امروز پنج شنبه , ۹ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Thursday , 28 March , 2024 ساعت 07:04:15 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / خبر ویژه / آقای وكيل، سر خود را از زير برف بيرون بياوريد

آقای وكيل، سر خود را از زير برف بيرون بياوريد

به گزارش برخوارنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران شهر، چندی پیش وكیل خانوادگی خانواده هاشمی با صحبت‌هایی سعی در توجیه اعمال اخیر فائزه هاشمی رفسنجانی داشت.
محمود علیزاده طباطبایی گفت: «فائزه یک دکترای علوم سیاسی با ۵۴ سال سن است، بچه نیست که رفتارش مربوط به آیت‌الله باشد.» وی با اشاره به اصول 12 الی 14  قانون اساسی ادامه داد: « خانم هاشمی می‌گوید من پیش از اینکه به زندان بروم که نمی‌دانستم بهائی‌ها که هستند، من را به زندان بردند و با بهائی‌ها در یک اتاق گذاشتند. حالا بعد از هشت سال یکی از آنها به مرخصی آمده و من به عنوان رفتار اخلاقی، انسانی و اسلامی به دیدنش رفتم.» وی تصریح کرد: «این موضوع هیچ وجهه قضایی ندارد و من از آقایانی که مدعی حقوق هستند تعجب می‌کنم. نمی‌دانم حقوق هم خوانده‌اند یا نه؟ اما بگویند چه جرمی اتفاق افتاده که باید برخورد قضایی صورت بگیرد.»
در اصول 12 الی 14 قانون اساسی آمده است:
اصل دوازدهم (12) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران: دین رسمی ایران، اسلام و مذهب جعفری اثنی‌عشری است و این اصل الی‌‏الابد غیر قابل تغییر است و مذاهب دیگر اسلامی اعم از حنفی، شافعی، مالکی، حنبلی و زیدی دارای احترام کامل هستند و پیروان این مذاهب در انجام مراسم مذهبی، طبق فقه خودشان آزادند و در تعلیم و تربیت دینی و احوال شخصیه (ازدواج، طلاق، ارث و وصیت) و دعاوی مربوط به آن در دادگاه‏‌ها رسمیت دارند و در هر منطقه‏‌ای که پیروان هر یک از این مذاهب اکثریت داشته باشند، مقررات محلی در حدود اختیارات شوراها بر طبق آن مذهب خواهد بود، با حفظ حقوق پیروان سایر مذاهب.
در اصل‏ سیزدهم  قانون اساسی جمهوری اسلامی آمده است:  ‎‎‎‎‎ایرانیان‏ زرتشتی‏، کلیمی‏ و مسیحی‏ تنها اقلیت‌های‏ دینی‏ شناخته‏ می‌شوند که‏ در حدود قانون‏ در انجام‏ مراسم‏ دینی‏ خود آزادند و در احوال‏ شخصیه‏ و تعلیمات‏ دینی‏ بر طبق‏ آیین‏ خود عمل‏ می‌کنند.
اصل ‏چهاردهم: به‏ حکم‏ آیه‏ شریفه‏ "لاینهاکم‏ الله‏ عن‏ الدین‏ لم‏ یقاتلوکم‏ فی‏ الدین‏ و لم‏ یخرجوکم‏ من‏ دیارکم‏ ان‏ تبروهم‏ و تقسطوا الیهم‏ ان‏ الله‏ یحب‏ المقسطین‏" دولت‏ جمهوری‏ اسلامی‏ ایران‏ و مسلمانان‏ موظفند نسبت‏ به‏ افراد غیرمسلمان‏ با اخلاق‏ حسنه‏ و قسط و عدل‏ اسلامی‏ عمل‏ نمایند و حقوق‏ انسانی‏ آنان‏ را رعایت‏ کنند. این‏ اصل‏ در حق‏ کسانی‏ اعتبار دارد که‏ بر ضد اسلام‏ و جمهوری‏ اسلامی‏ ایران‏ توطئه‏ و اقدام‏ نکنند.
از آنجا كه صراحتاً در متن اصول كلمه «مذهب» ذكر شده با مراجعه به متن استفتای  فقها در می‌یابیم:
امام خمینی (ره): «بهاییت یك حزب است نه مذهب.»
مقام معظم رهبری درباه فرقه بهائیت می‌فرمایند: آنها نجس و دشمن دین و ایمانِ شما هستند. ایشان در پاسخ به استفتاء دیگری تأکید می‌کنند: از هرگونه معاشرت با این فرقه ضاله مضلّه، اجتناب نمایید


از برآیند آن‌ها این جمله به دست می‌آید: «از هرگونه معاشرت با این فرقه ضالّه مضلّه، اجتناب نمائید.»
شواهد تاریخی نیز نشان می‌دهند بهاییت از ابتدا تاكنون از هر اقدامی برای فروپاشی نظام جمهوری اسلامی ایران فرو گذار نكردند. بهائیان‌ ایران‌ نیز مانند سایر بهائیان‌ جهان‌ جاسوسی‌ برای‌ اسرائیل‌ را یک‌ وظیفه‌ افتخارآمیز می‌دانستند، آنان علاوه‌ بر تبریک‌ پیروزی‌ اسرائیل، گستاخی‌ را به‌ جایی‌ رساندند که‌ مبالغ‌ هنگفتی‌ پول‌ برای‌ کمک‌ به‌ ارتش‌ اسرائیل‌ جمع‌آوری‌ کردند.
امام خمینی (ره) در سخنانی كه در دهه 40 شمسی داشتند به تشریح فعالیت‌های این فرقه پرداختند:
«استقلال‌ مملکت‌ و اقتصاد آن در قبضه‌ صهیونیست‌هاست‌ که‌ در ایران‌ به‌ ]صورت] حزب‌ بهائی‌ ظاهر شدند… بسیاری‌ از پست‌های‌ حساس‌ به‌ دست‌ این‌ فرقه‌ (بهائیت) است‌ که‌ حقیقتا‌ عمال‌ اسرائیل‌ هستند… این‌ سکوت‌ مرگبار اسباب‌ این‌ می‌شود که‌ زیر چکمه‌ اسرائیل‌ به‌ دست‌ همین‌ بهائی‌ها، این‌ مملکت‌ ما، نوامیس‌ ما پایمال‌ شود»
بهائیان‌ مانند سایر گروه‌های‌ مخالف‌ انقلاب‌ (که‌ کینه‌ امام‌ را به‌ داشتند)، در خرداد ۶۷، هنگامی‌ که‌ ایران‌ در سوگ‌ فقدان‌ رهبر و مراد خویش‌ یکپارچه‌ غم‌  و اندوه‌ گشت‌ در محافل‌ خود به‌ شادی‌ پرداخته‌ و با تبریک‌ به‌ یکدیگر امیدوارانه‌ در انتظار سقوط‌ نظام‌ و بازیافتن‌ موقعیت‌ و جایگاه‌ از دست‌ رفته‌ نشستند.
حالا باید دید با وجود شواهدی و دلایلی چنین روشن باز هم آقای وكیل دست به دامان كلمات می‌شوند تا شاید راهی برای گریز موكلان خود نسبت به پاسخگویی صریح و صحیح  بیابند./

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super