امروز جمعه , ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Friday , 29 March , 2024 ساعت 05:17:32 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / اخبار سراسری / اجتماعی / ملت ایران حاضر به پذیرش ذلت نیست

ملت ایران حاضر به پذیرش ذلت نیست

به گزارش برخوارنیوز به نقل از خبرگزاری فارس ، حجت‌الاسلام مسعود سرافراز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با سفارش به رعایت تقوای الهی و با تبریک نیمه شعبان اظهارکرد: از زیباترین اعتقادات شیعیان مسئله انتظار است.

وی افزود: ما شیعیان معتقدیم بدون تردید روزی امام زمان (ع) خواهد آمد و ظهور خواهد کرد و حکومت عدل الهی در جهان برقرار خواهد شد. همچنین می‌دانیم ظهور حضرت و حکومت جهانی او صرفاً با معجزه مستقر نمی‌شود، بلکه خود مردم هم باید آمادگی‌های لازم را برای آن داشته باشند. به تعبیر دیگر مانع ظهور از طرف حضرت حجت نیست، بلکه مانع و مشکل از طرف مردم است که هنوز تحمل هضم عدالت مهدوی را ندارند. باید حرکتی کنیم، به‌سوی او برویم و برای ظهور او اهلیت پیدا کنیم.

امام‌جمعه دولت‌آباد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع قاریان قرآن گفت: قرآن کریم عامل وحدت مسلمانان است و قاریان قرآن از صدر اسلام تاکنون همواره مورد احترام امت بوده‏‌اند.

وی ادامه داد: اما این احترام و جایگاه، وظیفه‏‌ای سنگین را بر عهده قاریان قرآن می‏‌گذارد؛ قاریان قرآن باید حامل پیام قرآن باشند. اگر گردهم‏ایی سالانه اقشار قرآنی جهان اسلام بدون توجه به پیام استکبار‏ستیزی و ظلم‏‌ستیزی قرآن باشد و حاملان ظواهر کلام وحی کنار هم جمع شوند ولی از توطئه‏‌هایی که علیه قرآن می‏‌شود و تلاش‏‌هایی که برای صدمه به امت قرآنی صورت می‏‌گیرد سخنی گفته نشود، حقیقتاً حق چنین جلسه‏‌ای ادا نشده است.

سرافراز خاطرنشان کرد: این‏ که رهبر معظم انقلاب، آمریکا را طاغوت اعظم و شیطان بزرگ معرفی می‏‌کنند و بر دشمنی آمریکا با ایران اسلامی و با اسلام به‏‌صورت کلی تأکید می‏‌کند، هم اثر خارجی و هم اثر داخلی دارد.

وی در همین رابطه اذعان داشت: در خارج از ایران اسلامی همه مسلمانان باید بفهمند و بدانند که ایران اسلامی دست از مبارزه با آمریکا و جنایت‌کاران بین‏‌المللی برنداشته است و در راه اسلام تا آخر ایستاده است و در داخل نیز همه مسئولان باید متوجه باشند که شرایط نسبت به گذشته تغییر نکرده است و آمریکا هنوز دشمن درجه‌ یک اسلام و ایران و جنایت‌کاری بین‏‌المللی است که خون ملت‏‌ها از چنگال او می‏‌چکد.

امام‌جمعه دولت‌آباد تأکید کرد: همه باید بدانند که ملت ایران حاضر به پذیرش ذلت نیست و هرگز تهدیدهای دشمن باعث ترس ملت نشده است. بنابراین مسئولان کشور در همه رده‏‌ها خصوصاً مسئولان اجرایی کشور توجه داشته باشند که عزت و شجاعت ملت باید پشتوانه آن‌ها در دفاع از اسلام و مقابله با دشمنان اسلام و ایران باشد.

وی تصریح کرد: امروز اگر دشمنان قسم خورده انقلاب جرأت به خود نمی‌دهند که به کشور ما چپ نگاه کنند به خاطر اشراف اطلاعاتی همین سربازان گمنام امام زمان (عج) و آمادگی و هوشیاری دیگر نیروهای مسلح مقتدر است.

وی در بخش دیگر از خطبه‌های نماز جمعه  دولت‌آباد، به سوم خرداد حماسه فتح خرمشهر و چهارم خرداد روز مقاومت مردم دزفول نیز اشاره کرد و گفت: بی‌‏تردید فتح خرمشهر، از دو جهت بسیار حائز اهمیت بود. نخست این‏ که، با این پیروزی بزرگ، جنگ وارد مرحله نوینی شد و قوای اسلام با حمله‌های کوبنده خود، مرحله ‌به ‌مرحله پیروزی‏‌های تازه‏‌ای را به ارمغان می‏‌آوردند؛ دوم این‏ که این فتح باعث شد که آمریکا و سایر قدرت‏‌های استعماری، حساب کار خود را بکنند و از موضع تهاجم و حمله، به موضع دفاع بیافتند.

سرافراز ادامه داد: این سنت الهی است که ایستادگی به‌اضافه نهراسیدن از خطرات مقاومت، مساوی است با پیروزی، گرامیداشت روز «مقاومت و پایداری؛ دزفول» گرامیداشت یک شهر، آن‏‌هم در یک مقطع زمانی نیست، بلکه، ارج نهادن به یک ارزش است، پاسداشت یک فرهنگ است «فرهنگ استقامت در راه خدا»، «فرهنگ ایستادگی برای استقلال و خودکفایی از بیگانگان» و «پایداری بر ارزش‏‌های ‏اصیل اسلامی و انسانی» که باید در تمامی صحنه‏‌های زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی آن را جلوی چشم خود قرار دهیم.

وی با محکوم کردن کارشکنی‌های آل‌سعود و ممانعت از اعزام حجاج ایرانی به حج امسال گفت: این کار آل‌سعود مصداق صد عن سبیل الله است. تأمین امنیت و حفظ کرامت‌ حجاج از شروطی است که ایران برای اعزام حجاج به سرزمین وحی تعیین کرده بود که مقامات سعودی به بهانه‌های واهی از پذیرش آن خودداری کردند.

وی بیان داشت: البته واقعیت این است که حکام آل‌سعود ترس این را دارند که برگزاری مراسم برائت از مشرکان تبدیل به قیامی ضد آن‌ها شود زیرا با اقدامات اخیر حکام آل‌سعود در کشتار مردم بی‌دفاع یمن و اعدام شیخ نمر و فاجعه منا، فضا به‌گونه‌ای است که کوچک‌ترین اقدامی تبدیل به سیلاب بزرگی ضد حکام عربستان خواهد شد.

سرافراز تأکید کرد: البته ما هم حج با عزت می‌خواهیم یعنی باید زمانی حج برویم که هم امنیت مردمان حفظ‌ شده باشد و هم اینکه مناسک حج در شأن ملت ایران برگزار شود.

وی در خصوص ملاقات یکی از چهره‌های معلوم‌الحال و حامی فتنه با یکی از سران فرقه ضاله بهائیت در هفته گذشته نیز گفت: در خصوص این ملاقات که به بهانه حمایت از حقوق بهائیان در قالب موضوع حقوق بشر صورت گرفت باید عرض کنیم که بهائیت نه دین است نه آئین و مکتب، بلکه فرقه ضاله‏‌ای است که دست‏‌ساخته استعمار انگلیس برای نفوذ و تهاجم به اعتقادات و ارزش‌های ملت‌های مسلمان است و بنابراین هرگونه ارتباط و حمایت از آنان محکوم هست و ما همچنین رفتارهای هنجارشکنانه را به‌شدت محکوم می‌کنیم و خواستار برخورد قاطع دستگاه قضایی با این‌گونه هنجارشکنی‌ها هستیم./

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super