امروز جمعه , ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Friday , 29 March , 2024 ساعت 05:10:28 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / برخوار / خلاقیت و نوآوری اکتسابی است

خلاقیت و نوآوری اکتسابی است

به گزارش برخوارنیوز، در همایش تجلیل از برترین‌های جشنواره نوجوان خوارزمی، معاون آموزشی آموزش و پرورش برخوار گفت: یکی ار محورهای مهم این جشنواره، محور پژوهش است. 

قدرت الله زاعان افزود: پژوهش  از این جهت مهم است که دانش‌آموزان را به گونه‌ای هوشمندانه وا می‌دارد تا به دنبال کشف پدیده‌ها، رفتارها و نابسامانی‌های موجود برآیند و از طریق علمی در جهت رفع مشکلات بکوشند.

وی تأکید کرد: امروزه سرمایه کشورها وجود ذخایر معدنی یا نفتی نیست بلکه سرمایه اعظم هر مملکت را استعدادهای آن کشور تعیین می‌کند و دانش‌آموزان و نسل جوان مملکت استعدادهای بالقوه‌ای هستند که چنانچه در مسیر درست قرار گیرند می‌توانند آینده مملکت را تضمین نمایند.

معاون اداره آموزش و پرورش برخوار با اشاره به اینکه خلاقیت و نوآوری اکتسابی است گفت: خلاقیت ارثی نیست و کسی خلاق به دنیا نمی‌آید بلکه خلاقیت یاد گرفتنی است از این رو توصیه می‌شود از دوران کودکی زمینه رشد و بروز خلاقیت در کودکان فراهم شود.

زارعان وجود مدارس به روز با امکانات و تجهیزات لازم، معلمان کوشا و دلسوز و والدین علاقمند را از عوامل رشد خلاقیت در دانش‌آموزان بیان داشت و گفت: طرح خوارزمی قدمی برای رشد خلاقیت در نوجوانان است و این خلاقیت در رشته‌های پژوهش و تحقیقات، ادبیات فارسی، ادبیات زبان انگلیسی، دست‌سازه‌ها و علوم آزمایشگاهی انجام می‌شود.

این کارشناس مسائل آموزشی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف زیربنایی این طرح ایجاد هویت توفیق در دانش‌آموزان است.

وی گفت: اگر هویت توفیق در کودکان شکل بگیرد، فرد همواره برای دستیابی به پیروزی تلاش خواهد نمود و حتی از شکست به عنوان تجربه جهت رسیدن به موفقیت استفاده خواهد نمود./ انتهای پیام

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super