت است

به گزارش برخوارنیوز به نقل از پرتال معاونت فرهنگی ستاد نماز جمعه حبیب آباد، نماز عبادی – سیاسی این هفته شهر حبیب‌آباد به امامت حجت‌الاسلام مؤمنی امام جمعه این شهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام مؤمنی در بخشی از خطبه اول نماز جمعه با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص) گفت: دروغگویی از ربا بدتر است. ربا از گناهان کبیره است و در حکم جنگ با خداست. آدم رباخوار‌، دستش در جیب مردم است و از طریق مال مردم می‌خواهد به یک مال و منالی برسد‌، از دسترنج دیگران استفاده می‌کند. حال چرا دروغ از ربا بدتر است؟ شاید از این جهت باشد که در ربا اگر شخص یک سرمایه‌ای دارد‌، سود سرمایه را می‌خواهد ببرد اما آدم دروغگو این سرمایه را هم ندارد. به باطل می‌خواهد مال بخورد. این کسانی که در راه معامله با دروغ گفتن می‌خواهند پول به جیب بزنند کار حرامی را انجام می‌دهند که از ربا بدتر است.

خطیب نماز جمعه پیرامون شرکت‌های توزیع کالا و خدمات افزود‌: برخی با  عناوین جدید‌، شبکه بازاریابی راه می‌اندازند، یارگیری می‌کنند، یک عده سرشاخه می‌شوند و افراد دیگر را در این مجموعه وارد می‌کنند و بعد هم کتاب در اختیار می‌گذارند، کلاس‌های توجیهی تشکیل می‌دهند که توجیه کنند این، خلاف نظر مراجع نیست و حرام نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: مطلب دیگر اینکه کالاهایی هم که در این شبکه عرضه می‌شود کالاهای اساسی نیست. کالاهای تجملی و مصرفی غیرضروری است مثل لوازم آرایشی، تزیینی، اسباب‌بازی و … چه بسا بخواهند از این راه بازار فروش برای جنس‌های خارجی درست کنند. می‌گویند این تجارت در تمام جهان رو به رشد و توسعه است البته طبیعی است وقتی اساس این تجارت بر زیرشاخه گرفتن است باید هم قارچ گونه توسعه پیدا کند.

حجت الاسلام سیدمحمد مومنی در خطبه دوم با اشاره به فرا رسیدن یازدهم شعبان، سالروز ولادت اباالحسن حضرت علی بن الحسین، علی اکبر علیه السلام که به عنوان روز جوان نامگذاری شده است گفت‌: قشر جوان برای هر مملکت بسیار اهمیت دارد، ثروت عظیم است و به تعبیر امروزی موتور محرّک یک کشور یعنی نیروی فعال و کارآمد آن، نسل جوان کشور است.

مؤمنی با اشاره به ترس دشمن از نیروی جوان این مملکت افزود‌: دشمن جهت خنثی و بی‌اثر کردن این نیروی فعال و جلوگیری از رشد آن و به انحراف کشاندن آن‌، هجمه فرهنگی و برنامه‌های شومی را به اجرا در آورده است.

امام جمعه حبیب آباد با اشاره به توصیه امام خمینی (ره) مبنی بر لزوم آمادگی جوانان برای آینده اسلام و اداره کشور، وظیفه جوانان را در این برهه از زمان‌، تهذیب اخلاق و تحصیل علم و تخصص و کسب مهارتهای لازم دانست و از جمله وظایف مسئولین در این خصوص را، استفاده از ظرفیت جوانان در مسائل مختلف کشور خصوصاً تحقق اقتصاد مقاومتی قلمداد نمود و با توصیه به متولیان مراکز مذهبی ، مساجد و امامزاده‌ها، فراهم کردن امکان حضور جوانان در فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی مساجد را خواستار شد.

خطیب جمعه حبیب آباد‌، از جمله خطرات و تهدیدهای پیش روی کشور را کاهش جمعیت کشور عنوان کرده و با اشاره به روز ملی جمعیت، سالروز ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری به روسای قوا و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال ۱۳۹۳ گفت‌: کاهش جمعیت خطر جدی برای آینده مملکت و نقطه مطلوب دشمن است که اولا ایران کشوری باشد کم جمعیت و ثانیاً آن هم جمعیتی کهن‌سال و از کار افتاده.  

وی بیان داشت: البته، عقل حکم می‌کند که حرکت ما و سیاست‌ها و برنامه‌های ما باید بر خلاف جهت خواست دشمن باشد. لذا رهبری سیاست‌های جمعیت را ابلاغ نموده و اعلام کردند‌: "‌سیاست کلی کشور، افزایش معقول جمعیت است" و مطابق نصوص دینی فرزند‌آوری را یک مجاهدت بزرگ برای زنان دانستند.

مؤمنی در ادامه با اشاره به روز ارتباطات و روابط عمومی ابراز داشت: این حوزه گسترده و مطالب مربوط به آن زیاد است. اما آنچه اهمیت دارد و در مورد نسل جوان و تهاجم فرهنگی مورد توجه است نقشه دشمن است که با نفوذ از طریق فضای مجازی در جوانان ما به دنبال استحاله و تغییر هویت آنان و تغییر سبک زندگی اسلامی و تغییر باورها از جمله حیا و حجاب است. لذا آسیب فضای مجازی جدی است و مقام معظم رهبری‌، اهمیت فضای مجازی را مانند اهمیت انقلاب اسلامی می‌دانند./

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super