امروز پنج شنبه , ۹ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Thursday , 28 March , 2024 ساعت 11:29:50 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / اخبار سراسری / اجتماعی / ماهواره، عاملی مهم در فروپاشی خانواده

ماهواره، عاملی مهم در فروپاشی خانواده

به گزارش برخوارنیوز، روایات زیادی پیرامون خانواده و قداست آن از طرف ائمه معصومین نقل شده است به گونه‌ای که مهم‌ترین و اساسی‌ترین کانون زندگی را خانواده معرفی نموده است و توصیه‌های فراوانی در حفظ و پاسداشت آن دارد.

هدف اصلی از تشکیل خانواده، تشکیل جامعه سالم و تامین سلامت روانی اعضای خانواده و در مرحله  بعد تامین نیازهای مادی و معنوی در سایه  زندگی مشترک است.

پیامبر مکرم اسلام (ص) در روایتی می‌فرمایند: اگر زن یا مردی از روی محبت به همسر خود نگاه کند نفر سوم خود خداست که با رحمت به آن‌ها می‌نگرد.

تحقق تشکیل خانواده سالم و پرنشاط  تنها با ایجاد شرایط مناسبی که اعضای خانواده برای همدیگر فراهم می کنند میسر می‌گردد. اختلافات خانوادگی گاهی موجب می‌شود تحقق اهداف خانواده دچار اختلال شده و جریان زندگی متشنج و متزلزل گردد.

علل مختلفی در اختلافات خانوادگی نقش دارند که می‌توان به برخی از آن‌ها از جمله وابستگی‌های زوجین به خانواده خود، فقدان استقلال شخصیت، مسئولیت‌ناپذیری زوجین، سوء تفاهم، دخالت‌های نابجای خانواده‌ها و عوامل بسیار دیگر اشاره نمود.

 عوامل یاد شده از عمده عوامل اختلاف در خانواده می‌باشند اما در این مختصر سعی می‌شود تا به یکی دیگر از معضلات و مشکلات جامعه که منجر به فروپاشی نظام مقدس خانواده می‌گردد اشاره شود.

وجود ماهواره در منزل و استفاده از شبکه‌های مستهجن و ضد اخلاقی یکی از عوامل مهم فروپاشی نظام خانواده است. آمارهای اخیر نشان می‌دهد خانواده‌هایی که از ماهواره استفاده می‌نمایند دچار مشکلات فراوان از جمله طلاق به معنای جدایی یا طلاق عاطفی شده‌اند.

استکبار جهانی به دنبال ناکامی در  جنگ  تحمیلی علیه ایران، متوسل به روش‌های دیگر از جمله تهاجم فرهنگی و جنگ نرم به منظور تغییر سبک زندگی مردم و در نهایت تغییر ماهیت جمهوری اسلامی شد.

آن‌ها بخوبی می‌دانند که با تغییر هویت نظام و تغییر افکار و ارزش‌های خانواده، روحیه ایثار و جان‌فشانی از مردم رخت بر‌می‌بندد و در نتیجه می‌توان بر اینان مستولی شد و آنان را در یوغ خود کشید.

دشمن با هدف فروپاشی نظام خانواده و با راه‌اندازی شبکه‌های مبتذل ماهواره‌ای سعی نمود قوام خانواده را سست کند و اهداف خود را محقق سازد. این شبکه‌ها با هزینه هنگفت راه‌اندازی شدند تا جوانان مخلص، شجاع، ایثارگر و انقلابی این مرز  و بوم را به افرادی عیاش، خمود و هرزه تبدیل کرده، روابط ناسالم اجتماعی و خیانت به همسر را رونق بخشند.

مقام معظم رهبری می‌فرمایند: ماهواره واقعاً گنداب فسادی است که تیرهای زهرآگین خود را به سمت ملت‌ها و کشورها هدف‌گیری می‌کنند.

امروزه ماهواره مانند چاقویی است که در حال بریدن دست و پای و سر این ملت است.

بخشی از این شبکه‌ها مذهبی هستند بخشی دیگر مسائل سیاسی را دنبال می‌کنند و برخی با پخش فیلم‌ها و سریال‌های مبتذل به دنبال ترویج فساد و بی بندوباری می‌باشند.

قدر مسلم این‌که این شبکه‌ها به دنبال چهار هدف  اصلی هستند. توهین، تحریف، تغییر و تحریک از اهداف شوم این شبکه‌هاست. در شبکه‌های سیاسی به راحتی به مردم توهین می‌کنند و سعی دارند تفکر و ارزش‌های انقلاب مردم را تغییر دهند. شبکه‌های به اصطلاح مذهبی در تلاشند تا شریعت را تحریف نمایند.  بخش دیگری از این شبکه‌ها بدنبال تحریک حس جنسی جوانان این مرز و بوم می‌باشند.

امروزه بر همگان روشن است  که هدف اصلی  گردانندگان و دست‌اندرکاران این شبکه‌ها از تاسیس آن ترویج به زندگی غربی و فرهنگ‌های ضد دینی و گسترش روابط آزاد بین دختر و پسر و خیانت همسران و انحطاط اخلاقی جامعه مذهبی ایران است.

 جامعه ای که تا امروز به واسطه برخورداری از فرهنگ غنی اسلامی ایرانی از بسیاری از ناهنجاری‌های رایج در جهان غرب و گسستگی خانواده‌ها به دور بوده است در ذهن تاریخی‌اش تجربه ناخوشایندی از شکست  مسلمانان در آندلس (اسپانیا)  دارد. آندلس آینه عبرت همیشگی برای مسلمانان است. تجربه ای که در آن سرزمین اسلامی آندلس  نه با زور شمشیر بلکه با هجمه و شبیخون فرهنگی از کف  مسلمانان خارج شد.

در پایان ذکر این مطلب خالی از لطف نیست:

شکار گرگ و ماهواره

می‌دانید در قطب شمال گرگ‌ها را چگونه شکار می‌کنند؟

روی تیغه‌ای خون ریخته و آن را در قالب یخی قرار می‌دهند و سپس آن را در طبیعت رها می‌کنند. گرگ آن را می‌بیند خون را لیس می‌زند، یخ آب شده و تیغه زبان گرگ را می‌برد. گرگ خون بیشتری می‌بیند و تصور می‌کند که شکار خوبی بدست آورده است. بیشتر لیس می‌زند  و خون خود را می‌خورد. آنقدر از گرگ خون می‌رود که می‌میرد.

و این کاری است که ماهواره با شما می‌کند./ انتهای پیام

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super