امروز جمعه , ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Friday , 29 March , 2024 ساعت 04:27:05 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / برخوار / از حق نباید به گونه‌ای دفاع کرد که باطل سربلند شود

از حق نباید به گونه‌ای دفاع کرد که باطل سربلند شود

به گزارش برخوارنیوز، حجت‌الاسلام علی سرلک کارشناس مذهبی و عضو هیئت علمی دانشگاه هنر تهران پیرامون دیدار اخیر فرزند یکی از مسئولین کشور با رهبر فرقه ضاله بهائیت گفت: از حق نباید به گونه‌ای دفاع کرد که باطل سربلند شود. از حق می‌بایست هوشمندانه دفاع کرد.

وی با اشاره به این تعبیر که «الباطل یموت بترک ذکره» افزود: تصور می‌کنم یک بخش عمده‌ای از آن بازی در زمین دشمن است. زیرا این فرقه ضاله مایل است که راجع به  بهائیت حرف زده شود و هیاهو و سر و صدا شود تا در گذر این سر و صدا و هیاهو هم خودش را جمع کند و نسبت به خودش احساس هویت کند  و هم بتواند از رهگذر این فضاسازی بعضی از حرف‌های حق و باطل خود را دوباره مطرح کند و مظلوم‌نمایی نماید.

این استاد دانشگاه ادامه داد: به نظر می‌رسد در مواجهه با این اتفاق باید مواظب بود و از برخوردهای هیجانی و احساسی که فضا را برای این فرقه ضاله فراهم می‌کند باید پرهیز و اجتناب کرد.

این چهره تلوزیونی گفت: قطعاً آن کسی که دانسته یا نادانسته مرتکب این رفتار شده است، کار بسیار اشتباهی مرتکب شده است و بدتر  آن که  پس از آن دیدار،  اظهار نظر عجیبی کرده  و اذعان داشته که اشتباهی مرتکب نشده است. ولی اشتباه بزرگ‌تر آن است که فضایی را به وجود آوریم تا بهائیت ریشه‌های خشکیده‌اش دوباره جان بگیرد و دوباره احساس حرکت و سازماندهی بکنند.

سرلک در پاسخ به این سوال که چرا اکثر مراجع و بزرگان دینی نسبت به این دیدار واکنش نشان داده‌اند؟ اظهار داشت: این دیدار اگر از طرف خودی و غیر خودی پر و بال پیدا نمی‌کرد ، مراجع را وادار به اظهار نظر نمی‌کرد/.

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super