امروز جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Friday , 19 April , 2024 ساعت 05:27:58 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / اخبار سراسری / اجتماعی / كاهش آلودگی هوا با احداث صنايع جديد و انتقال صنايع موجود

كاهش آلودگی هوا با احداث صنايع جديد و انتقال صنايع موجود

به گزارش برخوارنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران شهر، نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی، در مراسم افتتاحیه طرح‌های عمرانی و شهری دولت‌آباد گفت: وجود آلایندگی صنایع گچ  و آجرپزی‌ها مسئله ریزگردها و آلودگی را به وجود آورده است.

حسینعلی حاجی دلیگانی افزود: راه حل موضوع آلایندگی صنایع گچ و آجرپزی منطقه تعیین مکان مناسب احداث صنایع جدید و انتقال صنایع موجود براساس برنامه ریزی مناسب است.

وی با اشاره به رهاسازی آب در کانال‌های کشاورزی منطقه، حجم آب رهاسازی شده را کمتر از حجم مصوب آن  دانست و اظهار داشت: کشاورزان منطقه ۸۰ میلیون متر مکعب آب خریداری  كردند ولی آن مقداری که در حال حاضر اختصاص داده شده است، حدود ۱۰ میلیون متر مکعب است و امیدواریم با نظر مثبت این مسئله حل شود.

حاجی دلیگانی با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر کمک یک میلیارد تومانی به صنایع جهت تأمین سرمایه در گردش آن‌ها افزود: ما خواستار  توجه جدی به واحدهای کوچک و متوسط تولیدی منطقه هستیم.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین با توجه به انتقال بازار روز اصفهان به جاده دولت آباد – اصفهان و ایجاد ترافیک سنگین در روزهای جمعه در این محور و ایجاد زحمت برای تردد مردم منطقه، شهرداری اصفهان برای رفع این مشکل اقدامات لازم را انجام دهد.

حاجی با اشاره به مطالعات انجام شده در خصوص احداث مترو توسط شهرداری‌های منطقه برخوار و آماده بودن گزارش این مطالعات برای طرح در شورای عالی ترافیک استان افزود: خواستار کمک استاندار برای تسریع در تصویب این طرح  به  منظور فراهم شدن زمینه ایجاد بندهای قانونی متناسب برای اجرای آنها هستیم.

وی اظهار داشت: شرایط اتباع بیگانه غیرمجاز در منطقه برخوار بیم غلبه جمعیتی آن‌ها را به وجود آورده است.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی افزود: راه حل جلوگیری از بروز تبعات این مسئله را ممنوعیت کلی دانست.

حاجی به موضوع مهاجرت سر ریز جمعیت مناطق پایین شهر اصفهان به روستاهای اطراف اشاره كرد و افزود: ایجاد امکانات جدید در روستاهای مقصد مهاجرت و همچنین بررسی و مطالعه عوارض و راهکارهای جلوگیری از ایجاد شکاف اجتماعی بر اثر این مسئله را نیاز جدی منطقه بر شمرد.

وی اظهار داشت: یکی از نیازهای مهم منطقه  اشتغال  است  در همین راستا موضوع صدور مجوز احداث کیمیاشهر با سرمایه گذاری بخش خصوصی که زمینه اشتغال ۴۰۰۰ نفر از جوانان منطقه را فراهم  می كند.

نماینده مردم شاهین ‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع ایستگاه نهایی قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران را برای مردم منطقه حائز اهمیت است كه بررسی كارشناسی در این خصوص باید انجام شود.

حاجی در مورد مالیات‌های تعیین شده برای واحدهای تولیدی، به افزایش غیر قابل توجیه رقم مالیات تعیین شده برای برخی از این واحدها اشاره کرد و ادامه فعالیت تولیدی آنها با این شرایط را بسیار مشکل دانست و خواستار رسیدگی به مشکلات به وجود آمده در این خصوص  شد./ انتهای پیام

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super