امروز پنج شنبه , ۹ فروردین , ۱۴۰۳ برابر با Thursday , 28 March , 2024 ساعت 03:20:04 .:برخوارنیوز در خدمت همشهریان برخواری:.
خانه / اخبار سراسری / اجتماعی / بایدها و نبایدهای رفتار اجتماعی شهروندان در ماه مبارک رمضان

بایدها و نبایدهای رفتار اجتماعی شهروندان در ماه مبارک رمضان

به گزارش برخوارنیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، طبخ غذا در رستوران‌ها تا ساعت 14 در ماه مبارک رمضان ممنوع اعلام شد.

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با اشاره به نظارت اتاق اصناف بر ساعات کاری و فعالیت برخی صنوف برای حفظ حرمت ماه مبارک رمضان گفت: در ایام ماه مبارک رمضان رستوران‌ها و آشپزی‌ها در ساعات مشخص تا قبل از اذان مغرب غذا را به صورت بیرون‌بر ارائه می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌ محسن عباسی با بیان اینکه در ماه رمضان تا پیش از اذان مغرب هیچ استخری نمی‌تواند فعالیت داشته باشد گفت: مسافران و شهروندان در اماکن عمومی و بوستان‌ها حق طبخ غذا و کشیدن قلیان را پیش از اذان مغرب ندارند.

وی در خصوص نحوه برخورد با هنجارشکنان و روزه‌خواران گفت: اگر روزه‌خواری به صورت فردی انجام شود نیروی انتظامی در مرحله اول تذکر می‌دهد و در مرحله بعد متخلف را بازداشت و به قوه قضاییه معرفی می‌کند.

عباسی تاکید کرد: داخل خودرو مشمول حریم خصوصی نیست و روزه‌خواری در خودروها نیز حکم روزه‌خواری در ملأ عام را دارد و اگر در مغازه و پاساژها صورت گیرد، بازرسان اتحادیه‌های اصناف نظارت می‌کنند./ انتهای پیام

یک دیدگاه

Watch Dragon ball super