امروز جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Friday , 19 April , 2024 ساعت 05:19:06 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / برخوار / مجلس در نظام جمهوری اسلامی، جایگاه مهمی در حاکمیت دارد

مجلس در نظام جمهوری اسلامی، جایگاه مهمی در حاکمیت دارد

به گزارش برخوار نیوز، نماز جمعه این هفته شهر حبیب‌آباد به امامت حجت‌الاسلام مومنی اقامه شد.

امام جمعه حبیب آباد در ابتدا همگان را به رعایت تقوای الهی از جمله تقوای در گفتار و سخن گفتن خصوصاً پرهیز از دروغ توصیه کرد.

حجت‌الاسلام مومنی با اشاره به حدیثی از امام سجاد (ع) افزود: از دروغ گفتن بپرهیزید. نه دروغ کوچک بگویید نه دروغ بزرگ. نه تنها در یک امر مهم دروغ نگویید بلکه در یک امر کم اهمیت و بی ارزش هم دروغ نگویید.

وی ادامه داد: در مقام مزاح و شوخی هم دروغ نگویید با اینکه ممکن است در مقام هزل و شوخی ، فقها دروغ گفتن را حرام ندانند اما حضرت می‌فرماید اینجا هم دروغ نگویید.

حجت‌الاسلام مؤمنی علت پرهیز از دروغ حتی در موارد کم اهمیت را اینگونه بیان کرد: حضرت می فرماید: " فان الرجل اذا کذب فی الصغیر اجترء علی الکبیر". هرگاه شخص در امر کم ارزش و بی‌اهمیت دروغ گفت، این زمینه‌ساز دروغ‌های بزرگ‌تر خواهد شد و کم کم عادت می‌کند در مسائل مهم هم دروغ بگوید.

امام جمعه حبیب آباد در ادامه با ذکر حدیثی از پیامبر اکرم (ص) گفت: وای بر کسی که سخن می‌گوید و در بین سخنش برای خنداندن دیگران دروغ می‌گوید.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد مومنی در بخشی از خطبه دوم ضمن سفارش مجدد به تقوای الهی به ویژه در ایام پایانی ماه مبارک شعبان‌المعظم، در خصوص دهه نکوداشت مساجد خطاب به نمازگزاران و به ویژه متولیان و متصدیان امور مساجد گفت: این دهه، فرصتی است برای آماده‌سازی خانه خدا برای میهمانان خدا در ماه خدا.

وی تصریح کرد: مسجد هم جایگاه عبادت است و هم پایگاه سیاست و سنگر اسلام است و تفاوت بسیاری با دیگر عبادتگاه‌های ادیان و آئین‌های دیگر دارد. اهمیت مسجد در اسلام ، بسیار زیاد است و دین اسلام هم دین نظافت و پاکیزگی است و نظافت مساجد مورد توجه و سفارش خداوند، پیامبر و ائمه است.

امام جمعه حبیب‌آباد با بیان آیه 125 سوره بقره گفت: متصدیان مساجد از جانب خداوند موظفند به تطهیر مساجد. هم تطهیر ظاهری و هم تطهیر معنوی. و ائمه بسیار تشویق فرموده‌اند به تمیز کردن و نظافت مسجد که باعث نزول رحمت الهی است. همانگونه که مردم در آخر هر سال خانه تکانی می‌کنند و به استقبال سال جدید می‌روند بسیار به جاست که برای استقبال سال عبادی جدید که ماه رمضان است، مطابق برخی از روایات، محل عبادت، غبارروبی و تمیز شود و فضایی ایجاد شود که باعث شوق و رغبت عبادت کنندگان گردد.

خطیب جمعه حبیب آباد با اشاره به برگزاری اولین جلسه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری  که با قرائت پیام مقام معظم رهبری و با انتخاب هیئت رئیسه، آن‌گونه که در خور چنین مجلسی است و در فضایی آرام و صمیمی برگزار شد گفت: اهمیت این مجلس به جهت عظمت مسئولیتی است که بر دوش منتخبان آن نهاده شده است یعنی حراست دقیق و همه جانبه از هویت اسلامی و انقلابی نظام و هدایت دستگاه‌های درهم تنیده این نظام به سمت اهداف والا و عالیقدر آن. بسیار جای امید است که با انتخاب شایسته آیت الله جنتی به ریاست مجلس خبرگان با رای بالای این مجلس در انقلابی ماندن و انقلابی فکر کردن و عمل به مسئولیت سنگین خود موفق باشد.

مومنی در ادامه به افتتاح و آغاز بکار دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز شنبه 8 خرداد 95 اشاره و بیان کرد: مجلس در نظام جمهوری اسلامی، جایگاه مهمی در حاکمیت دارد به تعبیر مقام معظم رهبری، "مجلس با قانون‌گذاری خود، ریل‌گذار حرکت دولت است و تعیین کننده مسیر آن".

خطیب نماز جمعه افزود: مجلسی که به دنبال تحقق مسائل اولویت‌دار کشور باشد دولت را در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی به حرکت وا می‌دارد. اما اگر مرعوب غرب و آمریکا باشد، به دنبال حاکمیت جریان اشرافی‌گری باشد، ریل‌گذاری آن در این جهت خواهد بود و باعث بدبختی کشور می‌شود.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به این که "خرمشهرهای دیگری در پیش است که باید جوانان ایران آنها را آزاد سازند" افزود: جهاد همچنان باقی است هر چند جهاد نظامی نیست ولی سخت‌تر از جنگ نظامی است. دشمن سعی دارد با نفوذ فرهنگی، با فشار اقتصادی، با اقسام تلاش‌های سیاسی خود ایران را به تبعیت از خود بکشاند. باید در میدان اقتصاد، سیاست و فرهنگ از خواست و اراده دشمن تبعیت نکنیم.

مومنی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند: "ما در حال جنگ نامتقارن با استکبار جهانی هستیم که در آن اراده‌ها با هم می‌جنگند. هر اراده غلبه کرد، پیروز خواهد شد."

امام جمعه حبیب آباد با اظهار این که توقع ملت این است که مجلس آینده ما در صف مقدم جهاد کبیر باشد در پایان خطبه دوم به مساله حج امسال اشاره کرد و گفت: حج از ارکان فروع دین است و تعطیل بردار نیست حج آن قدر اهمیت دارد که از جمله وظایف حاکم اسلامی آن است که اگر در سالی مسلمین به جهت عدم استطاعت مالی نتوانستند به حج بروند، با پول بیت‌المال عده‌ای را به حج بفرستد تا حج تعطیل نشود و مسئولان جمهوری اسلامی هم تمام سعی و تلاش خود را به کار گرفته‌اند که حج امسال برگزار شود.

حجت‌الاسلام مومنی خاطرنشان کرد: حج ابراهیمی باید همراه با حفظ امنیت جانی حجاج و حفظ عزت و کرامت حجاج برگزار شود ولی در مقابل، سعودی‌ها، موانع و مشکلاتی را در این راه قرارداده‌اند که باعث اشکال در برگزاری حج سال جاری شده است./ انتهای پیام

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super