امروز جمعه , ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Friday , 29 March , 2024 ساعت 08:34:33 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / برخوار / نخستین اثر طبیعی ملی استان اصفهان رونمایی شد

نخستین اثر طبیعی ملی استان اصفهان رونمایی شد

به گزارش برخوارنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در آیین رونمایی از نخستین اثر طبیعی ملی استان اصفهان گفت:‌ این اثر در 63 هزار متر مربع از کوه‌های کمشچه قرار دارد که برای فنس‌کشی و حفظ و نگهداری آن بیش از 100 میلیون ریال هزینه شده است.

حمید ظهرابی گفت: در قانون حفاظت بهسازی محیط زیست چهار سطح حفاظتی برای محیط زیست وجود دارد که استان اصفهان سه سطح پارک‌ها،‌ پناهگاه‌های حیات وحش و مناطق حفاظت شده را داشت و با رونمایی از این اثر، تنها اثر طبیعی ملی استان اصفهان هم معرفی شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان افزود:‌ این اثر طبیعی ملی در 25 اسفند 94 در مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست به ثبت ملی رسید.

بابک سپهریان‌نسب استاد دانشگاه و زمین‌شناس نیز گفت: این منطقه در سال 1387 توسط پروفسور صنوبری داریان کشف شد و به دلیل دارا بودن فسیل‌های بی‌مهره اعم از جلبک‌های قرمز، اسفنج،‌ لاله‌های دریایی، مرجان و انواع گیاهان دریایی به زیباترین فسیل‌های دوره زمین‌شناسی تریاس در جهان تبدیل شده است.

وی افزود: این منطقه رخساره‌های تمام دوره‌های زمین‌شناسی را دارد و سه دوره سینوزوئیک شامل تریاس، ژئوراسیک و کرتاسه به خوبی در این منطقه فسیلی از هم مجزا و قابل تفکیک است./ انتهای پیام

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super